logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KRRiT: Publicystyka, wybory i misja publiczna w TV: Kto najlepszy?

   10.02.2016, przeczytano 664 razy
ilustracjastrzałka
il. KRRiT

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji porównała wyniki monitoringów kampanii wyborczych w ostatnich dwóch latach w audycjach publicystycznych stacji: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN 24, Polsat News oraz TV Trwam. Według autorów badania, kryteria misji publicznej najlepiej wypełniały Polsat News i TVP1. Najgorzej wypadła Telewizja Trwam.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krrit%3A-publicystyka%2C-wybory-i-misja-publiczna-w-tv%3A-kto-najlepszy,27437,artykul.html

Przewaga tematów poświęconych kampanii, stałe trendy w prezentowaniu poszczególnych partii, niska ekspozycja kobiet, stabilność realizacji wskaźników misji publicznej oraz powtarzalne wzorce zachowań dziennikarskich to główne wnioski analizy KRRiT dotyczącej podsumowania czterech kampanii wyborczych w telewizyjnych audycjach publicystycznych.

W badanych audycjach publicystycznych stacji można było zauważyć podobieństwo w pokazywaniu przez poszczególne stacje komitetów wyborczych i kandydatów niemal w każdej kampanii:

- TVP (TVP1 + TVP2 + TVP Info) - wysoka ekspozycja PiS i PO - z przewagą PO, a także grupy ekspertów;
- TVP1 - wyrównana ekspozycja różnych stronnictw;
- TVP 2 - przewaga ekspozycji grupy polityków PO, SLD i Solidarnej Polski;
- TVP Info - wysoka ekspozycja PiS i PO (przewaga), a także grupy ekspertów; wyraźna ekspozycja mniejszych stronnictw.
- Polsat News - skupienie na osi sporu PiS-PO, wysoka ekspozycja SLD i Europy Plus, widoczny udział mniejszych stronnictw.
- TV Trwam - dominacja grupy polityków PiS, widoczna ekspozycja Solidarnej Polski i grupy ekspertów.
- TVN24 - przewaga grupy ekspertów, widoczne skupienie na spolaryzowanej osi sporu PiS-PO, z przewagą PO.

Pełny raport KRRiT: http://www.krrit.gov.pl/krrit/aktualnosci/news,2226,kampanie-wyborcze-w-audycjach-publicystycznych.html

bak

Źródło: WhitePress

biuroprasowe.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764