logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kryzys wizerunkowy i media: Kongres Profesjonalistów Public Relations

   21.12.2017, przeczytano 1366 razy
ilustracjastrzałka

W dniach 19 i 20 kwietnia specjaliści i praktycy z branży public relations spotkają się w Rzeszowie aby podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat kryzysów wizerunkowych. Na jednej z największych branżowych imprez w Polsce rokrocznie pojawia się kilkuset uczestników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kryzys-wizerunkowy-i-media%3A-kongres-profesjonalistow-public-relations,34934,artykul.html

Jak pokazał ostatni Kongres Profesjonalistów Public Relations, tematy związane z kryzysami wizerunkowymi cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Wskazują na to badania przeprowadzone w trakcie poprzedniej edycji kongresu. Respondenci uznali zarządzanie kryzysowe jako jedną z najważniejszych sfer zawodowych PR, oceniając ją na 4,69 w 5-stopniowej skali. Mając na uwadze tę opinię organizatorzy zadecydowali się na kontynuację tego tematu podczas kolejnej edycji.

Potrzebę tę potwierdzają głośne kryzysy, które elektryzowały w tym roku branżę PR. Wystarczy wspomnieć kłopoty wizerunkowe firmy Maspex w związku z reklamą napoju energetycznego Tiger, która w sposób obraźliwy odnosiła się do Powstania Warszawskiego. Kontrowersyjna grafika ukazała się 1 sierpnia w mediach społecznościowych. Reklama była szeroko komentowana przez jej odbiorców i wiązała się  ze stratami wizerunkowymi oraz finansowymi firmy Maspex. Ofiarą kryzysu stała się również spółka PGE, która do swojej reklamy wykorzystała wizerunek powstańca warszawskiego. Opinia publiczna zarzuciła firmie brak wyważenia przekazu oraz nietaktowne wykorzystanie tematyki patriotycznej w promocji.

ilustracjastrzałka

- Pomimo, że wiedza na temat kryzysów stale rośnie, wciąż dochodzi do wizerunkowych lapsusów, w które czasami trudno uwierzyć. Co prawda nie zawsze można dokładnie przewidzieć, kiedy i z jakiego powodu pojawi się problem wizerunkowy, ale dysponując odpowiednią wiedzą można skutecznie mu zapobiegać oraz – gdy już do kryzysu dojdzie – niwelować jego negatywne skutki – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło, organizator Kongresu.

Kongres Profesjonalistów PR to największe w Polsce wydarzenie dotyczące branży public relations. Od kilkunastu lat gromadzi on ponad 300 uczestników zainteresowanych kwestiami komunikacji instytucji z mediami. Jest on okazją do spotkania się i rozmowy na aktualne tematy w gronie dziennikarzy, rzeczników prasowych, marketingowców oraz praktyków PR z wieloletnim doświadczeniem. Wydarzenie wzbogacone jest również o panel warsztatów praktycznych. Aby wziąć udział w kolejnej edycji kongresu należy wysłać zgłoszenie. Do końca roku obowiązuje cena promocyjna.

ilustracjastrzałka

Organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public Relations są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Głównym sponsorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów oraz Związek Firm Public Relations. Portal Signs.pl objął Kongres patronatem medialnym.

Źródło: Exacto

kongresprofesjonalistow.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764