logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kryzysy nam niestraszne

  PR 24.04.2017, przeczytano 251 razy
ilustracjastrzałka

Ponad 300 osób uczestniczyło w Kongresie Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w rzeszowskim hotelu Hilton Garden Inn w dniach 20 i 21 kwietnia. Tegoroczne spotkanie branży PR obfitowało nie tylko w interesujące prelekcje – w jego trakcie odbyły się także debata oksfordzka, warsztaty praktyczne oraz sesja naukowa. Organizatorami Kongresu były firmy Newsline oraz Ideo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kryzysy-nam-niestraszne,32247,artykul.html

Tematem przewodnim tegorocznego Kongresu były sytuacje kryzysowe. Jak ocenia dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto, konferencja spełniła swoje zadanie.

- Już od 17 lat w czasie Kongresu naukowcy konfrontują teorię z praktykami. Podstawa, jaką jest wiedza teoretyczna, przeplata się tu z wieloletnim doświadczeniem ekspertów, którzy w inspirujący sposób dzielą się swoimi doświadczeniami ze słuchaczami. Tegoroczną edycję poświęciliśmy kryzysom, ponieważ w dobie mediów społecznościowych coraz łatwiej o sytuację kryzysową i coraz trudniej nad nią zapanować. Pomysł podsunęli nam również sami uczestnicy, którzy wskazują co jest dla nich interesujące –
podkreśla dr hab. Dariusz Tworzydło.

Pierwszy dzień spotkania tradycyjnie rozpoczął się od subiektywnego rankingu trendów PR w minionym roku, przygotowanego przez Adama Łaszyna. Prezes zarządu Alert Media Communications podkreślił, że jego zdaniem ten rok upłynął pod hasłem fake news. Spadkowa tendencja wiarygodności mediów, której przyczyną jest publikowanie niesprawdzonych informacji, wynika z faktu, że dziennikarzom coraz bardziej zależy na klikalności i zwiększaniu audytorium. Co ważne, jednym z zagrożeń dla specjalistów z branży dziennikarstwa i PR, jest możliwość zastępowania ich botami.

W sytuacjach kryzysowych mnóstwo niebezpieczeństw czyha na firmy w sieci. Każdy ruch, który wykonujemy za pośrednictwem mediów społecznościowych, powinien być dokładnie przemyślany. W czasie Kongresu sugerowano, że sensownym rozwiązaniem może być nawet czasowe zaprzestanie publikacji. Podczas swoich prelekcji eksperci podkreślali również, że w kryzysie szczególnie istotną rolę pełni rzecznik prasowy. Z racji pełnionej funkcji jest on narażony na problemy, które musi rozwiązywać w możliwie najszybszy sposób. Dlatego odporność na stres to jedna z ważniejszych cech, które muszą charakteryzować osobę odpowiedzialną za kontakty z mediami. Tym bardziej, że rzecznik prasowy odpowiada na niecodzienne i czasem zaskakujące pytania dziennikarzy.

- Człowiek często ma poczucie, że ze wszystkim sobie w życiu poradzi i nic nie jest w stanie go zaskoczyć, ale to błędne myślenie. W swojej pracy w Policji wielokrotnie mierzyłem się z kryzysami, które mnie zaskakiwały i wymagały precyzyjnej oceny, tak, aby te trudne sytuacje rozwiązywać, a nie pogłębiać. Będąc rzecznikiem prasowym należy być przygotowanym na wszystko – mówi insp. Krzysztof Hajdas, były rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji.

Jednym z ważnych bloków Kongresu były debata oksfordzka oraz warsztaty prowadzone przez ekspertów zaproszonych przez Orange Polska. Z uwagi na to, że biznes i instytucje publiczne są istotnym elementem nie tylko życia gospodarczego, ale też społecznego, każda ich decyzja i działanie wywiera istotny wpływ na otaczającą rzeczywistość. Czy jesteśmy w stanie ten wpływ policzyć? Czy ma on zawsze jednoznacznie pozytywny lub negatywny charakter? Czy badanie wpływu to szansa na odpowiedzialne podejście do zarządzania i budowania wiarygodnej reputacji, czy ryzyko narażenia się na dodatkową krytykę, która może prowadzić do kryzysu? Te i inne pytania znalazły swoją odpowiedź podczas wspomnianej debaty oraz warsztatów.

W Kongresie wzięło udział wielu znanych ekspertów, w tym m.in. Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska czy Magdalena Szulc, Rzecznik Prasowy i Kierownik Komunikacji, Uber Polska oraz Robert Korzeniowski. Drugiego dnia goście Kongresu wzięli także udział w warsztatach praktycznych zorganizowanych m.in. przez Orange Polska, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, a także sesji naukowej organizowanej przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego poświęconej zagadnieniu Media i kryzys.

Źródło: Exacto

www.exacto.pl

Dodatkowe informacje:

Głównym sponsorem Kongresu jak co roku jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów oraz Związek Firm Public Relations. Pozostałymi partnerami wydarzenia są: Orange Polska, PKN Orlen, Exacto sp. z o.o., Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej, IAA Polska, Mestengo sp. z o.o., Wirtualne Biuro Prasowe Newslink, Publicon Public Relations, Sare SA, Sepja digital, ABAKUS Konsulting, TOP SA, VEGACOM SA, CanZan, COMMIT Polska Sp. z o.o., CAR-RENTAL.PL, PRawdziwy PR, Filmowy.org, Apartamenty Bystra Woda, Drukarnia TPM sp. j., Bielenda Kosmetyki Naturalne, Media Mag, Bałtowski Kompleks Turystyczny, Terma Bania, Cermag, NATURATIV, Mydło Stacja, Chochołowskie Termy, Witalnie.com.pl, publicrelations.pl oraz Gifts Service.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Traffic Design: Redesign orłowskiego targowiska
Szyldy i zewnętrzna identyfikacja wizualna to nie tylko bolączka głównych miejskich ulic. Tym razem Stowarzyszenie Traffic Design na warsztat weźmie popularne wśród gdynian targowisko na placu Górnośląskim.
Agencja reklamowa Hand Made wygrała przetarg na launch nowych produktów marki Amway.
Serviceplan Health, międzynarodowa grupa specjalizująca się w komunikacji marketingowej produktów i usług w kategorii zdrowia i zdrowego stylu życia, wchodzi na rynek polski. Biuro w Warszawie będzie odpowiedzialne nie tylko za rozwój kompetencji grupy na lokalnym rynku, ale będzie także odgrywać rolę regionalnego hubu SP Health.
„Łazienki polecane przez życie” – wiosenna odsłona kampanii marki Cersanit
Ruszyła kolejna odsłona kampanii wizerunkowej Cersanit pod hasłem „Łazienki polecane przez życie”. W ramach kampanii marka wykorzystując wieloletnie doświadczenie, a także specjalistyczną wiedzę –chce budować świadomość i inspirować Polaków do działania i tworzenia indywidualnej łazienkowej przestrzeni, z wykorzystaniem najwyższej jakości...
Mimaki na targach Fespa 2019
Firma Mimaki Europe, producent drukarek atramentowych i systemów tnących, poinformowała dziś, że zamierza zainspirować klientów do odkrywania twórczych, innowacyjnych, dochodowych możliwości w futurystycznej atmosferze na targach FESPA Global Print Expo 2019 (Monachium, Niemcy – 14-17 maja 2019 roku). Pod hasłem „Wyobraź sobie przyszłość...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764