logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kultowe seriale poszukiwane

  PR 21.11.2019, przeczytano 99 razy

„Miodowe lata”, „Alternatywy 4” czy „Czterej Pancerni i pies” to tylko niektóre z polskich kultowych seriali, które do dzisiaj cieszą się ogromną popularnością wśród internautów. Każdego miesiąca kilka tysięcy użytkowników wpisuje w wyszukiwarkę tytuły produkcji z ubiegłych lat. Z okazji Światowego Dnia Telewizji MBridge − Marketing Experts sprawdziło, które seriale poszukiwane są najczęściej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kultowe-seriale-poszukiwane,384800,artykul.html

Lata 60.

Lata 60. to przede wszystkim czas rozwoju kultury masowej. Tworzono produkcje poruszające m.in. problemy społeczne. To właśnie prawie 60 lat temu powstały seriale, które do dzisiaj bawią i wzruszają widzów. Co więcej, ich tytuły wciąż są poszukiwane w internecie. Niekwestionowanym liderem jest produkcja „Czterej pancerni i pies”, która każdego miesiąca jest wpisywana do wyszukiwarki 30 tysięcy razy! O połowę mniejszą popularnością cieszy się „Stawka większa niż życie” – 15 tysięcy wyszukań. Polacy często chcą wiedzieć więcej także o produkcji z 1965 r., czyli „Wojnie domowej” – 6100 zapytań.

Lata 70.

Telewizję, a właściwie dwa kanały, w latach 70. oglądała cała Polska. Seriale z tych czasów także i teraz cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem internautów. Najczęściej poszukiwaną produkcją są „Polskie drogi” – 30 tysięcy wyszukań każdego miesiąca! Niewiele rzadziej wpisywany jest „Janosik”, bo aż 25 tysięcy razy, oraz serial kryminalny „07, zgłoś się” – 21 tysięcy wyszukań.

Ziemia obiecana” to czteroodcinkowy serial, który powstał w połowie lat 70. na podstawie filmu Andrzeja Wajdy. Zarówno 40 lat temu, jak i dzisiaj cieszy się dużym zainteresowaniem: ponad 15 tysięcy użytkowników szuka go każdego miesiąca w wyszukiwarce internetowej! Nie mniej popularne są „Czterdziestolatek” oraz „Daleko od szosy” – obie produkcje notują 14 tysięcy wyszukań. Również serial „Noce i dnie” do dziś ciekawi widzów. Każdego miesiąca blisko 13 tysięcy Polaków poszukuje historii rodziny Niechciców w internecie.

Lata 80.

Lata 80. to prawdziwy skansen dobrych produkcji. To wtedy w polskiej telewizji zaczęto emitować zagraniczne pozycje. Część z nich pokazywała nam świat, który nie był większości znany – wille, rezydencje czy modne stroje, do dziś wspominane z uśmiechem na twarzy.

Perypetiami mieszkańców bloku przy „Alternatywy 4” w latach 80. żyła cała Polska. Dziś serial uznawany jest za jeden z kultowych, nic dziwnego, że blisko 20 000 użytkowników poszukuję pozycji w internecie. Również z zaciekawieniem śledziliśmy historię bezrobotnego urzędnika w serialu „Kariera Nikodema Dyzmy” oraz młodej kobiety pracującej jako kierowca taksówki w „Zmiennikach” – obie produkcje notują 10 tysięcy wyszukań!

Lata 90 i 00.

- Niekwestionowanym liderem są „Miodowe lata”: każdego miesiąca serial poszukiwany jest przez ponad 50 tysięcy użytkowników. Być może tak ogromna popularność produkcji spowodowana jest faktem, że losy bohaterów emitowane są w telewizji do dzisiaj. Oczywiście są to powtórki odcinków, jednak wciąż przyciągają przed ekrany wielu telewidzów. Pomimo tego, że serial liczy ponad 20 lat, to wciąż bawi, i to nie tylko osoby, które miały okazję oglądać premierowe wydania, ale również młodsze pokolenie – mówi Joanna Kasiedczak, PR Specialist w MBridge – Marketing Experts.

Wiele seriali, które powstały w latach 90. i 00., realizowane są do dzisiaj. I to właśnie te produkcje wyszukiwane są najczęściej. Nic w tym dziwnego! Dostęp do internetu jest znacznie prostszy niż kilkadziesiąt lat temu. Jednym z przykładów jest historia rodziny Mostowiaków, czyli „M jak miłość”. Obecnie ten tytuł wpisywany jest do wyszukiwarki prawie 700 tysięcy razy! Natomiast „Na wspólnej” czy „Na dobre i na złe” wyszukiwane są przez ponad 300 000 użytkowników miesięcznie.

Źródło: MBridge

www.mbridge.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Do bazy nośników objętych badaniem Outdoor Track przyłączono 6767 nośników należących do firmy Channel Poland. Dzięki temu organizowane przez Instytut Badań Outdooru badanie obejmuje już ponad 44 tys. powierzchni reklamowych z dziesięciu największych aglomeracji.
AMS poszerza ofertę kontentową serwisu Cityinfo
Towarzystwo Ekonomistów Polskich (TEP) i AMS nawiązały współpracę, tworząc fiszki ekonomiczne - TEPiszki. Cykl edukacyjny ukaże się w nowo powstałym dziale ekonomia w serwisie Cityinfo na cyfrowych nośnikach AMS.
Polomagazyn z ponad półmilionową sprzedażą
Blisko 100 stron pełnych świątecznych inspiracji i przepisów, a także propozycje gwiazdkowych prezentów, sylwestrowych atrakcji, praktycznych porad dla narciarzy i miłośników zimowych sportów – to wszystko znaleźć można w nowym, ósmym numerze POLOmagazynu. Świąteczne wydanie magazynu ukaże się już 6 grudnia br.
„Przepisy Joli” w WP Kuchnia
Redakcja WP Kuchnia nawiązała współpracę z Jolą Caputą i Grzegorzem Caputą, autorami popularnego bloga PrzepisyJoli.com. Blogerzy podzielą się z użytkownikami oryginalnymi pomysłami na przepyszne obiady i desery oraz podpowiedzą, jak gotować jeszcze lepiej. Nie zabraknie materiałów wideo, które pomagają widzom w przyrządzaniu potraw.
W listopadzie 2019 roku Zoom TV osiągnął 0,60% udziału w oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49*), co oznacza 20-procentowy wzrost w porównaniu z listopadem 2018. Tym samym kanał powtórzył swój rekordowy miesięczny wynik z maja tego roku i uzyskał najwyższą miesięczną oglądalność spośród wszystkich kanałów ósmego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764