logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kserografia ma już 70 lat!

  PR 03.11.2008, przeczytano 2884 razy
ilustracjastrzałka

Pierwsza kopia kserograficzna została wykonana 22 października 1938 roku w prowizorycznym laboratorium, znajdującym się na tyłach salonu piękności w Astorii, Queens. Na odbitce, znajdującej się obecnie w Smithsonian Institute, widnieje napis „10-22-38 ASTORIA”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kserografia-ma-juz-70-lat%21,8096,artykul.html

Wynalazca kserografii, Chester Carlson, był naukowcem i adwokatem zajmującym się sprawami patentowymi, który uparcie dążył do stworzenia technologii umożliwiającej prostsze kopiowanie dokumentów.

Gdyby Carlson ciągle żył, byłby prawdopodobnie zaskoczony, jak jego wynalazek wpłynął na rewolucję informacyjną, która trwa do dnia dzisiejszego. Niezależna firma konsultingowa – Infotrends szacuje, że dzięki technologii opracowanej przez Carlsona, w tym roku zostało już wykonanych 3,08 biliona kopii i wydruków laserowych.

„Efektywne wykorzystanie informacji jest dzisiaj podstawą globalnego biznesu, a wynalazek Chestera Carlsona pozwala na łatwe dotarcie informacji do tych, którzy jej potrzebują”, mówi Sophie Vandebroek, Chief Technology Officer i president Xerox Innovation Group. „Od czasu wynalezienia kserografii, możliwość zdobywania wiedzy ogromnie wzrosła. W samym tylko roku 2007 stworzono i rozpowszechniono 281 exabajtów informacji. Dzisiaj Xerox oferuje oprogramowanie i usługi, które pomagają ludziom i firmom w poradzeniu sobie z nadmiernym napływem informacji, zdobywaniu wiedzy oraz podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji biznesowych.”

Odrzucając fotograficzne metody powielania, Carlson eksperymentował z ładunkami elektrostatycznymi i materiałami fotoprzewodzącymi, które zmieniają swoje właściwości przewodzenia prądu podczas naświetlania. Proces, który wynalazł nazwał kserografią (eng. xerography), wykorzystując greckie słowa „xero” oznaczające suchy i „graphein”, czyli pisanie. Minęły aż dwie dekady, zanim technologia zamieniła się w produkt. Przez długi czas Chester Carlson bezskutecznie starał się zainteresować swoim wynalazkiem największe korporacje. Dopiero niewielka firma Haloid z Nowego Jorku postawiła wszystko na jedną kartę i zainwestowała w dobrze zapowiadającą się technologię. W 1961 roku, po wielkim sukcesie kopiarki Xerox 914, Haloid zmienił nazwę na Xerox Corporation.

Od czasu, kiedy pierwsza kserokopiarka stanęła w biurach nastąpił wielki rozwój w dziedzinie tworzenia i rozprzestrzeniania się informacji. Ta sama firma, która zapoczątkowała erę kopiowania dokumentów, pomaga teraz w zarządzaniu i ograniczaniu skutków przeciążenia informacyjnego. Xerox cały czas wprowadza innowacje, które upraszczają drogę papierowego dokumentu do formy cyfrowej oraz oczyszczają przekaz z szumu informacyjnego.

Xerox nieustannie podnosi jakość pracy dzięki wynalazkom, które znajdują swoje zastosowanie w produktach, kompleksowych rozwiązaniach i usługach firmy. W 2007 roku Xerox uzyskał 584 patentów. Oznacza to 5 procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2006. Więcej informacji o technologiach i licencjach firmy Xerox na stronie www.xerox.com/innovation.

Źródło: Xerox

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764