logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kultura i rozrywka wśród najpopularniejszych kategorii 2018 r.

  PR 08.02.2019, przeczytano 143 razy

Najpopularniejszymi kategoriami tematycznymi w 2018 były Kultura i rozrywka, Informacje i publicystyka, Styl życia, Erotyka oraz Edukacja. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w grudniu 2018, dowiesz się z analizy Gemiusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kultura-i-rozrywka-wsrod-najpopularniejszych-kategorii-2018-r.,381166,artykul.html

Internetowe inspiracje

Kartki elektroniczne i gotowe życzenia są szczególnie popularne w okresie Bożego Narodzenia. Wśród 10 dni w 2018 roku, kiedy liczba internautów odwiedzających strony z tej kategorii była największa, znalazły się aż 3 świąteczne dni: Wigilia (592 tys. internautów), drugi dzień Świąt (364 tys.) oraz pierwszy dzień Świąt (279 tys.). Liczba internautów, którzy korzystają z witryn z e-kartkami nie jest jednak imponująca. Może to wynikać z dominującej roli mediów społecznościowych w składaniu sobie życzeń przez użytkowników internetu.

ilustracjastrzałka

 Styl życia domeną kobiet, erotyka - mężczyzn

Najpopularniejszymi kategoriami tematycznymi w 2018 były Kultura i rozrywka, Informacje i publicystyka, Styl życia, Erotyka oraz Edukacja. W przypadku pierwszej z nich, zdecydowanie więcej odsłon generowali mężczyźni, za wyjątkiem września i października, kiedy to większą aktywnością wykazały się kobiety. W przypadku dwóch kategorii – Stylu życia oraz Erotyki – obserwujemy wyraźne różnice zachowań w zależności od płci. Średnia liczba odsłon generowanych przez kobiety na stronach poświęconych stylowi życia ponad dwukrotnie przewyższa średnią liczbę odsłon wykonywanych przez mężczyzn. Odwrotna sytuacja  ma miejsce w przypadku kategorii Erotyka, gdzie mężczyźni wykonują średnio 4,5 razy więcej odsłon niż kobiety.

ilustracjastrzałka

Mobilne Święta

W grudniu, podobnie jak w poprzednich miesiącach, największy udział wśród wszystkich internautów stanowili ci posługujący się przy przeglądaniu zasobów sieci wyłącznie urządzeniami mobilnymi. W tym miesiącu ich odsetek przekroczył 50% ogółu osób korzystających z internetu – miało to miejsce w Wigilię oraz pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenie (odpowiednio 52% i 53% użytkowników). Średni udział internautów „wyłącznie mobilnych” wyniósł w grudniu 42%, zaś użytkowników posługujących się jedynie komputerami PC i laptopami – 21%.

ilustracjastrzałka

Polacy w grudniu

W grudniu z internetu korzystało 28 mln Polaków (13,9 mln kobiet oraz 14,1 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 56,8 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 1 godz. 53 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca była środa, 12 grudnia (23,3 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu we wtorek, 25 grudnia (20,7 mln).

W analizowanym okresie za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23 mln internautów. Jednocześnie 23,5 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,1 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,6 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Badanie: Kto walczył o portfele zakochanych?
Dzień św. Walentego to coraz popularniejsze święto, które jest dla zakochanych kolejną okazją w roku do obdarowania się prezentami, takimi jak np. biżuteria. Czy popularność Walentynek jest już na tyle duża, żeby przełożyła się na aktywność reklamową w tej branży? Sprawdziliśmy, korzystając z narzędzia gemiusAdReal, kto postawił na telewizję, a kto na...
Polska firma optAd360 wprowadza innowacyjne narzędzie, które rozszerza możliwości zarabiania wydawcom internetowym na całym świecie. Może ono służyć wszystkim witrynom, niezależnie od ich wielkości.
Multikino i Mastercard uruchamiają cykl filmów festiwalowych „Mistrzowie Kina Mastercard” na wielkim ekranie
Ambitne, festiwalowe kino, ważne i nagradzane filmy, które skłaniają do dyskusji – w Multikinie wystartował premierowy cykl „Mistrzowie Kina Mastercard”, skierowany do koneserów kina. Do udziału w projekcie zaproszono Grażynę Torbicką i Michała Walkiewicza. Sponsorem głównym został Mastercard.
Lech z nowym serwisem internetowym od Cut the Mustard
Od początku lutego dostępna jest nowa strona prezentująca ofertę produktową marki Lech. Za przygotowanie i wdrożenie serwisu odpowiada agencja interaktywna Cut the Mustard.
Przemek Rosa i Adam Kręgielewski w reaktywowanej grupie roboczej IAB
Eksperci Group One: Przemek Rosa, Head of Paid Social w SalesTube oraz Adam Kręgielewski, Digital Strategist w Labcon, dołączyli do grupy roboczej IAB Polska.  Celem reaktywowanej grupy social media będzie skuteczne definiowanie i rozwiązywanie najistotniejszych wyzwań tego sektora komunikacji i reklamy online.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764