logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kto obstawił SEO?

  PR 13.05.2019, przeczytano 305 razy

Rywalizacja o klienta w branży bukmacherskiej to gra warta świeczki. Według prognoz przychody legalnych bukmacherów w 2019 roku osiągną ok. 5,89 mld złotych. Skłania to zakłady do wzmożonej aktywności w marketingu offline i online, inwestycji w influencerów, sponsoring oraz kanały social media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kto-obstawil-seo,382417,artykul.html

A kto z bukmacherów postawił na kanał ruchu z wyszukiwarek? Agencja IF.PL opublikowała na swojej stronie obszerny raport z zestawieniem dotyczącym zagadnień tej gałęzi marketingu.

Co najmniej milion wizyt wciąż na stole

Trzy czołowe strony internetowe bukmacherów z największą widocznością i ruchem z wyszukiwarek, to jednocześnie najstarsze firmy na rynku powstałe przed 2014 rokiem – Fortuna, STS oraz Totolo­tek. Jest to z pewnością jeden z czynników, który decyduje o obecnym układzie sił, natomiast tuż za nimi tworzy się solidna grupa pościgowa, która może pomieszać szyki w nadchodzących latach. Mimo że na tę chwilę E-TOTO, LV BET i forBET mocno odbiegają pod kątem widoczności od „top3”, trafne decyzje i postawienie na SEO może zmienić obecny układ sił.

Pomimo ograniczeń technologicznych, spowodowanych przez systemy bettingowe i rozproszonych działów IT, serwisy bukmacherów mają ogromny potencjał w postaci statystyk sportowych.

Mogą zostać wyko­rzystane do rozbudowy obecnych serwisów, bez ich modyfikacji i ryzyka oraz budowy dodatkowych sekcji. W ocenie agencji IF.PL, pierwsza firma, która zdecyduje się na tę ścieżkę zyska znaczącą przewagę w wyścigu po większy zasięg na rynku i pozycję lidera.

We­dług analizy zamieszczonej w raporcie, poten­cjał ruchu organicznego to 11 milionów wizyt wobec 1,5 mln generowanych obecnie przez „top 6” serwisów bukmacherów.

Serwis posiadający największy zasięg – efortuna.pl wykorzystuje 13,5% ogólnego potencjału. W realnym scenariu­szu, zakładającym zwiększenie potencjału o kolejne 13,5%, na stole mamy wciąż ponad 1 milion wizyt z wyszukiwarek.

Fortuna i STS z najlepszą widocznością

Serwisy Fortuna i STS są najlepiej widoczny­mi stronami w wyszukiwarce Google spo­śród wszystkich bukmacherów. Oba serwisy znajdują się w „top 10” wyszukiwanych słów kluczowych na ponad 1000 fraz.

Ze stosunkowo niewielką stratą, za wspomnianą dwójką, znajduje się Totolotek, a LV BET, E-TOTO i forBET zamykają czołówkę serwisów bukma­cherskich z najlepszym ruchem i widocznością w Google. Jednak ich strata do czołówki jest dosyć znacząca, a ruch proporcjonalnie mniejszy.

Serwis

TOP3

TOP10

TOP50

Fortuna

761

2 613

32 476

STS

624

1 208

9 471

Totolotek

502

786

4 401

LV BET

46

182

2 047

E-TOTO

29

123

1 313

forBET

22

156

2 236

Źródło: senuto.com, luty 2019. Raport “Kto obstawił SEO?” 2019, IF.PL

Na YouTube rządzi E-TOTO

Na YouTube najlepiej radzą sobie podmioty, które działalność rozpoczęły stosunkowo niedawno.

Liderem pod kątem zaangażowania użytkowników jest E-TOTO. Pierwszy film na kanale należącym do tego bukma­chera pojawił się nieco ponad rok temu – 15 stycznia 2018 r. W tym czasie kanał za­subskrybowało ponad 21 tys. użytkowników, a średnia liczba komentarzy pod każdym z filmów przekracza 200. Sukces swojego ka­nału zawdzięcza prowadząc dwa niezwykle popularne cykle – „Quiz pod napięciem” oraz „Futbolowy HeadToHead”. To właśnie one cieszą się największą oglądalnością i zaan­gażowaniem na kanale bukmachera.

Brand

Wyświetlenia łącznie

Funkcjonuje od

Filmy

Subskrybenci

Śr. liczba komentarzy

Śr. dł. filmu (w min.)

E-TOTO

2 238 563

2018

31

21 154

202

24

forBET

1 750 925

2016

192

6 656

19

7

Fortuna

413 895

2018

60

34 795

65

8

LV BET

2 352 187

2017

90

22 574

32

8

STS

2 057 142

2015

75

1 056

2

8

Totolotek

521 588

2014

61

1 135

6

3

Źródło: Dane za marzec 2019, raport „Kto obstawił SEO?”, IF.PL

Niewykorzystany potencjał

O ile bukmacherzy dobrze radzą sobie z wykorzystaniem potencjału związanego z obstawianiem i zakładami, ogromne możliwości wciąż kryją się we frazach związanych ze statystykami, wydarzeniami i aktualnościami ze świata sportu. Optymalne wykorzystanie ruchu na tego typu frazy jest ogromną szansą w bardzo konkurencyjnej branży i może stanowić przewagę w wyścigu po trofeum najlepszego bukmachera. Poniższe dane prezentują procentowe wykorzystanie potencjału przez bukmacherów w 4 typach słów kluczowych – Zakłady i typy, wyniki i transmisje, Statystyki, Google News.

Z powodzeniem ruch z innych obszarów wykorzystują, portale sportowe, bettingowe, a także zagraniczni bukmacherzy, jak np. betfair.com. Wyjście naprzeciw sportu i informacji z nim związanych otwiera zupełnie nowe drzwi przed dzisiejszymi zakładami w Polsce. Staty­styki piłkarskie na wyciągnięcie ręki, wyniki na żywo i baza wszystkich wydarzeń w najbliższym czasie – narzędzia, którymi branża dysponu­je – umożliwiają to niemal od ręki.

  • Pełny raport można pobrać TUTAJ

Źródło: IF.PL

www.if.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Telewizja Polska S.A. podpisała umowę ramową z firmą Monolith Films sp. z o.o., na mocy której, w najbliższych latach będzie nabywać wyłączne prawa do emisji najciekawszych tytułów filmowych z katalogu jednego z największych dystrybutorów w Polsce. Dzięki tej współpracy widzowie TVP obejrzą produkcje kinowe i telewizyjne ze światowych wytwórni...
Ekstraklasa uruchamia platformę streamingową rozgrywek
Ekstraklasa S.A. rusza ze swoim największym projektem technologicznym - własną platformą OTT (ang. Over The Top). Wobec zyskujących na popularności serwisów umożliwiających oglądanie seriali, filmów i programów telewizyjnych online, w piłce nożnej to innowacja, a platforma Ekstraklasy jest jednym z pierwszych projektów tego typu. Nowy serwis streamingowy...
Empik Bilety i Going. zbudowały platformę biletową 360
W rok po włączeniu Going. do Grupy Empik zakończył się pierwszy etap budowy największej pod względem zasięgu multikanałowej platformy biletowej w Polsce. Wyjątkowy charakter projektu opiera się na innowacyjnych rozwiązaniach Going. oraz doświadczeniu i sile marki Empik, które wspólnie tworzą miks kompetencji w zakresie dystrybucji biletów, całościowej...
Wygoda w stylu glamour - jakich mebli szukają Polacy w wyszukiwarce Google
Nowych mebli szukamy najczęściej… w fotelu. Badania Google wskazują, że polski konsument na tropie wyposażenia wnętrz inspiracji szuka głównie w internecie – surfując w sieci za pomocą telefonu lub w domu z rodziną i przyjaciółmi. Interesują nas styl glamour, eleganckie toaletki, ale również wygodne fotele.
Jak wynika z danych Gartnera, do 2020 r. ponad 50% średnich i dużych przedsiębiorstw wdroży chatboty produktowe. Oznacza to, że użytkownicy Internetu będą coraz częściej wchodzić w interakcje z komputerem, a nie pracownikiem biura obsługi klienta, aby rozwiązać dany problem lub zadać pytanie. Ponadto analitycy przewidują, że w biznesie do 2022 r. 70% tzw. białych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764