logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KRRiT: 250 tys. kary dla TVN za „Rozmowy w Toku”

  PR 29.03.2013, przeczytano 1146 razy

27 marca 2013 roku Jan Dworak, Przewodniczący KRRiT podjął decyzję o ukaraniu spółki TVN S.A., nadawcy programu z cyklu „Rozmowy w toku” za naruszenie przepisów ustawy o radiofonii i telewizji oraz Rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krrit%3A-250-tys.-kary-dla-tvn-za-rozmowy-w-toku,18332,artykul.html

Nadawca naruszył przepisy ustawy o radiofonii i telewizji oraz Rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w sprawie kwalifikowania audycji lub innych przekazów mogących mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich oraz audycji lub innych przekazów przeznaczonych dla danej kategorii wiekowej małoletnich, stosowania wzorów symboli graficznych i formuł zapowiedzi w zakresie niewłaściwej kwalifikacji wiekowej audycji (od 12 lat) i nieodpowiedniej pory emisji, a także rozpowszechniania treści wulgarnych i drastycznych opisów skrajnie nietypowych zachowań. Na nadawcę programu została nałożona kara w wysokości 250 tys. zł.

Jak podkreślono w decyzji analiza dokonana przez KRRiT uwzględniła zarzuty podniesione w skargach widzów na audycje z cyklu „Rozmowy w toku” w dniu 30 marca 2012 roku, o godz. 15:55 na audycję pt. „Po co talent, po co szkoła – ja pozować będę goła!”, w dniu 6 kwietnia 2012 roku, o godz. 15:55  na audycję pt. „Jak imprezuje ćpunka z gimnazjum?”, w dniu 16 maja 2012 roku, o godz. 15:55 na audycję pt. „Na randkach spotykam samych zboczeńców!”, w dniu 17 lipca 2012 roku, o godz. 16:30 na audycję pt. „Popatrz na mnie! Widzisz przed sobą pustaka?”.

Wymierzając karę Przewodniczący KRRiT uwzględnił przesłanki ustawowe określone w art. 53 ust. 1 w związku z art. 18 ust. 5 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji tzn. możliwości finansowe nadawcy, zakres i stopień szkodliwości naruszenia oraz dotychczasową działalność.

Nadawcy przysługuje prawo do odwołania się od niniejszej decyzji do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Gospodarczego za pośrednictwem Przewodniczącego KRRiT w terminie dwóch tygodni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.

Źródło: KRRiT

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ciakwa sprawa, zdrowie psychiczne małoletnich jest codziennie narażane w sieci, telewizji i na witrynach prasowych ..

https://picasaweb.google.com/102891475731299931772/Antyporno

efekt - http://uzaleznienie-od-pornografii.one.pl

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764