Na ścianie Domu Braci Jabłkowskich od strony ulicy Kruczej powstał ogromnych rozmiarów obraz, znany ze starych zdjęć – Trasę WZ widzianą z Placu Zamkowego. Mural powstał na podstawie autentycznego, czarno-białego zdjęcia ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego. Czarno-białe zdjęcie zostało wykonane w roku 1967. Mural reklamuje markę Królewskie Niefiltrowane.
Nostalgiczny obraz z autobusem „ogórkiem” i nielicznymi samochodami przenosi w klimat dawnej Warszawy i dobrze podkreśla jej unikalny klimat. Warszawa sprzed lat była źródłem inspiracji zarówno dla receptury, jak i opakowania piwa Królewskie Niefiltrowane. Warzone jak niegdyś i nie poddawane filtracji, zachowuje charakterystyczny smak, który przywodzi na myśl klimat stolicy sprzed kilkudziesięciu lat.
Autobusy „ogórki” i „syrenki” widoczne na muralu to dziś kultowe symbole dawnych lat. Właśnie do tych czasów, gdy, naturalnie mętne piwo kupowało się w budkach piwnych, a po mieście jeździły „żuki” „sany” i „nysy”, odwołuje się nasz niefiltrowany wariant. – mówi Anna Paciejewska, Kierownik Marki Królewskie - Królewskie buduje bliskość z mieszkańcami stolicy i zachęca do odkrywania wielu twarzy miasta. Nasz mural pokazuje Warszawę taką, jaka była przed laty, ale podobnie jak stolica, będzie się zmieniał.
Inspirując powstanie muralu na Brackiej, Królewskie Niefiltrowane podkreśla swoje związki z Warszawą i jej tradycjami. Mural powstawał od 1 lipca 2016 r. Wkrótce artyści rozpoczną drugi etap projektu.
Źródło: Grupa Żywiec