logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kubota świętuje Pride Month nową kampanią

  PR 10.06.2024, przeczytano 196 razy
ilustracja

Polska marka wystartowała z kolejną odsłoną kampanii “Tęczniej z dumy”, tym razem poświęconej językowi inkluzywnemu i wrażliwej, otwartej komunikacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kubota-swietuje-pride-month-nowa-kampania,404557,artykul.html

Kubota, która w centrum swoich działań marketingowych stawia komfort, w nowej, tęczowej kampanii pyta: “co to dokładnie znaczy komunikować się komfortowo?”.

Włącz wrażliwość, wyłącz uprzedzenia

Z okazji Pride Month marka zwraca uwagę na potrzebę budowania niewykluczającej, empatycznej komunikacji.

W ramach działań wewnętrznych Kubota stworzyła dokument “Język inkluzywny w Kubocie. Krótki przewodnik, jak komunikować się komfortowo”, który został poświęcony nie tylko komunikacji z osobami LGBTQ+, ale także językowym zasadom, o jakich warto pamiętać, mówiąc i pisząc m.in. o osobach starszych, z niepełnosprawnościami oraz przedstawicielach innych narodowości. W ten sposób przedstawiciele marki chcą udowodnić, że język jest skutecznym narzędziem w walce ze stereotypami, nienawiścią i uprzedzeniami.

ilustracjastrzałka

– Od dłuższego czasu, w Kubocie pochylamy się nad zagadnieniem inkluzywności, które zresztą zostało wpisane w kulturę organizacyjną firmy. Tym razem idziemy o krok dalej, stopniowo wdrażając założenia języka inkluzywnego i zastanawiając się, co możemy zrobić, by komunikować się precyzyjniej, bardziej empatycznie, z jeszcze większą wrażliwością i uważnością na potrzeby odbiorców naszych treści. Chcemy w ten sposób udowodnić, że nie tylko świat wokół staje się bardziej tęczowy – tęcznieje (z dumy) również język – komentuje Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota S.A.

Tęczniej z dumy, znaczy bądź sobą

Jak podkreślają przedstawiciele marki, ich stosunek do języka doskonale oddaje również hasło tegorocznej kampanii, które już po raz kolejny pojawiło się w czerwcowej komunikacji.

– Eksperymentując z formą i bawiąc się językiem stworzyliśmy wyrażenie „Tęczniej z dumy”, oznaczające celebrowanie radość z bycią sobą, z pełną akceptacją tego, jak różni jesteśmy – kontynuuje Alina Sztoch.

Kubota jest marką, która od reaktywacji wspiera miesiąc dumy, a poza nim współpracuje z organizacjami pozarządowymi, wspierającymi osoby LGBTQ+, takimi jak Kampania Przeciw Homofobii. Inkluzywność i tolerancja zostały trwale wpisane w filozofię i misję marki, a Kubota konsekwentnie przenosi te wartości na grunt swoich realnych działań.

– Otwartość na nowe, różnorodność, elastyczność są fundamentami Kuboty i dokładnie te wartości przenosimy również na obszar języka, który stosujemy. Dbamy o to, w jaki sposób kształtujemy komunikację – zarówno między sobą, podczas codziennej pracy, jak i z naszymi klientami. W praktyce oznacza to po prostu uważność na słowa, delikatność w ich doborze, troskę i słuchanie siebie nawzajem. Od dawna konsekwentnie w naszej komunikacji używamy feminatywów, staramy się również, by ogłoszenia rekrutacyjne, choć przyjęliśmy anglojęzyczne nazwy stanowisk, były formułowane w sposób jak najbardziej inkluzywny, niesugerujący płci. To absolutne podstawy, które jednak często bywają lekceważone. Wciąż nie jesteśmy w tej dziedzinie ekspertami, ale uczymy się tego każdego dnia, będąc przekonani, że kropla drąży skałę. Właśnie to uważam za największą wartość – podsumowuje Alina Sztoch.

W 2020 roku marka stworzyła również tęczową kolekcję produktów  część dochodu z ich sprzedaży trafiła do Kampanii Przeciw Homofobii, wspierając działania organizacji. Wcześniej Kubota współpracowała w podobnej formule z Fabryką Równości.

Źródło: Kubota

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oclean X-Ultra jako HyperGram: hologramy na Dworcu Centralnym
Oclean, producent zaawansowanych technologicznie urządzeń do domowej higieny jamy ustnej, hologramowo wyświetlił najnowszy model szczoteczki Oclean X Ultra w ramach doświadczenia HyperGram. To pierwsze tego typu działanie w Polsce, które odbiorcy obejrzą na Dworcu Centralnym w Warszawie i centrum handlowym Westfield Arkadia.
Public Dialog rozpoczyna współpracę z AirHelp
Agencja Public Dialog rozpoczęła w czerwcu długofalową współpracę z AirHelp, firmy z branży tech travel, jednym największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. W ramach podpisanej umowy agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.
Kaufland rusza z kampanią na EURO 2024
Emocje związane z rozgrywkami EURO 2024 w piłce nożnej ogarnęły miliony fanów tego sportu. Kibicować można na różne sposoby – swoją akcję rozpoczyna właśnie Kaufland, pod hasłem „Zostań mistrzem oszczędzania w Kauflandzie”. Za każdego gola strzelonego przez reprezentację Polski sieć nagrodzi uczestników programu lojalnościowego Kaufland...
Samsung: ekspozycja telewizorów The Frame na targach Art Basel
Na odbywających się właśnie targach Art Basel w Bazylei firma Samsung, jako pierwszy oficjalny partner wystawy, zaprezentowała najnowszą linię unikatowych telewizorów The Frame. Tegoroczne wydarzenie odbywa się w dniach 13-16 czerwca w centrum wystawienniczym Messe Basel w Szwajcarii.
Wielki sport, wielkie dylematy
Rok 2024 obfituje w wiele wydarzeń sportowych, w tym jedne z największych – Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, które skupiają na sobie uwagę zarówno milionów fanów sportu, jak i wielu branż szukających w nich miejsca dla siebie. Tak wielkim imprezom towarzyszą także dylematy moralne – czy na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764