logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019

  PR 19.04.2019, przeczytano 2971 razy
ilustracjastrzałka

Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krzysztof-iwanski%3A-plakat-dla-festiwalu-lodz-czterech-kultur-2019-,382187,artykul.html

Łódź była zawsze określana, jako mozaika kultur i tradycji. Do dziś zresztą kontrast jest nieodłącznym elementem jej wizerunku. Znajduje to odzwierciedlenie w programie najważniejszej z tożsamościowych miejskich imprez – Festiwalu Łódź Czterech Kultur, opowiadającego o wielkomiejskiej współczesności Łodzi językiem teatru, muzyki i sztuk wizualnych. Ma swoje odbicie również w tegorocznej identyfikacji wizualnej festiwalu.

–  To właśnie  kontrasty i współistnienie, tytułowe dla tegorocznej edycji imprezy stanowiły dla mnie najsilniejszą inspirację. Zaproponowałem figury i kolory, w których można odkrywać różne formy, tak samo jak odkrywa się miasto – wyjaśnia artysta i dodaje, że w festiwalowy logotyp wpisał elementy, które kojarzą się z Łodzią: neon, teksturę bawełny czy rzut nowoczesnego budynku.

Krzysztof Iwański ukończył w 2009 roku Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi na Wydziale Grafiki i Malarstwa. W jego portfolio znajdują się przede wszystkim plakaty, ale zajmuje się także projektowaniem i sitodrukiem. Jest autorem kreacji dla instytucji kulturalnych oraz laureatem licznych konkursów, m.in. European Design Awards, China Poster Triennnale, Chicago International Poster Biennale czy Warsaw International Poster Biennale. Zaprojektowana przez niego limitowana kolekcja Re.Design pojawiła się w sklepach popularnej marki odzieżowej Reserved.

Tegoroczna identyfikacja Festiwalu Łódź Czterech Kultur odnosi się do współczesności miasta, bo tegoroczna edycja imprezy skupia się na dzisiejszych czasach, po to by w różnych artystycznych formach przyjrzeć się różnorodności strategii i technik współistnienia  w wielkomiejskim środowisku.

Festiwal Łódź Czterech Kultur odbędzie się w dniach 6–14 września i obejmie kilkadziesiąt wydarzeń: koncerty, spektakle, wystawy, wydarzenia w przestrzeni miejskiej oraz projekty edukacyjne. Program zostanie ogłoszony wkrótce.

Źródło: Festiwalu Łódź Czterech Kultur

www.4kultury.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
Nowy Zarząd Stowarzyszenia Producentów Reklamowych
W czwartek 18.04.2023 odbyło się walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR), zrzeszającego 29 studiów produkcyjnych. Podczas spotkania podsumowano drugi rok działalności i wybrano nowy zarząd.
Launch marki Kellys w Polsce
Do grona klientów domu mediowego #GeneracjiAI, WowMedia&Metrics, dołączyła marka KELLYS. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze komunikacji oraz planowania i zakupu mediów.
Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764