logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kwietniowy Openhouse z produkcyjnymi ploterami Artemis

  PR 19.04.2018, przeczytano 660 razy
ilustracjastrzałka

26 kwietnia 2018 będą miały miejsce w Opolu prezentacje wielkoformatowych maszyn do druku LED-UV i solwentowego marki Artemis.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kwietniowy-openhouse-z-produkcyjnymi-ploterami-artemis,36210,artykul.html

Na uczestników drugich w tym roku Dni Otwartych będą czekać 4 wielkoformatowe maszyny drukujące w trzech technologiach: solwentowej, LED i UV.

Przypomnijmy, marka ploterów Artemis to linia wyselekcjonowanych drukarek wielkoformatowych, łączących wysoką jakość, porównywalną z „markowymi” maszynami europejskimi czy japońskimi w atrakcyjnej cenie. Polscy użytkownicy od lat cenią sobie markę Artemis właśnie z tych powodów.

Prezentowanym ploterem LED-UV w rozmiarze 3.20 m będzie Artemis PULSAR. Jest to zastępca (a nawet następca) standardowych ploterów solwentowych. Dzięki technologii LED-UV pozwala zadrukowywać w sposób szybki i ekologiczny 3-metrowe materiały standardowe jak banery oraz co najważniejsze i przyszłościowe nośniki wrażliwe na temperaturę jak membrany, soft-filmy, backlity i wiele innych.

W ubiegłym roku Pulsar znalazł w Polsce kilkunastu nabywców. Jest to dowodem, na to, że technologia LED jest coraz bardziej dostępna i biznesowo uzasadniona w codziennej pracy drukarni wielkoformatowych i zakładach produkcyjnych.

Pulsar to ciężki ploter produkcyjny o szerokości 3.20 metra. Przeznaczony jest do precyzyjnego druku w jakości fotograficznej materiałów do wewnątrz, np. popularne podświetlane membrany, podświetlane elastyczne backlity, itd. Ploter może drukować także w trybie produkcyjnym 24/7 w wysokiej prędkości grafikę zewnętrzną jak banery, plakaty, itd.

Za przyszłością tego rozwiązania przemawia więc brak potrzeby suszenia wydruków, bowiem atrament jest utrwalony w momencie zadruku za pomocą lamp LED-UV. Rozciągliwość i elastyczność tuszu, brak pęknięć, możliwość składania i łączenia wydruków to kolejne atuty. Dzięki wydrukom gotowym do użytku po ściągnięciu z plotera oszczędzamy także czas a co za tym idzie koszty.

Atramenty LED-UV są także w pełni ekologiczne, bezzapachowe, cechują się brakiem lotnych związków organicznych, nie generują ozonu. Sama technologia jest także ekonomiczna gdyż lampy LED-UV pobierają znikome ilości energii i charakteryzują się wydłużoną żywotnością, przez co wielokrotnie rzadziej się je wymienia.

Na pokładzie karetki znajdują się nowoczesne głowice Konica Minolta 1024i drukujące w rozdzielczości do 2880 dpi. W zależności od potrzeb, klient może zamówić głowice z 9 lub 14 pikolitrową kroplą. Artemis Pulsar charakteryzuje produktywność na poziomie 150 m2/h.

Nowość w portfolio - Artemis Vector - to super szybki ploter solwentowy, którego produktywność przekracza 200 m²/h. Wyposażony jest, w zależności od konfiguracji w 4 lub 8 przemysłowych głowic Konica Minolta 1024. Za precyzyjne prowadzenie materiału odpowiada ciężki i stabilny system rolowy. Artemis Vector znajdzie zastosowanie w agencjach reklamowych oraz drukarniach wielkoformatowych, zarówno w jednorazowych produkcjach „na żądanie” jak i wielotysięcznych nakładach.

Drugim przedstawicielem solwentowych drukarek wielkoformatowych, jest także popularny w Polsce – Artemis KM 32xx (około 200 instalacji w kraju), oparty w zależności od konfiguracji w 8 głowic Konica Minolta 1024, a jego realna prędkość zadruku sięga 160 m2/h. W konfiguracji z 8 głowicami 512i ta maszyna osiąga produktywność na poziomie 260 m2/h.

Dodatkowymi atutami ploterów serii KM 32xx są wysokiej jakości japońskie i amerykańskie podzespoły, niespotykana na rynku stabilność pracy, bardzo dobry stosunek jakości do ceny i niska cena oryginalnych atramentów. Plotery serii KM mają możliwość zadruku roli o szerokości 320 cm jak również 2 lub 3 węższych rolek równolegle. Drukują one w palecie CMYK atramentami  twardo- lub eko-solwentowymi (do wyboru w zależności od charakteru produkcji). Drukarki serii KM cechują się łatwą obsługa i konserwacją. W ploter wbudowana jest stacja robocza z panelem sterowania. Za obsługę odpowiada oprogramowanie PhotoPrint.

Technologia UV daje wiele możliwości. O ile w branży reklamowej jest dobrze znana, o tyle w przemyśle można ją wciąż zastosować w wielu miejscach. Zadruk kaloryfera, druk na szkle witraży, panele, elementy maszyn, drewno udające kamień i na odwrót. Wystarczy pomysł, aby znaleźć swoją niszę.

Z pomocą przychodzi Artemis Orion. Jest to stołowy ploter o wysokiej precyzji i jakości druku na materiałach płaskich. Rozdzielczość 2880 dpi przy kropli 6, 9 lub 14 pl (w zależności od potrzeb i wymagań klienta) pozwoli na precyzyjny druk na szkle, drewnie, kamieniu, metalu, tworzywach, itd.

Wysoka prędkość druku do 80 m2/h pozwoli na druk standów, reklam zewnętrznych, opakowań i szyldów w dużych nakładach. Na pokładzie drukarki może się znaleźć od 4 do 12 głowic Konica Minolta 1024i.

Artemis Orion umożliwia zadruk materiałów o ciężarze do 300 kg. Grubość nośnika może sięgać 10 cm a jego rozmiar maksymalny w zależności od modelu 2.50 x 1.25 lub 3.05 x 2.05. Ploter Artemis Orion można doposażać także w system rolowy. Druk na materiałach płaskich odbywa się z wykorzystaniem funkcji automatycznego pomiaru grubości medium.

Ciekawą funkcją jest technologia druku przeplatająca kolejne zadrukowane pasy grafiki, co eliminuje paskowanie wydruków. W jednym przebiegu ploter może zadrukować aż 5 warstw atramentu.

Ploter posiada także listwę dejonizującą produkcji amerykańskiej. Na karetce zainstalowane są 2 angielskie lampy UV Integration. Urządzenie posiada stabilną i wzmacnianą konstrukcję a ciężar jednostki wynosi ponad 2 tony. Warto zwrócić uwagę na łatwą obsługa plotera przez jednego operatora. Funkcja „poduszki powietrznej” czyli  tak zwany odwrócony podsys ułatwia położenie ciężkich materiałów na stole roboczym plotera.

Tak duży ploter może być obsłużony przez jednego operatora dzięki kilku ułatwieniom, m.in. funkcji odwróconego podsysu o wydajności 35 kg na metr kwadratowy, automatycznemu systemowi pozycjonowania z bolcami. Każda z 8 niezależnych stref podsysu jest uruchamiana z poziomu pulpitu sterowania wyposażonego w komputer z oprogramowaniem.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764