logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kto zyskał, kto stracił: powiększenie panelu Nielsena a wyniki kanałów TV

   16.06.2020, przeczytano 1044 razy
ilustracja
fot. Glenn Carstens-Peters/Unsplash

Pierwszego czerwca Nielsen przeprowadził pierwszy etap zmian panelu TV, polegający na dodaniu 540 gospodarstw do badania (obecnie jest ich 2 540), co przekłada się na 6895 osób (w wieku 4+ jest 6704).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kto-zyskal%2C-kto-stracil%3A-powiekszenie-panelu-nielsena-a-wyniki-kanalow-tv,387431,artykul.html

Nielsen celuje w zwiększenie panelu do 3500 gospodarstw, a data zakończenia rozwoju panelu uzależniona jest od pandemii – ze względu na nią zaprzestano bowiem procesu rekrutacji do badania.

Po pierwszych dwóch tygodniach można pokusić się o pierwsze wnioski i obserwacje, sprawdzając przy tym czy rzeczywistość pokrywa się z prognozami, czy rzeczywiście, na tej zmianie straciły „duże”, a zyskały te mniejsze? Jak zmieniła się oglądalność poszczególnych stacji? Kto zyskał, a kto stracił w porównaniu do mniejszej próby? A w końcu, jak zmienia się sama „kondycja” medium?

Po pierwsze, podejrzenia, że powiększony panel „odbierze” udziały dużym stacjom znajdują potwierdzenie w wynikach. Udziały straciła solidarnie cała „wielka czwórka” – w grupie komercyjnej 16-49 największy regres zanotowała TVP2, a najmniejszy TVP1. Zyskały za to „tematyki”, ale na tę chwilę te większe, np. Polsat News czy TTV. W analizie, wzięliśmy pod uwagę tylko te kanały, które mają m.in. 1% udziałów rynkowych:

ilustracjastrzałka

Patrząc na sytuację wszystkich kanałów telewizyjnych w telemetrii (a jest ich ponad 120) widać, że dotychczas więcej stacji na zmianie zyskało, zaś zysk w postaci zwiększonego udziału w oglądalnościach jest stosunkowo duży, bo przekraczający 50% wyników notowanych w tygodniach poprzedzających zmianę. To potwierdza to, że „oglądalność” przeszła z dużych na mniejsze kanały, doważając ich pozycję. Zwraca jednak uwagę to, że dla blisko 1/3 rynku nowy panel nie oznacza większych zmian w ich wynikach:

ilustracjastrzałka

Oczywiście analizując te dane należy mieć na uwadze to, że porównujemy drugą połowę maja z tygodniami, w których mieliśmy do czynienia z przedłużonym weekendem. Mimo to, wydaje się, że zmiany są spowodowane przede wszystkim panelem, w mniejszym zaś stopniu sezonowością rynku telewizyjnego.

Okres lockdownu sprawił, że wielu widzów na nowo „odkryło” telewizję, dzięki czemu ta zanotowała okres rekordowych oglądalności. W czerwcu nadeszła kolejna zmiana, czyli wyczekiwane powiększenie panelu. Na tę chwilę trendy w wynikach są zgodne z oczekiwaniami, jednak warto monitorować sytuację na bieżąco.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

Dodatkowe informacje:

Wszystkie dane pochodzą z AGB NMR. Analizowany okres: 18.05
do 14.06. Grupa celowa Wszyscy 16-49 lat. Zmienna: Share of Viewing.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jan Mróz nowym dyrektorem Pionu Komunikacji i Public Affairs TVN Grupa Discovery
Od 1 lutego do zespołu zarządzającego TVN Grupa Discovery Polska dołączy Jan Mróz. Obejmie funkcję dyrektora Pionu Komunikacji i Public Affairs. W przeszłości był już związany z TVN – w latach 2007-2012 pracował jako reporter TVN24.
W niedzielę, 30 stycznia br. odbędzie się 30. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego hasłem przewodnim jest „Przejrzyj na oczy”, a celem zakup specjalistycznego sprzętu dla oddziałów okulistyki dziecięcej w całej Polsce. Media i marki Agory jak co roku wesprą akcję, organizując aukcje internetowe, zbierając pieniądze do wirtualnych puszek...
Gwiazdy TVN Grupa Discovery wystąpiły w uświadamiającym projekcie Bunt
Jak wyglądałby świat, gdybyśmy się nie buntowali? Czy możliwe by były zmiany? W specjalnym projekcie społecznym udział wzięli Krzysztof Piątkowski, Dawid Woliński, Zuzanna Jabłońska, Dobra Faza, Sophie Mokhar, Bartek Kloch, Liroy, Anna Dec, Jacek Jelonek oraz Daniel Kuczaj, którzy reprezentują różne rodzaje buntu.
Radio ESKA łączy facebookowe siły Eski GO i Eski Cinema pod wspólnym szyldem Eska Cinema. Nowa odsłona fanpage'u to ukłon w stronę bieżących internetowych trendów związanych ze światem kina.
Za miesiąc, 25 lutego, wygasa koncesja na nadawanie kanału TVN7. Wniosek o rekoncesję został złożony ponad rok temu. Stacja spełnia wszelkie wymogi określone prawem, dopełniono także niezbędnych formalności. Bezczynność Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) działa na szkodę rynku medialnego w Polsce, uderza w widzów oraz innych nadawców i operatorów....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764