logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kserografia ma już 70 lat!

  PR 03.11.2008, przeczytano 2225 razy
ilustracjastrzałka

Pierwsza kopia kserograficzna została wykonana 22 października 1938 roku w prowizorycznym laboratorium, znajdującym się na tyłach salonu piękności w Astorii, Queens. Na odbitce, znajdującej się obecnie w Smithsonian Institute, widnieje napis „10-22-38 ASTORIA”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kserografia-ma-juz-70-lat%21,8096,artykul.html

Wynalazca kserografii, Chester Carlson, był naukowcem i adwokatem zajmującym się sprawami patentowymi, który uparcie dążył do stworzenia technologii umożliwiającej prostsze kopiowanie dokumentów.

Gdyby Carlson ciągle żył, byłby prawdopodobnie zaskoczony, jak jego wynalazek wpłynął na rewolucję informacyjną, która trwa do dnia dzisiejszego. Niezależna firma konsultingowa – Infotrends szacuje, że dzięki technologii opracowanej przez Carlsona, w tym roku zostało już wykonanych 3,08 biliona kopii i wydruków laserowych.

„Efektywne wykorzystanie informacji jest dzisiaj podstawą globalnego biznesu, a wynalazek Chestera Carlsona pozwala na łatwe dotarcie informacji do tych, którzy jej potrzebują”, mówi Sophie Vandebroek, Chief Technology Officer i president Xerox Innovation Group. „Od czasu wynalezienia kserografii, możliwość zdobywania wiedzy ogromnie wzrosła. W samym tylko roku 2007 stworzono i rozpowszechniono 281 exabajtów informacji. Dzisiaj Xerox oferuje oprogramowanie i usługi, które pomagają ludziom i firmom w poradzeniu sobie z nadmiernym napływem informacji, zdobywaniu wiedzy oraz podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji biznesowych.”

Odrzucając fotograficzne metody powielania, Carlson eksperymentował z ładunkami elektrostatycznymi i materiałami fotoprzewodzącymi, które zmieniają swoje właściwości przewodzenia prądu podczas naświetlania. Proces, który wynalazł nazwał kserografią (eng. xerography), wykorzystując greckie słowa „xero” oznaczające suchy i „graphein”, czyli pisanie. Minęły aż dwie dekady, zanim technologia zamieniła się w produkt. Przez długi czas Chester Carlson bezskutecznie starał się zainteresować swoim wynalazkiem największe korporacje. Dopiero niewielka firma Haloid z Nowego Jorku postawiła wszystko na jedną kartę i zainwestowała w dobrze zapowiadającą się technologię. W 1961 roku, po wielkim sukcesie kopiarki Xerox 914, Haloid zmienił nazwę na Xerox Corporation.

Od czasu, kiedy pierwsza kserokopiarka stanęła w biurach nastąpił wielki rozwój w dziedzinie tworzenia i rozprzestrzeniania się informacji. Ta sama firma, która zapoczątkowała erę kopiowania dokumentów, pomaga teraz w zarządzaniu i ograniczaniu skutków przeciążenia informacyjnego. Xerox cały czas wprowadza innowacje, które upraszczają drogę papierowego dokumentu do formy cyfrowej oraz oczyszczają przekaz z szumu informacyjnego.

Xerox nieustannie podnosi jakość pracy dzięki wynalazkom, które znajdują swoje zastosowanie w produktach, kompleksowych rozwiązaniach i usługach firmy. W 2007 roku Xerox uzyskał 584 patentów. Oznacza to 5 procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2006. Więcej informacji o technologiach i licencjach firmy Xerox na stronie www.xerox.com/innovation.

Źródło: Xerox

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Apptension buduje własny Dział Kreatywny
Apptension – software house, współpracujący z inwestorami, startupami i agencjami –  od początku września uruchomił w swoich strukturach Dział Kreatywny. Na jego czele stanął Michał Gutkowski, związany z firmą od 2014 roku. Do głównych zadań zespołu należy eksplorowanie nowych technologii, takich jak AR czy VR w kontekście wyzwań, przed...
Oki na targach Festiwaldruku.pl 2019
Najmniejsza na rynku kolorowa drukarka A3 z serii C800, najnowsza pięciotonerowa cyfrowa drukarka etykiet LED OKI Pro1050 (CMYK + biały), pokaz druku na kopertach z wykorzystaniem innowacyjnej technologii białego tonera z OKI Pro9542, druk termotransferowy  z OKI Pro8432WT i ekosolwentowy ploter M-64s z serii ColorPainter – to tylko niektóre propozycje z bogatej oferty OKI, którą...
Nowa kampania reklamowa „Bez nonsensów” w T‑mobile skierowana do firm
T‑Mobile rozpoczyna kampanię reklamową promującą ofertę MagentaBIZNES oraz smartfon Samsung Galaxy S10e w supercenie.
Zintegrowana kampania Captain Jack Pirate Orange
Niespełna rok od rynkowego debiutu Captain Jack stał się drugim najlepiej sprzedającym się piwem w kategorii piw o smaku alkoholi mocnych. Teraz, do standardowego wariantu dołącza nowy, o smaku rumu i pomarańczy.
Mural inspirowany fotografiami Krzysztofa Millera na siedzibie „Gazety Wyborczej”
W poniedziałek, 9 września br. odbyło się oficjalne odsłonięcie muralu nawiązującego do twórczości fotoreportera „Gazety Wyborczej” Krzysztofa Millera. Malowidło ścienne autorstwa Bruna Althamera, powstałe na jednej z bocznych ścian budynku Agory w Warszawie, przedstawia wybrane postacie ze zdjęć Millera dokumentujących wydarzenia historyczne i konflikty...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764