logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KRRiT podpisała umowę na realizację badań oglądalności TV

   17.07.2018, przeczytano 306 razy

16 lipca 2018 r. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podpisała umowę z Instytutem Łączności na realizację badań oglądalności TV na podstawie analizy danych RPD (return path data – dane ze ścieżki zwrotnej – dane pochodzące z dekoderów telewizji kablowej lub satelitarnej przesyłane ścieżką zwrotną od dekodera do operatora).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krrit-podpisala-umowe-na-realizacje-badan-ogladalnosci-tv,37274,artykul.html

Umowa obejmuje opracowanie koncepcji zbierania danych, dokonanie analizy i obróbki danych RPD oraz prezentację wyników analiz.

Szacuje się, że potencjał badawczy to ponad 11,5 mln gospodarstw domowych. Jeśli doliczyć do tego rozwijający się rynek tzw. inteligentnych telewizorów to zasięg może być jeszcze większy i obejmie również naziemną telewizję cyfrową.

Jednocześnie KRRiT rozpoczęła zbieranie anonimowych danych od operatorów, dzięki którym będzie można w czasie rzeczywistym, przeprowadzać analizę statystyczną zachowań. Oczekuje się, że dzięki tej współpracy będzie można również przeprowadzić analizę dystrybucji kanałów TV w Internecie. Operatorzy dostaną zwrotnie dostęp do danych wynikowych.

Jest to kolejny krok, dzięki któremu będzie możliwe uruchomienie jednoźródłowych badań konsumpcji mediów.

Źródło: KRRiT

www.krrit.gov.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764