logo
KSIĄŻKI
Polska reklama i poligrafiaKSIĄŻKI

Wzorce wyszukiwania. Projektowanie nowoczesnych wyszukiwarek

Autor: Peter Morville, Jeffery Callender


data wydania: 2012-02-28
format: 168x237
liczba stron: 216
wydawca: Helion

e-book: dostępna w helion zniżka 66%
14.90 zł
Do koszyka
3 w pakiecie:
PDF
ePub
Mobi
cena katalogowa: 44.90 zł
Z SERII: O'Reilly
Tytuł w ofercie księgarni helion w dziale: Funkcjonalność stron i UX,
Informacje:
  • Poznaj język wzorców wyszukiwania z zachowaniami użytkowników, architekturą informacji i projektem interakcji
  • Wprowadzaj innowacje projektowe w zakresie interfejsów i aplikacji wyszukiwania
  • Podnieś komfort użytkowników i zwiększ dochody ze swojej strony internetowej

W świecie wyszukiwarek innowacyjność jest koniecznością. Nawet z pozoru doskonały Google stale się rozwija i szuka nowych rozwiązań. Nieskuteczne mechanizmy wyszukiwania wciąż stanowią największy problem w zakresie użyteczności serwisów, więc na całym świecie rzesze programistów bezustannie pracują nad poprawą efektywności, precyzji i jakości zwracanych wyników. Wrzucenie zapytania w okno wyszukiwarki jest zwykle pierwszym etapem realizacji zadań dla wielu użytkowników, w dużej mierze definiuje ich doznania i poziom satysfakcji z pobytu na danej stronie. Optymalizowanie mechanizmów wyszukiwania to najszybciej zwracająca się inwestycja w kategorii "uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej w internecie". Od skuteczności znajdowania konkretnych informacji uzależnione są dziś dochody wszelkich e-biznesów, rozmaitych portali czy serwisów firmowych.

Ta książka pozwoli Ci świeżym okiem spojrzeć na problemy wyszukiwania — zarówno od strony użytkownika, jak i funkcjonowania wyszukiwarki. Poznasz anatomię i język wzorców wyszukiwania, psychologiczne i behawioralne podłoże działań użytkowników, sprawdzone wzorce projektowe i skuteczne rozwiązania typowych problemów. Użytkownikom swojej strony zapewnisz możliwość wykonywania zadań i szybkiego odnajdowania tego, czego potrzebują. Opanujesz narzędzia ułatwiające zadawanie pytań, przeglądanie i dzielenie się informacjami. Przed Tobą niezwykle ciekawe, a przy tym bezcenne źródło wiedzy na temat innowacyjnych technik projektowania i usprawniania współczesnych wyszukiwarek, napisane z myślą o ambitnych twórcach stron, architektach informacji i studentach informatyki.

Jakie zagadnienia na pewno znajdziesz w tej książce?

  • Rozpoznawanie wzorców wyszukiwania
  • Anatomia wyszukiwania
  • Wzorce zachowań użytkowników
  • Elementy projektowania interakcji
  • Zasady projektowania wyszukiwarek
  • Wzorce projektowe
  • Nawigacja fasetowa
  • Wyszukiwanie stowarzyszone
  • Wyszukiwanie zaawansowane
  • Wyniki strukturalne i praktyczne
  • Innowacyjne narzędzia: sieci semantyczne, wyszukiwanie społecznościowe, personalizacja
  • Futurystyczne scenariusze wyszukiwania

Poznaj wszystkie aspekty projektowania
i usprawniania nowoczesnych wyszukiwarek!




Na stronach działu "Książki" prezentowane są informacje promocyjne pochodzące od niezależnych od Signs.pl, zewnętrznych dostawców, które nie są wiążące prawnie. Informacje te, w szczególności ceny, nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 ust. 1 Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych przepisów prawa. Ceny, dostępność oraz specyfikacja produktów mogą ulegać zmianom. Signs.pl nie jest stroną w transakcjach związanych z prezentowanymi tu produktami. Użycie przycisku "Do koszyka" powoduje przeniesienie użytkownika na stronę dostawcy, gdzie może on zapoznać się z wiążącą prawnie ofertą handlową oraz zawrzeć z dostawcą umowę kupna sprzedaży. Signs.pl nie ponosi odpowiedzialności za nieaktualne, nieścisłe lub niepełne dane prezentowane w tym dziale.
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764