logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Łączenie materiału plandekowego

   16.12.2004, przeczytano 7122 razy

Proszę o poradę dotyczącą szczelnego łączenia materiału plandekowego. Ogólnie wiem, że zgrzewa się go. Czy mógłbym prosić o bardziej szczegółowe informacje?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laczenie-materialu-plandekowego,2525,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
To prawda – tego typu materiały z PCV zgrzewa się przy pomocy zgrzewarek termicznych lub ultradzwiękowych. Można je również sklejać klejami do miękkiego PCV, jednak takie połączenia są mniej pewne. Najprostszym rozwiązaniem będzie zwrócenie się do firmy zajmującej się wykonywaniem i naprawą plandek samochodowych, aby wykonała dla Pana taką usługę. Koszt jest raczej niewielki - od 2 do 5 zł za 1 mb łączenia.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Nie chce mi sie liczyć zdań ale liczba nieścisłości w odpowiedzi podobna. Prawdą jest w zasadzie tylko to że łaczy się taki materiał termicznie. Uzywa się do tego albo gorącego powietrza albo stosuje metodę klina. Myśle że udzielający odpowiedzi ekspert znajdzie w stosownej literaturze odpowiednie dane i je przekaże. Można równiez stosować ultradzwięki. Ale się ich nie stosuje. Z bardzo prostego powodu. Moc dostarczona do głowicy ultradzwiękowej ( sonotrody jakby sie ktoś pytał) przy typowej grubości materiału plandekowego i typowej szerokości zgrzewu byłaby tak duża że człowiek nie mógłby w takm środowisku pracować. Istnieje jeszcze jeden sposób zgrzewania. To zgrzewanie prądamu WCZ ( wysokiej częstotliwośći) Niestety typowe zgrzewarki WCZ dysponują moca w granicach 2 kW. To za mało żeby uzyskać połączenie o dużej powierzchni. Zgrzewarka WCZ o odpowiednio większej mocy emitowała by tak silne pole elektromagnetyczne że obsłudze groziła by bezpłodność. Najlepszą i najpewniejszą metodą łączenia materiału plandekowego w warunkach warsztatu rzemieślniczego i nie tylko jest klejenie. Stosować należy dedykowane kleje i przestrzegać ściśle technologi klejenia podanej przez producenta kleju. Jeśli producent podaje że należy np. odtłuściś miejsce sklejenia 5 razy to tak trzeba zrobić. Jesli napisze że że od posmarowania klejem do momentu sklejenia nie może upłynąć więcej niż 3 minuty. To należy się zmieścić w takim czasie. Jesli napisze że po sklejeniu należy docisnąć do siebie sklejane elementy z sił nap. 2 kG na cm2 i pozostawić pod obciążeniem 16 godzin to tak należy zrobić. Jeśli wykona się poprawnie klejenie to wytrzymałość połączenia ( zwłaszcza w przypadku PCV )będzie zdecydowanie większa od kiepskiego połączenia termicznego. Czekamy teraz na skruchę eksperta i podanie nazw i parametrów stosowanych do łączenia materiału plandekowego klejów. Wstyd ekspercie. Lepiej nie napisać nic niz nieprawdę. Tomek

avatar użytkownika
,

Klejenie jest najprostsze, bezinwestycyjne i trwałe. Nim zaczęliśmy polecać klejenie naszym klientom sprawdziliśmy spoinę na rozrywanie i rezultat był taki, że klej nie puścił, tylko warstwa PCV została oderwana od wzmacniającej plandekę osnowy. Stosujemy i propagujemy klejenie od lat i jest to metoda sprawdzona i godna polecenia ze względu na zalety wskazane w pierwszym zdaniu.

avatar użytkownika
,

A jakiego kleju używacie ?

Pozdrawiam
Andrzej
  

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764