logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kto obstawił SEO?

  PR 13.05.2019, przeczytano 204 razy

Rywalizacja o klienta w branży bukmacherskiej to gra warta świeczki. Według prognoz przychody legalnych bukmacherów w 2019 roku osiągną ok. 5,89 mld złotych. Skłania to zakłady do wzmożonej aktywności w marketingu offline i online, inwestycji w influencerów, sponsoring oraz kanały social media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kto-obstawil-seo,382417,artykul.html

A kto z bukmacherów postawił na kanał ruchu z wyszukiwarek? Agencja IF.PL opublikowała na swojej stronie obszerny raport z zestawieniem dotyczącym zagadnień tej gałęzi marketingu.

Co najmniej milion wizyt wciąż na stole

Trzy czołowe strony internetowe bukmacherów z największą widocznością i ruchem z wyszukiwarek, to jednocześnie najstarsze firmy na rynku powstałe przed 2014 rokiem – Fortuna, STS oraz Totolo­tek. Jest to z pewnością jeden z czynników, który decyduje o obecnym układzie sił, natomiast tuż za nimi tworzy się solidna grupa pościgowa, która może pomieszać szyki w nadchodzących latach. Mimo że na tę chwilę E-TOTO, LV BET i forBET mocno odbiegają pod kątem widoczności od „top3”, trafne decyzje i postawienie na SEO może zmienić obecny układ sił.

Pomimo ograniczeń technologicznych, spowodowanych przez systemy bettingowe i rozproszonych działów IT, serwisy bukmacherów mają ogromny potencjał w postaci statystyk sportowych.

Mogą zostać wyko­rzystane do rozbudowy obecnych serwisów, bez ich modyfikacji i ryzyka oraz budowy dodatkowych sekcji. W ocenie agencji IF.PL, pierwsza firma, która zdecyduje się na tę ścieżkę zyska znaczącą przewagę w wyścigu po większy zasięg na rynku i pozycję lidera.

We­dług analizy zamieszczonej w raporcie, poten­cjał ruchu organicznego to 11 milionów wizyt wobec 1,5 mln generowanych obecnie przez „top 6” serwisów bukmacherów.

Serwis posiadający największy zasięg – efortuna.pl wykorzystuje 13,5% ogólnego potencjału. W realnym scenariu­szu, zakładającym zwiększenie potencjału o kolejne 13,5%, na stole mamy wciąż ponad 1 milion wizyt z wyszukiwarek.

Fortuna i STS z najlepszą widocznością

Serwisy Fortuna i STS są najlepiej widoczny­mi stronami w wyszukiwarce Google spo­śród wszystkich bukmacherów. Oba serwisy znajdują się w „top 10” wyszukiwanych słów kluczowych na ponad 1000 fraz.

Ze stosunkowo niewielką stratą, za wspomnianą dwójką, znajduje się Totolotek, a LV BET, E-TOTO i forBET zamykają czołówkę serwisów bukma­cherskich z najlepszym ruchem i widocznością w Google. Jednak ich strata do czołówki jest dosyć znacząca, a ruch proporcjonalnie mniejszy.

Serwis

TOP3

TOP10

TOP50

Fortuna

761

2 613

32 476

STS

624

1 208

9 471

Totolotek

502

786

4 401

LV BET

46

182

2 047

E-TOTO

29

123

1 313

forBET

22

156

2 236

Źródło: senuto.com, luty 2019. Raport “Kto obstawił SEO?” 2019, IF.PL

Na YouTube rządzi E-TOTO

Na YouTube najlepiej radzą sobie podmioty, które działalność rozpoczęły stosunkowo niedawno.

Liderem pod kątem zaangażowania użytkowników jest E-TOTO. Pierwszy film na kanale należącym do tego bukma­chera pojawił się nieco ponad rok temu – 15 stycznia 2018 r. W tym czasie kanał za­subskrybowało ponad 21 tys. użytkowników, a średnia liczba komentarzy pod każdym z filmów przekracza 200. Sukces swojego ka­nału zawdzięcza prowadząc dwa niezwykle popularne cykle – „Quiz pod napięciem” oraz „Futbolowy HeadToHead”. To właśnie one cieszą się największą oglądalnością i zaan­gażowaniem na kanale bukmachera.

Brand

Wyświetlenia łącznie

Funkcjonuje od

Filmy

Subskrybenci

Śr. liczba komentarzy

Śr. dł. filmu (w min.)

E-TOTO

2 238 563

2018

31

21 154

202

24

forBET

1 750 925

2016

192

6 656

19

7

Fortuna

413 895

2018

60

34 795

65

8

LV BET

2 352 187

2017

90

22 574

32

8

STS

2 057 142

2015

75

1 056

2

8

Totolotek

521 588

2014

61

1 135

6

3

Źródło: Dane za marzec 2019, raport „Kto obstawił SEO?”, IF.PL

Niewykorzystany potencjał

O ile bukmacherzy dobrze radzą sobie z wykorzystaniem potencjału związanego z obstawianiem i zakładami, ogromne możliwości wciąż kryją się we frazach związanych ze statystykami, wydarzeniami i aktualnościami ze świata sportu. Optymalne wykorzystanie ruchu na tego typu frazy jest ogromną szansą w bardzo konkurencyjnej branży i może stanowić przewagę w wyścigu po trofeum najlepszego bukmachera. Poniższe dane prezentują procentowe wykorzystanie potencjału przez bukmacherów w 4 typach słów kluczowych – Zakłady i typy, wyniki i transmisje, Statystyki, Google News.

Z powodzeniem ruch z innych obszarów wykorzystują, portale sportowe, bettingowe, a także zagraniczni bukmacherzy, jak np. betfair.com. Wyjście naprzeciw sportu i informacji z nim związanych otwiera zupełnie nowe drzwi przed dzisiejszymi zakładami w Polsce. Staty­styki piłkarskie na wyciągnięcie ręki, wyniki na żywo i baza wszystkich wydarzeń w najbliższym czasie – narzędzia, którymi branża dysponu­je – umożliwiają to niemal od ręki.

  • Pełny raport można pobrać TUTAJ

Źródło: IF.PL

www.if.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wieczór wyborczy Wirtualnej Polski
Emisja wieczoru wyborczego rozpocznie się 26 maja o godz. 20:55 w Telewizji WP oraz na Stronie Głównej WP. Reporterzy na żywo zrelacjonują wydarzenia w sztabach, w studiu WP wystąpią komentatorzy. WP została także partnerem Latarnika Wyborczego, który umożliwia łatwe porównanie poglądów z deklaracjami komitetów wyborczych.
Nic tak nie rozpala masowej wyobraźni, jak wizja końca świata. Które apokaliptyczne przepowiednie się sprawdzą? Czy świadkami zagłady planety będzie już następne pokolenie? Czy i jak można się do tego przygotować? Słynący z interesujących dokumentów Zoom TV zaprezentuje swoim widzom kolejną nowość – program Jak skończy się świat?, który odpowie...
Więzienie za mema? Zaostrzenie art. 212 wstrzymane!
PiS zapowiadał złagodzenie, ale jest ostrzej. Okazuje się, że przy okazji nowelizacji prawa uzasadnianej koniecznością walki z pedofilią, zaostrzono przepisy słynnego artykułu 212 kodeksu karnego regulującego kwestie kar za zniesławienie. Nie odbyły się w tej sprawie zapowiadane przez ministra Ziobro konsultacje.
Widoczność reklam online w Polsce w górę
Firma Meetrics opublikowała kolejny kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, i to aż do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy poziom od kiedy Meetrics...
Ströer z umową na obsługę citylightów przy Dworcu Centralnym w Warszawie
Ströer Media przejmuje obsługę reklamową prawie 140 nośników citylight, znajdujących się w przejściach podziemnych pomiędzy warszawskim Dworcem Centralnym, a Hotelem Marriott.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764