logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kto inwestuje w reklamę na Facebooku i Youtubie?

  PR 16.05.2017, przeczytano 896 razy

Połowa emisji reklam wideo online na Facebooku i 46 proc. emisji spotów na YouTubie to kampanie zlecane przez małe i średnie agencje lub zlecane wydawcy bezpośrednio przez reklamodawców. Pozostałe emisje to kampanie marek obsługiwanych przez duże domy mediowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kto-inwestuje-w-reklame-na-facebooku-i-youtubie,32473,artykul.html

W 2016 roku w polskiej sieci liczba rozpoczętych emisji reklam wideo online na Facebooku wyniosła 3,29 mld, na YouTubie było to 2,18 mld (źródło: gemiusAdReal). Połowa emisji spotów odtwarzanych w serwisie Marka Zuckerberga pochodzi od dużych domów mediowych. Druga połowa to kampanie zlecane przez małe i średnie agencje lub bezpośrednio przez reklamodawców. Na YouTubie w reklamę wideo online mocniej inwestują duże domy mediowe, które są źródłem 54 proc. emisji.

Biznes lokalny na Facebooku i YouTubie

Rozkład sił pomiędzy działaniami dużych graczy a działaniami małych i średnich agencji wygląda inaczej w przypadku pozostałych rodzajów reklam. Na Facebooku są to reklamy umieszczone w prawej kolumnie na stronie internetowej oraz posty sponsorowane. Tam udział dużych domów mediowych wynosi 20 proc. Na YouTubie natomiast są to bannery reklamowe obok playera i na playerze. W tym przypadku udział kampanii wyemitowanych przez dużych graczy wynosi 24 proc.

─ Zarówno Facebook, jak i Google dużą część swoich przychodów czerpią od małych i średnich przedsiębiorstw. Biznes lokalny to ogromny kawałek tortu reklamowego, a oba amerykańskie giganty doskonale spenetrowały ten rynek ─
tłumaczy Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie. ─ Analizując rynek reklamy online z punktu widzenia końcowego użytkownika, widzimy, jak duża jest skala zarówno w kampaniach display, jak i w reklamach wideo, które – zdawałoby się – powinny być zdominowane przez duże firmy. Jednak dostępność technologii sprawia, że koszt produkcji filmu reklamowego jest cenowo przystępny i pozostaje w zasięgu małych przedsiębiorstw ─ dodaje Sułkiewicz.

Dane z badania gemiusAdReal na temat kampanii reklamowych wyemitowanych w polskiej sieci w serwisach Facebook i YouTube (w 2016 roku) zostały wykorzystane w tegorocznym badaniu IAB/PwC AdEx o wydatkach na reklamę online.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764