logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Książka: Jak zostać dizajnerem i nie stracić duszy

  PR 04.04.2012, przeczytano 1586 razy
ilustracjastrzałka

Znajomość narzędzi i opanowany warsztat to nie wszystko, żeby poradzić sobie na rynku, a jednocześnie postępować w zgodzie z własnymi przekonaniami. Autor, ceniony brytyjski projektant w przystępny sposób dzieli się z czytelnikami długo gromadzoną wiedzą o praktycznych tajnikach zawodu projektanta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ksiazka%3A-jak-zostac-dizajnerem-i-nie-stracic-duszy,15165,artykul.html

Czy logo powinno być większe? Dlaczego nie wolno klientowi pokazywać ostatecznego projektu? Albo szkicowników? Jak przygotować portfolio? Jak zdobywać klientów i jak ich zwalniać? Jak ubiegać się o pracę i jak pracowników przyjmować; krótko mówiąc – jak postępować, by jako projektant odnieść sukces nie tylko artystyczny?

Na blisko dwustu stronach gęstego druku każdy, choćby luźno związany z branżą projektową, znajdzie dla siebie wartościowe porady – zawsze jest przecież miejsce na rozwój…

Adrian Shaughnessy jest projektantem i teoretykiem dizajnu. Przez kilkanaście lat prowadził renomowane brytyjskie studio projektowe Intro, z którego odszedł w 2003 roku, aby zacząć pracować na własny rachunek; wykłada na całym świecie, a jego książki o projektowaniu cieszą się olbrzymią popularnością. Jak zostać dizajnerem… ukazało się do tej pory już w siedmiu krajach.

Spis treści:

  • Wprowadzenie do nowego wydania
  • Słowo wstępne – Stefan Sagmeister
  • Wprowadzenie autora do pierwszego wydania
  • Rozdział 1 – Cechy pożądane u współczesnego projektanta grafika Świadomość kulturowa / Komunikacja / Uczciwość
  • Rozdział 2 – Umiejętności zawodowe Zarządzanie czasem / Research / Strategia / Umiejętności prezentacji / Umiejętność pisania
  • Rozdział 3 – Jak znaleźć pracę Praca w dziale graficznym wewnątrz firmy / Praca dla niezależnego studia / Praktyki / Staże / Gdzie szukać pracy / Pierwszy kontakt ze studiem / Rozmowa o pracę / Co po sobie zostawić / Portfolio / Czego tak naprawdę chce pracodawca? / Kontakt ze studiem przy dużej firmie
  • Rozdział 4 – Być wolnym strzelcem czy założyć własne studio? Zostać wolnym strzelcem / Życie freelancera – zalety i wady /Kto korzysta z usług freelancerów? / Rozkręcanie studia / Partnerstwa biznesowe / Dobrzy czy kiepscy biznesmeni? / Tworzenie biznesplanu / Doradcy zawodowi i podwykonawcy / Pierwsze kroki / Szukanie siedziby / Wybór nazwy / Identyfikacja wizualna
  • Rozdział 5 – Prowadzenie studia Kiedy zatrudnić kolejnych pracowników? / Zatrudnianie personelu kreatywnego / Opiekowanie się pracownikami kreatywnymi / Jak rozpoznać talent / Personel spoza sektora kreatywnego / Opiekun klienta / Systemy organizacji pracy / Filozofia studia
  • Rozdział 6 – Szukanie zleceń i promocja W jaki sposób klienci wybierają projektantów? / Szukanie klientów / Techniki sprzedaży / Specjalista do spraw pozyskiwania klientów / Narzędzia promocyjne / Portfolio / Strony internetowe projektantów / Materiały promocyjne / Tworzenie reputacji / Praca do portfolio, a nie na sprzedaż / Konkursy projektanckie / Organizacje zawodowe / Konferencje i wykłady / Relacje ze szkołami projektowania / Relacje z prasą poświęconą dizajnowi
  • Rozdział 7 – Klienci Jak dogadać się z klientem / Zrozumieć klienta / Utrzymać klienta / Rezygnowanie z klienta / Zmonopolizowanie przez klienta / Profesjonalizm / Prezentowanie projektu klientowi
  • Rozdział 8 – Czym jest dziś projektowanie graficzne? Zmieniające się definicje / Dizajn zorientowany społecznie / Myślenie projektowe / Projektowanie cyfrowe / Branding / Etyka w projektowaniu
  • Rozdział 9 – Proces twórczy Czym jest kreatywność? / Brief / Zły brief / Briefy do prac autorskich / Mit oryginalności / Proces twórczy / Kryteria dobrego projektu
  • Wywiady – Jonathan Barnbrook – projektowanie graficzne a etyka / Ben Drury – projektowanie graficzne dla branży muzycznej / Sara De Bondt – projektowanie graficzne a płeć / Stephen Doyle – projektowanie graficzne a wynajmowanie oraz zatrudnianie projektantów / Paul Sahre – projektowanie graficzne a ilustracja / Dmitri Siegel – projektowanie graficzne a strony internetowe / Sophie Thomas – projektowanie graficzne a zrównoważony rozwój / Magnus Voll Mathiassen – projektowanie graficzne a własne studio

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Karakter.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764