Szacunkowa wartość rynku usług interaktywnych wynosi pół miliarda złotych. Najwięcej zarabia notowana na giełdzie agencja K2 Internet. Drugie miejsce należy do agencji Sales&More, a podium zamyka Performance Media - wynika z raportu portalu Interaktywnie.com (Grupa Money.pl).
Do szóstego miejsca w rankingu agencje zanotowały zysk powyżej miliona złotych. Między trzecią a szóstą pozycją różnice są niewielkie i wynoszą od 4 do 10 tysięcy złotych. Czołówkę "ponadmilionowych" agencji zamyka Adv.pl (które jest w trakcie zmiany nazwy na Lemon Sky).
WYNIKI FINANSOWE AGENCJI INTERAKTYWNYCH ZA 2010 ROK
lp. | Nazwa agencji | Nazwa spółki | Przychody netto ze sprzedaży za 2010 rok (zł) | Zysk (strata) netto za 2010 rok (zł) |
1 | K2 Internet | K2 Internet S.A. | 55 783 000 | 4 080 000 |
2 | Sales&More | Sales&More S.A. | 54 225 000 | 3 248 000 |
3 | Performance Media | Performance Media Sp. z o.o. | 13 168 000 | 1 387 000 |
4 | ActiveWeb | Actoveweb Sp. z o.o. | 5 360 000 | 1 292 000 |
5 | Artegence | Artegence Sp. z o.o. | 10 840 149,00 | 1 204 591,31 |
6 | Adv.pl (Lemon Sky) | Adv.pl Sp. z o.o. | 9 400 000 | 1 200 000 |
7 | GONG | GONG Sp. z o.o. | 4 700 000 | 900 000 |
8 | Cube Group | Cube Group S.A. | 14 447 000 | 605 000 |
9 | GoldenSubmarine | GoldenSubmarine Sp. z o.o. S.K.A | 8 600 000 | 600 000 |
10 | Interactive Solutions | Interactive Solutions Sp z o. o. | 10 500 000 | 600 000 |
11 | IntraCOM.pl | Agencja Interaktywna IntraCOM.pl S.C. | 1 075 417,25 | 564 417,44 |
12 | Trendmaker | - | 1 700 000 | 500 000 |
13 | Concepto | Concepto SA | 760 000 | 460 000 |
14 | Trol InterMedia | Trol InterMedia Sp. z o.o. sp.k. | 3 498 800 | 448 000 |
15 | GOGO Media | - | 600 000 | 300 000 |
Dane pochodzą z ankiet wypełnionych przez agencje oraz z Krajowego Rejestru Sądowego.
Pełne zestawienie w raporcie Interaktywnie.com - Agencje Interaktywne
Łączny zysk agencji, które zdecydowały się ujawnić wyniki finansowe, wynosi ponad 19 milionów złotych. W raporcie znalazł się również wynik plebiscytu przeprowadzonego przez redakcję Interaktywnie.com na najlepszą kampanię internetową 2011 roku. Bezapelacyjnie, głosami większości agencji, zwyciężyła kampania TP "Serce i Rozum".
Poprosiliśmy agencje interaktywne o wskazanie - ich zdaniem - najlepszej kampanii interaktywnej w 2011 roku. Nie można było zgłaszać własnego projektu. Trudno wskazywać sukcesy konkurencji, jednak 20 agencji zdecydowało sie opowiedzieć o swoim faworycie. Serce i Rozum otrzymali najwięcej, bo piec głosów. Pojawiły sie również głosy, ze w 2011 roku nie została zorganizowana żadna kampania warta uwagi.
Źródło: Interaktywnie.com