logo
KSIĄŻKI
Polska reklama i poligrafiaKSIĄŻKI

Jak składać tekst? Komputer nie jest maszyną do pisania. Wydanie 2

Autor: Robin Williams


data wydania: 2003-10-21
format: B5
liczba stron: 120
wydawca: Helion
Oprawa: miękka

książka drukowana: dostępna w helion
25.92 zł
Do koszyka
cena katalogowa: 29.90 zł
Tytuł w ofercie księgarni helion w dziale: Typografia,
Informacje:

Chociaż po pojawieniu się edytorów tekstów i upowszechnieniu komputerów osobistych kilka firm produkujących maszyny do pisania musiało ogłosić bankructwo, dawne nawyki wolno odchodzą w przeszłość. Wiele osób przyzwyczajonych do tych urządzeń, nadal korzysta z komputerów w niewłaściwy sposób. Komputer nie jest maszyną do pisania i nigdy nie będzie działał jak taka maszyna. Jest to przyczyną nie tylko nieprofesjonalnego wyglądu wielu dokumentów tworzonych za pomocą edytorów tekstów i programów do składu publikacji, ale także frustracji ich twórców.

Od lat dziesięciu z górą "Jak składać tekst. Komputer nie jest maszyną do pisania" jest jedną z najpopularniejszych książek wśród użytkowników komputerów domowych. W niniejszym, poprawionym wydaniu Robin Williams pokazuje, jak proste, a zarazem niezastąpione zasady typograficzne nadają naszym dokumentom wygląd profesjonalny i wyrafinowany. Na podstawie prostych przykładów Robin wyjaśnia kolejno każdą z nich i przedstawia, w jaki sposób można zastosować je do naszych publikacji.

W trakcie lektury książki dowiesz się, dlaczego i jak stosować:

  • pojedyncze spacje pomiędzy wyrazami i zdaniami,
  • podkreślenia i wytłuszczenia,
  • prawidłowe cudzysłowy,
  • łączniki, półpauzy i myślniki,
  • dzielenie wyrazów,
  • czytelne czcionki,
  • tabulatory i wcięcia,
  • kerning,
  • interlinię i odstępy między akapitami,
  • justowanie tekstu,
  • górne i dolne indeksy.

Ta książka jest nieodzownym podręcznym poradnikiem, który nie sprawi trudności początkującym, a profesjonaliści będą do niego regularnie powracać.

 




Na stronach działu "Książki" prezentowane są informacje promocyjne pochodzące od niezależnych od Signs.pl, zewnętrznych dostawców, które nie są wiążące prawnie. Informacje te, w szczególności ceny, nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 ust. 1 Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawa. Ceny, dostępność oraz specyfikacja produktów mogą ulegać zmianom. Signs.pl nie jest stroną w transakcjach związanych z prezentowanymi tu produktami. Użycie przycisku "Do koszyka" powoduje przeniesienie użytkownika na stronę dostawcy, gdzie może on zapoznać się z wiążącą prawnie ofertą handlową oraz zawrzeć z dostawcą umowę kupna sprzedaży. Signs.pl nie ponosi odpowiedzialności za nieaktualne, nieścisłe lub niepełne dane prezentowane w tym dziale.
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764