Informacje:
JavaScript jest popularnym, rozwiniętym i dojrzałym językiem programowania, a jego zastosowanie znacząco wykracza dziś poza WWW, HTML i CSS: skrypty można uruchamiać na serwerze, komputerach PC, w urządzeniach przenośnych i układach wbudowanych. Dzięki tym możliwościom JavaScript stał się potężnym i wszechstronnym narzędziem. Co więcej, ten język świetnie nadaje się do programowania zorientowanego obiektowo i pozwala na pisanie solidnego kodu, a w efekcie na tworzenie nawet bardzo złożonych, skalowalnych i łatwych w utrzymaniu aplikacji.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które mniej więcej znają
JavaScript, ale chcą się nauczyć programować obiektowo w tym języku. Można tu znaleźć informacje o definiowaniu obiektów za pomocą
klas ES6, metodach hermetyzacji oraz różnych sposobach dziedziczenia. Są tu niektóre zaawansowane wzorce projektowe i opis wykorzystania mechanizmu obietnic do pracy z procesami asynchronicznymi. Nie zabrakło również wyjaśnień
zasad SOLID, dzięki którym tworzony kod staje się efektywny i niezawodny.
Niektóre zagadnienia omówione w książce:
- podstawy programowania obiektowego w JavaScripcie
- techniki imitacji klasycznych interfejsów obiektowych
- modele prezentacyjne: MVC i MVVM
- programowanie asynchroniczne
- porządkowanie kodu źródłowego — moduły ECMAScript 6
- rodzaje architektury aplikacji w JavaScript, wzorce fasada i mediator
JavaScript — pisz skrypty do zadań specjalnych!
Andrea Chiarelli — jest ekspertem programowania w różnych technologiach (C#, JavaScript, ASP.NET czy AngularJS, REST i PhoneGap/Cordova), a także autorem i współautorem licznych książek o programowaniu. Poza tym regularnie pisuje do takich magazynów, jak „Computer Programming” czy „ASP Today”. Pracuje na stanowisku starszego inżyniera oprogramowania we włoskim oddziale Apparound Inc., firmy, która urodziła się w samym sercu Doliny Krzemowej.