logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kryzys lojalności: zmieniają się zwyczaje zakupowe

   20.08.2020, przeczytano 411 razy
ilustracjastrzałka

Czy w okresie lockdown’u warto było komunikować się z potencjalnymi konsumentami? Badania McKinsey’a pokazują, że tak Większość konsumentów zmieniła wtedy swoje zachowania zakupowe Zaś bodziec w postaci reklamy mógł być, obok sklepu i sklepowej półki, tym co sprawiło, że konsument wybrał Waszą markę kosztem Waszej konkurencji Mimo wszystko, mamy nadzieję, że kolejnej takiej szansy mieć już nikt nie będzie!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kryzys-lojalnosci%3A-zmieniaja-sie-zwyczaje-zakupowe,388151,artykul.html

Wg psychologów, sytuacje ekstremalne, takie jak pandemia sprzyjają zmianie zachowań zakupowych, osłabiają lojalność wobec dotychczas preferowanych marek i otwierają na częstsze testowanie nowych. Pisaliśmy o tym w jednym z pierwszych newsletterów. Dane jakie udostępnił McKinsey & Company pokazują, że praktyka podąża za teorią.

Aż 60% globalnych konsumentów przyznało bowiem, że w trakcie pandemii zmieniły się ich zachowania zakupowe, w tym również wybierane marki. Głównymi przyczynami takich decyzji były wygoda, dostępność, jakość oraz wartość. W wielu przypadkach nie bez znaczenia było zapewne przerwanie łańcucha dostaw, ale w grę wchodziły również inne czynniki, takie jak optymalizacja wydatków, zmiana miejsca robienia zakupów, krótszy czas na nie poświęcony etc.

Co więcej, większość badanych deklaruje, że poczynione zmiany w zachowaniach konsumenckich będą przez nich kontynuowane również w przyszłości. Okazuje się więc, że pandemia, a szczególnie lockdown, były stosunkowo wąskimi „okienkami szansy” dla wielu marek na to, by kosztem konkurentów wskoczyć do koszyka zakupowego konsumentów. W momencie, gdy sytuacja się normuje, a „nowa normalność” staje się po prostu „normalnością”, górę bierze przyzwyczajenie. Konsumenci są więc mniej chętni do zmiany już raz zmienionych nawyków.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

- Polskie firmy, w tym branża targowa, dostały już blisko 150 mld zł wsparcia z tarczy antykryzysowej, w tym tarczy finansowej. Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów jest też na liście sektorów, dla których pomoc przewiduje tzw. tarcza branżowa – mówił wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin. Szef MRPiT, wraz z...
Tarcza Branżowa nie osłoni biznesu – oceniają eksperci Infakt
26 października do Sejmu wpłynął poselski projekt tzw. Tarczy Branżowej. Przedsiębiorcy, m.in. z branży gastronomicznej czy rozrywkowej, fotografowie lub fizjoterapeuci, będą mogli liczyć na wsparcie w postaci zwolnienia ze składek ZUS za listopad oraz dodatkowego świadczenia postojowego. Zdaniem ekspertów inFakt proponowana przez rząd pomoc jest niewystarczająca wobec...
Rząd planuje nowe obciążenia podatkowe dla ponad 40 tys. firm
Ponad 40,5 tys. działających w Polsce spółek komandytowych musi się liczyć od początku przyszłego roku z dodatkowymi obciążeniami podatkowymi. Resort finansów w ramach uszczelniania systemu podatkowego i walki z optymalizacją podatkową zamierza obłożyć je 19-proc. CIT-em, co razem z podatkiem PIT od dywidendy pobieranym od wspólników złoży się na...
Ministerstwo Rozwoju tworzy właśnie rozwiązania antykryzysowe, tym razem skierowane do najbardziej dotkniętych kryzysem branż - m.in. fitness i weselnej. Ponadto resort pracuje nad tzw. ustawą deregulacyjną, w której mają być uproszczenia ułatwiające prowadzenie działalności - donosi Prawo.pl.
E-commerce to must have: lockdown zredefiniował potrzeby zakupowe
Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na tendencje zakupowe Polaków. Zauważalnie zwyżkują zakupy online, stanowiąc bezpieczną alternatywę dla tradycyjnych sklepów, wymagających kontaktu społecznego. Na co stawiają Polacy przy wyborze usług i produktów? Czy lokalność w dalszym ciągu jest istotnym czynnikiem dla wielu z nas? Odpowiedzi na te i inne pytania znaleźć można...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764