logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019

  PR 19.04.2019, przeczytano 1895 razy
ilustracjastrzałka

Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krzysztof-iwanski%3A-plakat-dla-festiwalu-lodz-czterech-kultur-2019-,382187,artykul.html

Łódź była zawsze określana, jako mozaika kultur i tradycji. Do dziś zresztą kontrast jest nieodłącznym elementem jej wizerunku. Znajduje to odzwierciedlenie w programie najważniejszej z tożsamościowych miejskich imprez – Festiwalu Łódź Czterech Kultur, opowiadającego o wielkomiejskiej współczesności Łodzi językiem teatru, muzyki i sztuk wizualnych. Ma swoje odbicie również w tegorocznej identyfikacji wizualnej festiwalu.

–  To właśnie  kontrasty i współistnienie, tytułowe dla tegorocznej edycji imprezy stanowiły dla mnie najsilniejszą inspirację. Zaproponowałem figury i kolory, w których można odkrywać różne formy, tak samo jak odkrywa się miasto – wyjaśnia artysta i dodaje, że w festiwalowy logotyp wpisał elementy, które kojarzą się z Łodzią: neon, teksturę bawełny czy rzut nowoczesnego budynku.

Krzysztof Iwański ukończył w 2009 roku Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi na Wydziale Grafiki i Malarstwa. W jego portfolio znajdują się przede wszystkim plakaty, ale zajmuje się także projektowaniem i sitodrukiem. Jest autorem kreacji dla instytucji kulturalnych oraz laureatem licznych konkursów, m.in. European Design Awards, China Poster Triennnale, Chicago International Poster Biennale czy Warsaw International Poster Biennale. Zaprojektowana przez niego limitowana kolekcja Re.Design pojawiła się w sklepach popularnej marki odzieżowej Reserved.

Tegoroczna identyfikacja Festiwalu Łódź Czterech Kultur odnosi się do współczesności miasta, bo tegoroczna edycja imprezy skupia się na dzisiejszych czasach, po to by w różnych artystycznych formach przyjrzeć się różnorodności strategii i technik współistnienia  w wielkomiejskim środowisku.

Festiwal Łódź Czterech Kultur odbędzie się w dniach 6–14 września i obejmie kilkadziesiąt wydarzeń: koncerty, spektakle, wystawy, wydarzenia w przestrzeni miejskiej oraz projekty edukacyjne. Program zostanie ogłoszony wkrótce.

Źródło: Festiwalu Łódź Czterech Kultur

www.4kultury.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Walne Zgromadzenie Członków ZFPR powołało nową Radę Związku
Podczas Walnego Zgromadzenia Członków ZFPR wybrano Radę Związku na lata 2021-2023. Radę powołano 4 marca 2021 roku i składa się ona obecnie z pięciu przedstawicieli zrzeszonych agencji.
8 marca, w dzień kobiet, rozmową z Ewą Ulicz, marketing managerem w IGT, Shark Agency zainauguruje cykl podcastów poświęcony kobietom, które pracują w branży rozrywkowej. Tytuł podcastu to Dama Karo.
Krakowska agencja PromoTraffic wspiera markę Green Cell w zakresie SEO, kampanii Google Ads oraz tworzenia treści na rynku polskim, niemieckim oraz brytyjskim.
Nowy raport dentsu nakreśla długoterminowe trendy konsumenckie, które będą kształtować następną dekadę. Badanie Consume Vision pokazuje, jak pandemia przyspieszyła wiele długoterminowych trendów, przed którymi stoją marki. Raport oparty jest o dogłębne wywiady ze światowej sławy futurystami, naukowcami, autorami i ekspertami oraz badania konsumenckie.
Sławek Wala jako nowy chief technology officer w VMLY&R Poland
W marcu 2021 roku do zespołu VMLY&R Poland na stanowisko chief technology officer (CTO) dołączył Sławek Wala. Jego zadaniem jest właściwe zapewnianie wysokiej jakości oferty technologicznej 350-osobowej agencji, dalszy rozwój kompetencji 60-osobowego zespołu developerskiego oraz wsparcie firmy w budowaniu nowych możliwości biznesowych na poziomach lokalnym i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764