Rywalizacja o klienta w branży bukmacherskiej to gra warta świeczki. Według prognoz przychody legalnych bukmacherów w 2019 roku osiągną ok. 5,89 mld złotych. Skłania to zakłady do wzmożonej aktywności w marketingu offline i online, inwestycji w influencerów, sponsoring oraz kanały social media.
A kto z bukmacherów postawił na kanał ruchu z wyszukiwarek? Agencja IF.PL opublikowała na swojej stronie obszerny raport z zestawieniem dotyczącym zagadnień tej gałęzi marketingu.
Co najmniej milion wizyt wciąż na stole
Trzy czołowe strony internetowe bukmacherów z największą widocznością i ruchem z wyszukiwarek, to jednocześnie najstarsze firmy na rynku powstałe przed 2014 rokiem – Fortuna, STS oraz Totolotek. Jest to z pewnością jeden z czynników, który decyduje o obecnym układzie sił, natomiast tuż za nimi tworzy się solidna grupa pościgowa, która może pomieszać szyki w nadchodzących latach. Mimo że na tę chwilę E-TOTO, LV BET i forBET mocno odbiegają pod kątem widoczności od „top3”, trafne decyzje i postawienie na SEO może zmienić obecny układ sił.
Pomimo ograniczeń technologicznych, spowodowanych przez systemy bettingowe i rozproszonych działów IT, serwisy bukmacherów mają ogromny potencjał w postaci statystyk sportowych.
Mogą zostać wykorzystane do rozbudowy obecnych serwisów, bez ich modyfikacji i ryzyka oraz budowy dodatkowych sekcji. W ocenie agencji IF.PL, pierwsza firma, która zdecyduje się na tę ścieżkę zyska znaczącą przewagę w wyścigu po większy zasięg na rynku i pozycję lidera.
Według analizy zamieszczonej w raporcie, potencjał ruchu organicznego to 11 milionów wizyt wobec 1,5 mln generowanych obecnie przez „top 6” serwisów bukmacherów.
Serwis posiadający największy zasięg – efortuna.pl wykorzystuje 13,5% ogólnego potencjału. W realnym scenariuszu, zakładającym zwiększenie potencjału o kolejne 13,5%, na stole mamy wciąż ponad 1 milion wizyt z wyszukiwarek.
Fortuna i STS z najlepszą widocznością
Serwisy Fortuna i STS są najlepiej widocznymi stronami w wyszukiwarce Google spośród wszystkich bukmacherów. Oba serwisy znajdują się w „top 10” wyszukiwanych słów kluczowych na ponad 1000 fraz.
Ze stosunkowo niewielką stratą, za wspomnianą dwójką, znajduje się Totolotek, a LV BET, E-TOTO i forBET zamykają czołówkę serwisów bukmacherskich z najlepszym ruchem i widocznością w Google. Jednak ich strata do czołówki jest dosyć znacząca, a ruch proporcjonalnie mniejszy.
Serwis | TOP3 | TOP10 | TOP50 |
Fortuna | 761 | 2 613 | 32 476 |
STS | 624 | 1 208 | 9 471 |
Totolotek | 502 | 786 | 4 401 |
LV BET | 46 | 182 | 2 047 |
E-TOTO | 29 | 123 | 1 313 |
forBET | 22 | 156 | 2 236 |
Źródło: senuto.com, luty 2019. Raport “Kto obstawił SEO?” 2019, IF.PL
Na YouTube rządzi E-TOTO
Na YouTube najlepiej radzą sobie podmioty, które działalność rozpoczęły stosunkowo niedawno.
Liderem pod kątem zaangażowania użytkowników jest E-TOTO. Pierwszy film na kanale należącym do tego bukmachera pojawił się nieco ponad rok temu – 15 stycznia 2018 r. W tym czasie kanał zasubskrybowało ponad 21 tys. użytkowników, a średnia liczba komentarzy pod każdym z filmów przekracza 200. Sukces swojego kanału zawdzięcza prowadząc dwa niezwykle popularne cykle – „Quiz pod napięciem” oraz „Futbolowy HeadToHead”. To właśnie one cieszą się największą oglądalnością i zaangażowaniem na kanale bukmachera.
Brand | Wyświetlenia łącznie | Funkcjonuje od | Filmy | Subskrybenci | Śr. liczba komentarzy | Śr. dł. filmu (w min.) |
E-TOTO | 2 238 563 | 2018 | 31 | 21 154 | 202 | 24 |
forBET | 1 750 925 | 2016 | 192 | 6 656 | 19 | 7 |
Fortuna | 413 895 | 2018 | 60 | 34 795 | 65 | 8 |
LV BET | 2 352 187 | 2017 | 90 | 22 574 | 32 | 8 |
STS | 2 057 142 | 2015 | 75 | 1 056 | 2 | 8 |
Totolotek | 521 588 | 2014 | 61 | 1 135 | 6 | 3 |
Źródło: Dane za marzec 2019, raport „Kto obstawił SEO?”, IF.PL
Niewykorzystany potencjał
O ile bukmacherzy dobrze radzą sobie z wykorzystaniem potencjału związanego z obstawianiem i zakładami, ogromne możliwości wciąż kryją się we frazach związanych ze statystykami, wydarzeniami i aktualnościami ze świata sportu. Optymalne wykorzystanie ruchu na tego typu frazy jest ogromną szansą w bardzo konkurencyjnej branży i może stanowić przewagę w wyścigu po trofeum najlepszego bukmachera. Poniższe dane prezentują procentowe wykorzystanie potencjału przez bukmacherów w 4 typach słów kluczowych – Zakłady i typy, wyniki i transmisje, Statystyki, Google News.
Z powodzeniem ruch z innych obszarów wykorzystują, portale sportowe, bettingowe, a także zagraniczni bukmacherzy, jak np. betfair.com. Wyjście naprzeciw sportu i informacji z nim związanych otwiera zupełnie nowe drzwi przed dzisiejszymi zakładami w Polsce. Statystyki piłkarskie na wyciągnięcie ręki, wyniki na żywo i baza wszystkich wydarzeń w najbliższym czasie – narzędzia, którymi branża dysponuje – umożliwiają to niemal od ręki.
- Pełny raport można pobrać TUTAJ
Źródło: IF.PL