logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kto zyskał, kto stracił: powiększenie panelu Nielsena a wyniki kanałów TV

   16.06.2020, przeczytano 1312 razy
ilustracja
fot. Glenn Carstens-Peters/Unsplash

Pierwszego czerwca Nielsen przeprowadził pierwszy etap zmian panelu TV, polegający na dodaniu 540 gospodarstw do badania (obecnie jest ich 2 540), co przekłada się na 6895 osób (w wieku 4+ jest 6704).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kto-zyskal%2C-kto-stracil%3A-powiekszenie-panelu-nielsena-a-wyniki-kanalow-tv,387431,artykul.html

Nielsen celuje w zwiększenie panelu do 3500 gospodarstw, a data zakończenia rozwoju panelu uzależniona jest od pandemii – ze względu na nią zaprzestano bowiem procesu rekrutacji do badania.

Po pierwszych dwóch tygodniach można pokusić się o pierwsze wnioski i obserwacje, sprawdzając przy tym czy rzeczywistość pokrywa się z prognozami, czy rzeczywiście, na tej zmianie straciły „duże”, a zyskały te mniejsze? Jak zmieniła się oglądalność poszczególnych stacji? Kto zyskał, a kto stracił w porównaniu do mniejszej próby? A w końcu, jak zmienia się sama „kondycja” medium?

Po pierwsze, podejrzenia, że powiększony panel „odbierze” udziały dużym stacjom znajdują potwierdzenie w wynikach. Udziały straciła solidarnie cała „wielka czwórka” – w grupie komercyjnej 16-49 największy regres zanotowała TVP2, a najmniejszy TVP1. Zyskały za to „tematyki”, ale na tę chwilę te większe, np. Polsat News czy TTV. W analizie, wzięliśmy pod uwagę tylko te kanały, które mają m.in. 1% udziałów rynkowych:

ilustracjastrzałka

Patrząc na sytuację wszystkich kanałów telewizyjnych w telemetrii (a jest ich ponad 120) widać, że dotychczas więcej stacji na zmianie zyskało, zaś zysk w postaci zwiększonego udziału w oglądalnościach jest stosunkowo duży, bo przekraczający 50% wyników notowanych w tygodniach poprzedzających zmianę. To potwierdza to, że „oglądalność” przeszła z dużych na mniejsze kanały, doważając ich pozycję. Zwraca jednak uwagę to, że dla blisko 1/3 rynku nowy panel nie oznacza większych zmian w ich wynikach:

ilustracjastrzałka

Oczywiście analizując te dane należy mieć na uwadze to, że porównujemy drugą połowę maja z tygodniami, w których mieliśmy do czynienia z przedłużonym weekendem. Mimo to, wydaje się, że zmiany są spowodowane przede wszystkim panelem, w mniejszym zaś stopniu sezonowością rynku telewizyjnego.

Okres lockdownu sprawił, że wielu widzów na nowo „odkryło” telewizję, dzięki czemu ta zanotowała okres rekordowych oglądalności. W czerwcu nadeszła kolejna zmiana, czyli wyczekiwane powiększenie panelu. Na tę chwilę trendy w wynikach są zgodne z oczekiwaniami, jednak warto monitorować sytuację na bieżąco.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

Dodatkowe informacje:

Wszystkie dane pochodzą z AGB NMR. Analizowany okres: 18.05
do 14.06. Grupa celowa Wszyscy 16-49 lat. Zmienna: Share of Viewing.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764