logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019

  PR 19.04.2019, przeczytano 2972 razy
ilustracjastrzałka

Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krzysztof-iwanski%3A-plakat-dla-festiwalu-lodz-czterech-kultur-2019-,382187,artykul.html

Łódź była zawsze określana, jako mozaika kultur i tradycji. Do dziś zresztą kontrast jest nieodłącznym elementem jej wizerunku. Znajduje to odzwierciedlenie w programie najważniejszej z tożsamościowych miejskich imprez – Festiwalu Łódź Czterech Kultur, opowiadającego o wielkomiejskiej współczesności Łodzi językiem teatru, muzyki i sztuk wizualnych. Ma swoje odbicie również w tegorocznej identyfikacji wizualnej festiwalu.

–  To właśnie  kontrasty i współistnienie, tytułowe dla tegorocznej edycji imprezy stanowiły dla mnie najsilniejszą inspirację. Zaproponowałem figury i kolory, w których można odkrywać różne formy, tak samo jak odkrywa się miasto – wyjaśnia artysta i dodaje, że w festiwalowy logotyp wpisał elementy, które kojarzą się z Łodzią: neon, teksturę bawełny czy rzut nowoczesnego budynku.

Krzysztof Iwański ukończył w 2009 roku Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi na Wydziale Grafiki i Malarstwa. W jego portfolio znajdują się przede wszystkim plakaty, ale zajmuje się także projektowaniem i sitodrukiem. Jest autorem kreacji dla instytucji kulturalnych oraz laureatem licznych konkursów, m.in. European Design Awards, China Poster Triennnale, Chicago International Poster Biennale czy Warsaw International Poster Biennale. Zaprojektowana przez niego limitowana kolekcja Re.Design pojawiła się w sklepach popularnej marki odzieżowej Reserved.

Tegoroczna identyfikacja Festiwalu Łódź Czterech Kultur odnosi się do współczesności miasta, bo tegoroczna edycja imprezy skupia się na dzisiejszych czasach, po to by w różnych artystycznych formach przyjrzeć się różnorodności strategii i technik współistnienia  w wielkomiejskim środowisku.

Festiwal Łódź Czterech Kultur odbędzie się w dniach 6–14 września i obejmie kilkadziesiąt wydarzeń: koncerty, spektakle, wystawy, wydarzenia w przestrzeni miejskiej oraz projekty edukacyjne. Program zostanie ogłoszony wkrótce.

Źródło: Festiwalu Łódź Czterech Kultur

www.4kultury.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764