logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kryminalne tajemnice dawnej Warszawy w Gazecie Stołecznej

  PR 04.11.2021, przeczytano 576 razy

Głośne zbrodnie sprzed II wojny światowej, kryminalne zagadki, duże pieniądze i warszawscy gangsterzy – od piątku, 5 listopada br. wyjątkowe historie na ten temat autorstwa Jacka Dehnela ukazywać się będą na łamach „Gazety Stołecznej” oraz w serwisie Warszawa.wyborcza.pl. Materiały z nowego cyklu redakcyjnego pt. „Kryminalne tajemnice dawnej Warszawy” publikowane będą co dwa tygodnie w piątki.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kryminalne-tajemnice-dawnej-warszawy-w-gazecie-stolecznej,393651,artykul.html

Artykuły z nowej serii „Gazety Stołecznej” i Warszawa.wyborcza.pl opowiadać będą o głośnych zbrodniach z okresu międzywojennego, przede wszystkim z lat 1931-1935, kiedy wydawany był tygodnik kryminalno-sądowy „Tajny Detektyw”. To właśnie lektura tego pisma zainspirowała Jacka Dehnela do przybliżenia czytelnikom „Wyborczej” kryminalnych tajemnic dawnej Warszawy.  

W ramach cyklu przeczytać będzie można m.in. o zbrodniach w afekcie, rozczłonkowanych ciałach, operacjach plastycznych, które kończyły się śmiercią, a także opowieści o dużych pieniądzach, warszawskich cwaniakach i gangsterach. Przy tworzeniu tekstów pisarz prowadzi również własne „śledztwa” – tropi losy bohaterów, szpera w innych pismach, sięga do ksiąg parafialnych. Wszystko po to, aby poznać zakończenia historii sprzed lat.  

- Na „Tajnego Detektywa" trafiłem lata temu, próbując zidentyfikować przestępców z międzywojennych albumów policyjnych. Przy okazji odkryłem mnóstwo fascynujących tekstów o Polsce początku lat 30., które nigdy nie przestały mnie zachwycać. Przez lata udało mi się zebrać niemal wszystkie numery, prowadziłem o „Tajnym Detektywie" bloga, wspólnie z Barbarą Klicką wydałem książkę o piśmie, a także płytę z piosenkami inspirowanymi historiami z jego łamów. Dziś do niego wracam i wyciągam smakowite opowieści o Warszawie: mieście luksusowych dansingów i biednych suteren, wielkich apartamentów i pokoików na poddaszu, kasiarzy i hazardzistów, morfinistów i morderców – opowiada o kulisach powstawania cyklu jego autor Jacek Dehnel.  

Ponadto w przedwojennych pismach – takich jak „Tajny Detektyw” – nie przejmowano się ochroną danych osobowych i przedstawiano szczegółowe sylwetki bohaterów oraz antybohaterów tamtych czasów. Czytelnicy znali więc ich nazwiska, dowiadywali się także, gdzie mieszkali, jak się nosili, co jedli lub jakich powiedzonek używali. Dzięki temu współcześni miłośnicy zagadek kryminalnych, czytelnicy „Wyborczej" – podążając śladami ich przygód – będą mieli możliwość poznać z bliska Warszawę i jej mieszkańców z tamtych lat.  

Teksty w ramach cyklu „Kryminalne tajemnice dawnej Warszawy” ukazywać się będą co dwa tygodnie w piątki – czytelnicy znajdą je na łamach papierowego wydania „Gazety Stołecznej” oraz w serwisie Warszawa.wyborcza.pl.   

Nowy cykl wspiera promocja w prasie („Gazeta Stołeczna”), w internecie (Warszawa.wyborcza.pl, Wyborcza.pl, media społecznościowe) oraz w radiu (RMF FM, RMF Classic, Meloradio). Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół promocji „Gazety Wyborczej”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764