logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kultura i rozrywka wśród najpopularniejszych kategorii 2018 r.

  PR 08.02.2019, przeczytano 157 razy

Najpopularniejszymi kategoriami tematycznymi w 2018 były Kultura i rozrywka, Informacje i publicystyka, Styl życia, Erotyka oraz Edukacja. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w grudniu 2018, dowiesz się z analizy Gemiusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kultura-i-rozrywka-wsrod-najpopularniejszych-kategorii-2018-r.,381166,artykul.html

Internetowe inspiracje

Kartki elektroniczne i gotowe życzenia są szczególnie popularne w okresie Bożego Narodzenia. Wśród 10 dni w 2018 roku, kiedy liczba internautów odwiedzających strony z tej kategorii była największa, znalazły się aż 3 świąteczne dni: Wigilia (592 tys. internautów), drugi dzień Świąt (364 tys.) oraz pierwszy dzień Świąt (279 tys.). Liczba internautów, którzy korzystają z witryn z e-kartkami nie jest jednak imponująca. Może to wynikać z dominującej roli mediów społecznościowych w składaniu sobie życzeń przez użytkowników internetu.

ilustracjastrzałka

 Styl życia domeną kobiet, erotyka - mężczyzn

Najpopularniejszymi kategoriami tematycznymi w 2018 były Kultura i rozrywka, Informacje i publicystyka, Styl życia, Erotyka oraz Edukacja. W przypadku pierwszej z nich, zdecydowanie więcej odsłon generowali mężczyźni, za wyjątkiem września i października, kiedy to większą aktywnością wykazały się kobiety. W przypadku dwóch kategorii – Stylu życia oraz Erotyki – obserwujemy wyraźne różnice zachowań w zależności od płci. Średnia liczba odsłon generowanych przez kobiety na stronach poświęconych stylowi życia ponad dwukrotnie przewyższa średnią liczbę odsłon wykonywanych przez mężczyzn. Odwrotna sytuacja  ma miejsce w przypadku kategorii Erotyka, gdzie mężczyźni wykonują średnio 4,5 razy więcej odsłon niż kobiety.

ilustracjastrzałka

Mobilne Święta

W grudniu, podobnie jak w poprzednich miesiącach, największy udział wśród wszystkich internautów stanowili ci posługujący się przy przeglądaniu zasobów sieci wyłącznie urządzeniami mobilnymi. W tym miesiącu ich odsetek przekroczył 50% ogółu osób korzystających z internetu – miało to miejsce w Wigilię oraz pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenie (odpowiednio 52% i 53% użytkowników). Średni udział internautów „wyłącznie mobilnych” wyniósł w grudniu 42%, zaś użytkowników posługujących się jedynie komputerami PC i laptopami – 21%.

ilustracjastrzałka

Polacy w grudniu

W grudniu z internetu korzystało 28 mln Polaków (13,9 mln kobiet oraz 14,1 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 56,8 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 1 godz. 53 min. dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca była środa, 12 grudnia (23,3 mln osób), zaś najmniej osób korzystało z internetu we wtorek, 25 grudnia (20,7 mln).

W analizowanym okresie za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23 mln internautów. Jednocześnie 23,5 mln wykorzystywało do tego celu urządzenia mobilne, przy czym 23,1 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,6 mln przeglądało zasoby sieci przy pomocy tabletów.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Srebro dla AMS w konkursie Innovation 2019 za „Zielone przystanki”
Zespół AMS ponownie został nagrodzony w konkursie INNOVATION - tym razem otrzymał SREBRO za "Zielone przystanki", czyli proekologiczny krakowski projekt zrealizowany w 2018 r.
Adocean z planowaniem kampanii w oparciu o demograf
Gemius wprowadza nową funkcjonalność do narzędzia AdOcean. Adserwer ten, jako jeden z nielicznych oferuje dane zasięgowe oraz demograficzne, a także informacje o współoglądalności kampanii na różnych urządzeniach. Dzięki temu możliwe staje się planowanie kampanii w oparciu o demografię użytkowników.
„Gazeta Wyborcza” wraz z europejskimi dziennikami zakłada Sonar Europe
Redakcja „Gazety Wyborczej” łączy siły z zespołami „Le Soir”, „Le Figaro” i „El Pais”, tworząc nowy projekt medialny Sonar Europe. Dzięki współpracy dzienników, zainaugurowanej w marcu br., powstawać będą atrakcyjne, multimedialne materiały oparte na danych, dotyczące wielu tematów i pokazujące wiele...
Wielkanocna premiera w HGTV Home & Garden
Para w domu, para w pracy, para w remont! Małżeństwo pracujące razem to nie jest dobry pomysł?! Nic bardziej mylnego! Mirella i Marcin to duet idealny. Ona jest projektantką wnętrz z wieloma nietuzinkowymi pomysłami. On sprawia, że jej wyobrażenia stają się rzeczywistością. Wspólnie radzą sobie ze wszystkimi przeszkodami. Nierówne ściany, rozpadające się meble czy wadliwe...
Nowe kanały w WP Pilot, wśród nich CNN i Cartoon Network
Do oferty WP Pilot, platformy umożliwiającej oglądanie telewizji online, dołączyło sześć nowych kanałów. Cztery z nich należą do grupy WarnerMedia: CNN International, Cartoon Network, Boomerang, TNT. Użytkownicy WP Pilot mogą oglądać również Tele5 oraz Polonia1.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764