logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kto walczył o portfele zakochanych?

  PR 22.02.2019, przeczytano 617 razy
ilustracjastrzałka

Dzień św. Walentego to coraz popularniejsze święto, które jest dla zakochanych kolejną okazją w roku do obdarowania się prezentami, takimi jak np. biżuteria. Czy popularność Walentynek jest już na tyle duża, żeby przełożyła się na aktywność reklamową w tej branży? Sprawdziliśmy, korzystając z narzędzia gemiusAdReal, kto postawił na telewizję, a kto na digital.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kto-walczyl-o-portfele-zakochanych,381350,artykul.html

Jednym z najchętniej kupowanych prezentów walentynkowych jest biżuteria, więc zwiększona aktywność firm z tego segmentu nie powinna dziwić. W analizie przyjrzeliśmy się strategiom walentynkowym dwóch dużych graczy: globalnej firmie Pandora i polskiej firmie YES. W przypadku tak krótkiego okresu, podczas którego komunikacja skoncentrowana jest wokół jednego święta, głównym celem kampanii jest maksymalizacja zasięgu. Zdecydowanym liderem komunikacji walentynkowej okazała się Pandora – marka, która swoje pozycjonowanie opiera na emocjach i ważnych momentach w życiu. Pandora rozpoczęła swoją walentynkową komunikację już w styczniu. Aby jednak porównanie było bardziej adekwatne do marki konkurencyjnej, skoncentrowaliśmy się na komunikacji realizowanej od 8 lutego.

W okresie 8-14 lutego Pandora zbudowała najwyższy zasięg, docierając do ponad 9,7 milionów internautów 18-49. Głównym filarem komunikacji była kampania telewizyjna. Długie czasy kontaktu, typowe dla telewizji, stały się idealnym narzędziem storytellingowym, które pozwoliły zbudować świadomość marki. 15-sekundowy spot telewizyjny pojawił się również na YouTubie: zarówno na PC, jak i na mobile’u odnotował długie czasy obejrzeń. Jego krótsza, 6-sekundowa wersja pojawiła się także na Facebooku. Komunikacja uzupełniona została banerami na portalach oraz statycznymi postami na Facebooku i Instagramie. Kampania na PC, jak i w kanale mobilnym dotarła do wielu nowych użytkowników, którzy nie zetknęli się z przekazem TV (PC: 412 tys. dodatkowych osób; mobile: 1,8 mln dodatkowych osób). Dokonując analizy wyników możemy powiedzieć, że kampania w digitalu zapewniła Pandorze dotarcie z walentynkowym komunikatem do dodatkowej grupy 2,2 mln użytkowników.

Z kolei odmienną walentynkową strategię mediową wdrożyła marka YES: to mobile, a w ramach tej platformy Facebook, stał się głównym filarem komunikacji i budowania zasięgu. W porównaniu do Pandory, przełożyło się to na krótszy czas kontaktu z reklamą (7,8 sek. w przypadku YES vs 13 sek. w przypadku Pandory) oraz na zaniżenie widocznego zasięgu efektywnego 3+ (mówi on o tym, do ilu użytkowników dotarliśmy z reklamą minimum 3 razy). Reklamowe kreacje były typową kampanią wspierającą sprzedaż. Walentynkowa obniżka, realizowana na formatach statycznych, została wsparta niewielką kampanią wideo na YouTubie z tym samym przekazem.

Przedstawione dane pochodzą z badania gemiusAdReal z modułem telewizyjnym, które zostało zrealizowane z wykorzystaniem metodologii Single Source. Grupa docelowa: Internauci, All 18-49; analizowany czas: 08-14.02.2019.  Telewizja ograniczona do top36, mobile ograniczony do aplikacji Facebook, YouTube i Instagram.

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
Kara dla TVN za „Franciszkańską 3” wyegzekwowana przez Urząd Skarbowy
16 kwietnia 2024 r. na rachunek bankowy KRRiT wpłynęła wyegzekwowana przez Urząd Skarbowy kara pieniężna nałożona na spółkę TVN SA w związku z naruszeniem art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o radiofonii i telewizji poprzez emisję audycji pt. „Bielmo. Franciszkańska 3” (program TVN 24, cykl „Czarno na białym”, 6 marca 2023 roku).
Paryż 2024: igrzyska olimpijskie na antenach Eurosportu
Za dokładnie 100 dni w Paryżu rozpocznie się największe sportowe wydarzenie świata! Każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 dostępny będzie w Polsce w serwisie Max. TVN WBD pokaże transmisje najważniejszych wydarzeń w Eurosporcie 1, Eurosporcie 2 oraz w kanałach okazjonalnych Eurosport 3-9 i Eurosporcie 4K, dostępnych u niektórych operatorów.
Nowe rubryki i felietonistki w „Wysokich Obcasach Extra”
Już jutro – w czwartek, 18 kwietnia br. w sprzedaży dostępne będzie odświeżone wydanie miesięcznika „Wysokie Obcasy Extra”, w którym czytelniczki i czytelnicy znajdą nowe rubryki i teksty nowych felietonistek – Katarzyny Kucewicz i Carrie z Mokotowa. Tematem numeru są sekrety rodzinne, a gwiazdą okładki – aktorka Reese...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764