Książęce nie spoczywa na laurach i prezentuje kolejny stały wariant w kolekcji. Książęce Porter o głębokiej, ciemnej barwie, niezwykłej mocy ekstraktu oraz złożonym profilu sensorycznym czerpie z najlepszych tradycji piwowarskich naszego regionu.
Książęce powróciło z dalekiej podróży. Po wyprawie do odległych Indii, które miały olbrzymi wkład w powstanie stylu IPA, kolekcja specjalności znalazła inspirację znacznie bliżej – u wybrzeży Bałtyku, w historii lokalnego browarnictwa.
- Gdy Napoleon wprowadził blokadę angielskich towarów, na kontynencie zabrakło piwa. W Europie Wschodniej zaczęto więc eksperymentować! W końcu udało się stworzyć mocne, rozgrzewające piwo. Polskie portery bałtyckie należą do najlepszych na świecie – dlatego są uznawane za nasz piwowarski skarb – przypomina Ewelina Masiarz, odpowiedzialna za markę Książęce.
Książęce Porter to propozycja dla amatorów piwnych mocnych wrażeń. Zawiera aż 20% ekstraktu i 8% alkoholu, a do uwarzenia go wykorzystano cztery rodzaje słodu: pilzneński, monachijski, karmelowy aromatyczny i palony, oraz dwie odmiany chmielu – Marynkę i Lubelski. Intrygująca barwa piwa, wpadająca niemal w czerń, idzie w parze z jego złożonym profilem sensorycznym. Można tu odnaleźć dość intensywną goryczkę, a zarazem zdecydowaną słodycz oraz charakterystyczny dla stylu aromat wędzenia z lekko kwaskowym posmakiem.
- Książęce Porter będzie idealny na wieczorną degustację, powolne delektowanie się – piwo to dorównuje potencjałem mocnym, szlachetnym alkoholom – mówi Ewelina Masiarz. – Jesteśmy pewni, że to piwo podbije rynek. Wprowadzając je, spełniamy marzenia polskich piwoszy, gdyż to właśnie portera wymieniali oni najczęściej jako kolejny styl, które chcieliby zobaczyć w naszej ofercie.
Książęce Porter, dostępny w butelkach 500 ml, zaczął pojawiać się na półkach sklepowych w połowie kwietnia. Jego dystrybucji towarzyszyć będą materiały POS w punktach sprzedaży oraz aktywności w Internecie. Od lipca sprzedaż nowego wariantu w kolekcji specjalności będzie wspierana kampanią TV, zaś jesienią także działaniami PR i OOH.
Źródło: Kompania Piwowarska