logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kto najlepszy w druku cyfrowym?

   04.09.2002, przeczytano 1669 razy

Redakcja miesięcznika Vidart Informator Poligraficzny zorganizowała pierwszą edycję konkursu "Druk Cyfrowy". Udział wzięło 21 firm oferujących usługi druku cyfrowego, którego zaletami są m.in.: szybkość wykonania prac oraz opłacalność przy niskich nakładach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kto-najlepszy-w-druku-cyfrowym,1187,artykul.html

Cyfrowo mogą być drukowane zarówno wizytówki, kartki świąteczne, jak również plakaty, banery, skrypty akademickie, broszury, a nawet książki czy albumy. Nie wiemy jednak, czy w konkursie startowały ploterowe drukarnie wielkoformatowe, czy też wyłącznie "małoformatowe" drukarnie cyfrowe.

Nadesłane prace oceniało jury pod przewodnictwem dr. inż. Stefana Jakucewicza. Przy ocenie prac konkursowych brano pod uwagę zarówno poziom poligraficzny, jak również terminowość wykonania a także cenę oferowanej usługi, czyli kategorie ważne dla klientów, zlecających prace drukarniom.

Wyniki i szerokie omówienie konkursu można znaleźć w najbliższym numerze miesięcznika Vidart - Informator Poligraficzny, poświęconego specyfice druku cyfrowego.
Różnice cen - zaproponowanych przez poszczególne zakłady za wykonanie tej samej, konkursowej broszury - były wręcz astronomiczne! Najniższa cena wyniosła 2.93 zł (co prawda w jednostce budżetowej), zaś najwyższa 46.70 zł netto (sic!).

Zwyciężyła drukarnia "Akcydens" z podwarszawskich Lasek prowadzona przez Adama Cichockiego.
Wprawdzie najważniejszą nagrodą jest uznanie klientów, ale za zajęcie pierwszego miejsca przyznano aparat cyfrowy Toshiba, ufundowany przez TBM SA, oraz papier, przekazany zwycięzcy przez firmę Ecco-Papier.
Drugie miejsce przyznano firmie D&D z Gliwic, a trzecie miejsce zajęły ex aequo trzy firmy z Warszawy: Agpol Chromapress, Studiouh.com oraz Zakład Wydawniczo-Poligraficzny Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Wszystkim drukarniom należą się słowa uznania, że podjęły wyzwanie, jakim był start w tym konkursie i konfrontacja jakości swoich usług z ofertą konkurencji.

Bardzo charakterystyczną cechą, dostępną tylko w druku cyfrowym, jest personalizacja wydruków, w tym także w kolorze - w każdym egzemplarzu nakładu mogą znaleźć się nie tylko inne teksty, ale nawet zdjęcia, wykresy itp., należy więc oczekiwać, że te elementy będą jednym z wyróżników kolejnego konkursu i, jako że nic nie jest dane na zawsze, spodziewana jest silna rywalizacja o miano firmy najlepszej, takiej, która wykonuje prace na bardzo wysokim poziomie i jednocześnie dba o interesy swoich klientów.

Źródło: Vidart

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764