Redakcja miesięcznika Vidart Informator Poligraficzny zorganizowała pierwszą edycję konkursu "Druk Cyfrowy". Udział wzięło 21 firm oferujących usługi druku cyfrowego, którego zaletami są m.in.: szybkość wykonania prac oraz opłacalność przy niskich nakładach.
Cyfrowo mogą być drukowane zarówno wizytówki, kartki świąteczne, jak również plakaty, banery, skrypty akademickie, broszury, a nawet książki czy albumy. Nie wiemy jednak, czy w konkursie startowały ploterowe drukarnie wielkoformatowe, czy też wyłącznie "małoformatowe" drukarnie cyfrowe.
Nadesłane prace oceniało jury pod przewodnictwem dr. inż. Stefana Jakucewicza. Przy ocenie prac konkursowych brano pod uwagę zarówno poziom poligraficzny, jak również terminowość wykonania a także cenę oferowanej usługi, czyli kategorie ważne dla klientów, zlecających prace drukarniom.
Wyniki i szerokie omówienie konkursu można znaleźć w najbliższym numerze miesięcznika Vidart - Informator Poligraficzny, poświęconego specyfice druku cyfrowego.
Różnice cen - zaproponowanych przez poszczególne zakłady za wykonanie tej samej, konkursowej broszury - były wręcz astronomiczne! Najniższa cena wyniosła 2.93 zł (co prawda w jednostce budżetowej), zaś najwyższa 46.70 zł netto (sic!).
Zwyciężyła drukarnia "Akcydens" z podwarszawskich Lasek prowadzona przez Adama Cichockiego.
Wprawdzie najważniejszą nagrodą jest uznanie klientów, ale za zajęcie pierwszego miejsca przyznano aparat cyfrowy Toshiba, ufundowany przez TBM SA, oraz papier, przekazany zwycięzcy przez firmę Ecco-Papier.
Drugie miejsce przyznano firmie D&D z Gliwic, a trzecie miejsce zajęły ex aequo trzy firmy z Warszawy: Agpol Chromapress, Studiouh.com oraz Zakład Wydawniczo-Poligraficzny Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Wszystkim drukarniom należą się słowa uznania, że podjęły wyzwanie, jakim był start w tym konkursie i konfrontacja jakości swoich usług z ofertą konkurencji.
Bardzo charakterystyczną cechą, dostępną tylko w druku cyfrowym, jest personalizacja wydruków, w tym także w kolorze - w każdym egzemplarzu nakładu mogą znaleźć się nie tylko inne teksty, ale nawet zdjęcia, wykresy itp., należy więc oczekiwać, że te elementy będą jednym z wyróżników kolejnego konkursu i, jako że nic nie jest dane na zawsze, spodziewana jest silna rywalizacja o miano firmy najlepszej, takiej, która wykonuje prace na bardzo wysokim poziomie i jednocześnie dba o interesy swoich klientów.
Źródło: Vidart