logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KRRiT ws. dziennikarza skazanego z art. 212 Kodeksu Karnego

   09.06.2011, przeczytano 1423 razy

Stanowisko Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczące dziennikarza skazanego za przestępstwo określone w art. 212 Kodeksu Karnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krrit-ws.-dziennikarza-skazanego-z-art.-212-kodeksu-karnego,12685,artykul.html

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, jako konstytucyjny organ państwa, stojący na straży wolności słowa, ponownie w tym roku zabiera głos w sprawie dziennikarza skazanego przez sąd za przestępstwo określone w art. 212 Kodeksu Karnego. Tym razem skazany został red. Jerzy Jachowicz. Podobnie, jak we wcześniejszym oświadczeniu z dnia 1 lutego 2011 roku, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie wnika w istotę sporu pomiędzy stronami, nie ocenia racji przedstawionych przed sądem, nie komentuje także wydanego wyroku. 

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podkreślając konieczność zachowania należytych standardów pracy przez dziennikarzy zwraca jednocześnie uwagę na niebezpieczeństwo ograniczania wolności słowa przy pomocy przepisów prawa karnego, co może być oceniane jako zagrożenie dla realizacji zasad demokratycznego państwa prawa. 

Kwestie związane z naruszeniem dóbr osobistych reguluje prawo cywilne, które określa drogę dochodzenia swoich praw przez osoby pomówione w materiałach prasowych. Taki właśnie sposób rozstrzygania sporów prasowych nie wzbudza kontrowersji i nie powoduje stawiania zarzutu ograniczania swobód demokratycznych. 

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji apeluje do wszystkich, którym bliska jest idea wolności słowa jako jedna z podstaw demokracji o podjęcie działań mających na celu wzmocnienie gwarancji realizowania przez dziennikarzy prawa do swobody wypowiedzi poprzez rezygnację z sankcji karnych. 

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji,
Jan Dworak

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764