logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kultura i rozrywka wśród najpopularniejszych kategorii 2018 r.

  PR 08.02.2019, przeczytano 191 razy

Najpopularniejszymi kategoriami tematycznymi w 2018 były Kultura i rozrywka, Informacje i publicystyka, Styl życia, Erotyka oraz Edukacja. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w grudniu 2018, dowiesz się z analizy Gemiusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kultura-i-rozrywka-wsrod-najpopularniejszych-kategorii-2018-r.,381166,artykul.html

Internetowe inspiracje

Kartki elektroniczne i gotowe życzenia są szczególnie popularne w okresie Bożego Narodzenia. Wśród 10 dni w 2018 roku, kiedy liczba internautów odwiedzających strony z tej kategorii była największa, znalazły się aż 3 świąteczne dni: Wigilia (592 tys. internautów), drugi dzień Świąt (364 tys.) oraz pierwszy dzień Świąt (279 tys.). Liczba internautów, którzy korzystają z witryn z e-kartkami nie jest jednak imponująca. Może to wynikać z dominującej roli mediów społecznościowych w składaniu sobie życzeń przez użytkowników internetu.

ilustracjastrzałka

 Styl życia domeną kobiet, erotyka - mężczyzn

Najpopularniejszymi kategoriami tematycznymi w 2018 były Kultura i rozrywka, Informacje i publicystyka, Styl życia, Erotyka oraz Edukacja. W przypadku pierwszej z nich, zdecydowanie więcej odsłon generowali mężczyźni, za wyjątkiem września i października, kiedy to większą aktywnością wykazały się kobiety. W przypadku dwóch kategorii – Stylu życia oraz Erotyki – obserwujemy wyraźne różnice zachowań w zależności od płci. Średnia liczba odsłon generowanych przez kobiety na stronach poświęconych stylowi życia ponad dwukrotnie przewyższa średnią liczbę odsłon wykonywanych przez mężczyzn. Odwrotna sytuacja  ma miejsce w przypadku kategorii Erotyka, gdzie mężczyźni wykonują średnio 4,5 razy więcej odsłon niż kobiety.

ilustracjastrzałka

Mobilne Święta

W grudniu, podobnie jak w poprzednich miesiącach, największy udział wśród wszystkich internautów stanowili ci posługujący się przy przeglądaniu zasobów sieci wyłącznie urządzeniami mobilnymi. W tym miesiącu ich odsetek przekroczył 50% ogółu osób korzystających z internetu – miało to miejsce w Wigilię oraz pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenie (odpowiednio 52% i 53% użytkowników). Średni udział internautów „wyłącznie mobilnych” wyniósł w grudniu 42%, zaś użytkowników posługujących się jedynie komputerami PC i laptopami – 21%.

ilustracjastrzałka

Polacy w grudniu

W grudniu z internetu korzystało 28 mln Polaków (13,9 mln kobiet oraz 14,1 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 56,8 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 1 godz. 53 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca była środa, 12 grudnia (23,3 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu we wtorek, 25 grudnia (20,7 mln).

W analizowanym okresie za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23 mln internautów. Jednocześnie 23,5 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,1 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,6 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Internet 5. generacji dzięki komunikacji kwantowej?
Powstają pierwsze systemy komunikacji kwantowej, które posłużą do skonstruowania komputerów nowej generacji. Upowszechnienie komunikacji i urządzeń kwantowych przyczyni się do powstania bezpiecznego internetu, przyspieszy proces analizy dużych zbiorów danych zgromadzonych w ramach big data, pozwoli opracować niezawodne szyfry oraz udoskonalić technologię uczenia maszynowego.​...
Radio Pogoda w wygodnej aplikacji mobilnej
Wszyscy, którzy kochają piosenki sprzed lat i wyjątkowe audycje Radia Pogoda, mogą ich teraz słuchać w nowej aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem Android i iOS. Dzięki aplikacji stacja oferuje dostęp do swojego programu na żywo wszędzie tam, gdzie jest zasięg internetu, a dodatkowo zachęca słuchaczy do udziału z zabawach antenowych i kontaktu z redakcją.
W czwartek, 18 lipca, kanał Kino Polska Muzyka osiągnął 0,26% udziału w oglądalności widowni komercyjnej, dzięki czemu zajął pierwsze miejsce wśród kanałów muzycznych nadawanych kablowo lub satelitarnie.
Awans w Biurze Reklamy Multikino Media - Łukasz Gawęcki zostaje senior sales managerem
Łukasz Gawęcki awansował na stanowisko senior sales manager w Biurze Reklamy Multikino Media, zajmującym się m.in. sprzedażą reklamy kinowej, sponsoringiem i akcjami specjalnymi.
Marcin Wesołek pokieruje działem Sport Gazety Wyborczej
Od 1 września br. kierownikiem działu Sport "Gazety Wyborczej" będzie Marcin Wesołek, obecny redaktor naczelny "Gazety Wyborczej Poznań". Zastąpi Radosława Leniarskiego, który pozostanie w zespole dziennika.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764