logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019

  PR 19.04.2019, przeczytano 604 razy
ilustracjastrzałka

Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krzysztof-iwanski%3A-plakat-dla-festiwalu-lodz-czterech-kultur-2019-,382187,artykul.html

Łódź była zawsze określana, jako mozaika kultur i tradycji. Do dziś zresztą kontrast jest nieodłącznym elementem jej wizerunku. Znajduje to odzwierciedlenie w programie najważniejszej z tożsamościowych miejskich imprez – Festiwalu Łódź Czterech Kultur, opowiadającego o wielkomiejskiej współczesności Łodzi językiem teatru, muzyki i sztuk wizualnych. Ma swoje odbicie również w tegorocznej identyfikacji wizualnej festiwalu.

–  To właśnie  kontrasty i współistnienie, tytułowe dla tegorocznej edycji imprezy stanowiły dla mnie najsilniejszą inspirację. Zaproponowałem figury i kolory, w których można odkrywać różne formy, tak samo jak odkrywa się miasto – wyjaśnia artysta i dodaje, że w festiwalowy logotyp wpisał elementy, które kojarzą się z Łodzią: neon, teksturę bawełny czy rzut nowoczesnego budynku.

Krzysztof Iwański ukończył w 2009 roku Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi na Wydziale Grafiki i Malarstwa. W jego portfolio znajdują się przede wszystkim plakaty, ale zajmuje się także projektowaniem i sitodrukiem. Jest autorem kreacji dla instytucji kulturalnych oraz laureatem licznych konkursów, m.in. European Design Awards, China Poster Triennnale, Chicago International Poster Biennale czy Warsaw International Poster Biennale. Zaprojektowana przez niego limitowana kolekcja Re.Design pojawiła się w sklepach popularnej marki odzieżowej Reserved.

Tegoroczna identyfikacja Festiwalu Łódź Czterech Kultur odnosi się do współczesności miasta, bo tegoroczna edycja imprezy skupia się na dzisiejszych czasach, po to by w różnych artystycznych formach przyjrzeć się różnorodności strategii i technik współistnienia  w wielkomiejskim środowisku.

Festiwal Łódź Czterech Kultur odbędzie się w dniach 6–14 września i obejmie kilkadziesiąt wydarzeń: koncerty, spektakle, wystawy, wydarzenia w przestrzeni miejskiej oraz projekty edukacyjne. Program zostanie ogłoszony wkrótce.

Źródło: Festiwalu Łódź Czterech Kultur

www.4kultury.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plakaty kubańskie lat 60. i 70. na tle twórczości plakatowej w Polsce i Czechosłowacji
Wystawa w Muzeum Plakatu w Wilanowie prezentuje wybór 169 plakatów z Kuby, Czechosłowacji i Polski z lat 60. i 70. XX wieku. Układ dzieł na ekspozycji umożliwi publiczności porównanie rozmaitych koncepcji i stylistyk artystycznych oraz sposobów i technik druku w podobnych lub wręcz tych samych tematach podejmowanych przez artystów z krajów...
20-lecie Galerii Rusz w Muzeum Plakatu w Wilanowie
Prezentacja dokumentacji 150 prac z dorobku artystów Joanny Górskiej i Rafała Góralskiego, tworzących od sierpnia 1999 roku sztukę, która ma poRUSZać i prowowokować do myślenia. Zapraszamy do zapoznania  z wyborem 150 prac z 20-letniej działalności Galerii Rusz, które będą prezentowane na ekranie w Galerii Format B1.
Przejdźmy na Ty w różnych stylach – nowa kampania Tyskiego
19 sierpnia br. ruszyła nowa kampania telewizyjna marki Tyskie „Przejdźmy na Ty w różnych stylach”, w której pojawiają się trzy Tyskie nowości – Pszenne, Pilzne i Palone.  Spot można zobaczyć w telewizji i internecie. Kampania potrwa do końca roku.
Agencja będzie odpowiadać za przygotowanie strategii kreatywnej i wdrożenie nowej platformy komunikacji w kanałach online należących do serwisu prezentującego oferty sprzedaży i wynajmu nieruchomości. CTM będzie również wspierać kreatywnie działania z zakresu performance marketingu i zajmie się realizacją spotu promocyjnego przeznaczonego do kanałów digitalowych.
Nowości od Canon na Festiwaludruku.pl
Tradycyjnie już w połowie września (18-19.09) przedstawiciele branży poligraficznej i reklamowej spotkają się w warszawskiej hali EXPO XXI. FestiwalDruku.pl to bowiem jedno z największych wydarzeń poświęconych kreatywnym rozwiązaniom poligraficznym dla niemal każdej branży. W tym roku gwiazdą na stoisku Canon (stoisko E5) będzie najnowsza wersja drukarki rolowej Océ...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764