logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kto zyskał, kto stracił: powiększenie panelu Nielsena a wyniki kanałów TV

   16.06.2020, przeczytano 1324 razy
ilustracja
fot. Glenn Carstens-Peters/Unsplash

Pierwszego czerwca Nielsen przeprowadził pierwszy etap zmian panelu TV, polegający na dodaniu 540 gospodarstw do badania (obecnie jest ich 2 540), co przekłada się na 6895 osób (w wieku 4+ jest 6704).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kto-zyskal%2C-kto-stracil%3A-powiekszenie-panelu-nielsena-a-wyniki-kanalow-tv,387431,artykul.html

Nielsen celuje w zwiększenie panelu do 3500 gospodarstw, a data zakończenia rozwoju panelu uzależniona jest od pandemii – ze względu na nią zaprzestano bowiem procesu rekrutacji do badania.

Po pierwszych dwóch tygodniach można pokusić się o pierwsze wnioski i obserwacje, sprawdzając przy tym czy rzeczywistość pokrywa się z prognozami, czy rzeczywiście, na tej zmianie straciły „duże”, a zyskały te mniejsze? Jak zmieniła się oglądalność poszczególnych stacji? Kto zyskał, a kto stracił w porównaniu do mniejszej próby? A w końcu, jak zmienia się sama „kondycja” medium?

Po pierwsze, podejrzenia, że powiększony panel „odbierze” udziały dużym stacjom znajdują potwierdzenie w wynikach. Udziały straciła solidarnie cała „wielka czwórka” – w grupie komercyjnej 16-49 największy regres zanotowała TVP2, a najmniejszy TVP1. Zyskały za to „tematyki”, ale na tę chwilę te większe, np. Polsat News czy TTV. W analizie, wzięliśmy pod uwagę tylko te kanały, które mają m.in. 1% udziałów rynkowych:

ilustracjastrzałka

Patrząc na sytuację wszystkich kanałów telewizyjnych w telemetrii (a jest ich ponad 120) widać, że dotychczas więcej stacji na zmianie zyskało, zaś zysk w postaci zwiększonego udziału w oglądalnościach jest stosunkowo duży, bo przekraczający 50% wyników notowanych w tygodniach poprzedzających zmianę. To potwierdza to, że „oglądalność” przeszła z dużych na mniejsze kanały, doważając ich pozycję. Zwraca jednak uwagę to, że dla blisko 1/3 rynku nowy panel nie oznacza większych zmian w ich wynikach:

ilustracjastrzałka

Oczywiście analizując te dane należy mieć na uwadze to, że porównujemy drugą połowę maja z tygodniami, w których mieliśmy do czynienia z przedłużonym weekendem. Mimo to, wydaje się, że zmiany są spowodowane przede wszystkim panelem, w mniejszym zaś stopniu sezonowością rynku telewizyjnego.

Okres lockdownu sprawił, że wielu widzów na nowo „odkryło” telewizję, dzięki czemu ta zanotowała okres rekordowych oglądalności. W czerwcu nadeszła kolejna zmiana, czyli wyczekiwane powiększenie panelu. Na tę chwilę trendy w wynikach są zgodne z oczekiwaniami, jednak warto monitorować sytuację na bieżąco.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

Dodatkowe informacje:

Wszystkie dane pochodzą z AGB NMR. Analizowany okres: 18.05
do 14.06. Grupa celowa Wszyscy 16-49 lat. Zmienna: Share of Viewing.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764