logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ładne Halo docenione: Jedyny polski Red Dot 2014

   31.10.2014, przeczytano 1505 razy
ilustracja

Łódzkie wydawnictwo i studio graficzne Ładne Halo zostało docenione na świecie. Tegoroczna kapituła Red Dot Design Award wyróżniła ilustracje i projekt graficzny interaktywnej aplikacji mobilnej z książkami dla dzieci Halobajki swoją prestiżową nagrodą w sekcji Communication Design. Gala wręczenia nagród miała miejsce w berlińskim Konzerthau 24 października 2014.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ladne-halo-docenione%3A-jedyny-polski-red-dot-2014,23090,artykul.html

Nagrody Red Dot nazywane są „Oscarami Designu”. Konkurs organizowany jest od 1955 roku przez jedną z najstarszych i uznanych w świecie wzornictwa instytucji – niemiecki Design Zentrum Nordrhrein Westfalen w Essen. Powołane przez organizatorów jury, składające się z ekspertów z całego świata, corocznie przyznaje nagrody RED DOT DESIGN AWARD jako szczególny znak jakości w zakresie projektowania.

Nagrodzone znakiem Red Dot produkty odzwierciedlają kierunki wzornictwa w komunikacji wizualnej i wyznaczają ogólnoświatowe trendy. Nagrody przyznawane są w trzech sekcjach: Product Design, Design Concept, a od 1993 roku również Comunication Design. Kapituła przyznająca Red Dot Awards nie miała łatwego zadania. W tym roku wpłynęło 7096 zgłoszeń z 49 krajów świata. We wszystkich podkategoriach nagrodzono w tym roku w sumie 3 polskie projekty. Ładne Halo otrzymało jedyny polski Red Dot 2014 w kategorii Aplikacja.

Jak działają Halobajki?

Halobajki to bezpłatna aplikacja dla całej rodziny, zawierająca interaktywne i bogato ilustrowane książki przenoszące dzieci do świata nauki i zabawy. Powstała we współpracy wydawnictwa Ładne Halo z polskim oddziałem NOKIA/Microsoft oraz agencją Wunderman, na bazie opublikowanych już książek ilustrowanych dla dzieci.

Aplikacja pozwala dziecku odkryć znane już książki na wiele nowych sposobów. Oprócz standardowych lektorów, Halobajki mają możliwość nagrania głosu każdej bliskiej osoby czytającej kolejne strony czytanki. Aplikacja występuje w trzech wersjach językowych (polska, francuska oraz angielska), które automatycznie dostosowują się do języka telefonu.

Książki zostały wzbogacone o zabawne animacje i ciekawe interakcje wykorzystujące dotyk, ułożenie telefonu oraz dźwięki. Podczas zabawy z Halobajki dzieci mają okazję dowiedzieć się gdzie kupić brukselkę, a gdzie szprotki oraz poznać odgłosy zwierząt, ćwiczyć pamięć i rozwijać wyobraźnię.

Więcej o Ładne Halo

Łódzkie wydawnictwo dla dzieci, a zarazem studio graficzne, Joanny Guszty i Macieja Blaźniaka działa w Łodzi  od 2011 roku. W swojej ofercie ma aktualnie sześć tytułów dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat. Ładne Halo stawia na młodych polskich autorów, szczególną wagę przywiązując do wysokiej jakości ilustracji oraz wzornictwa. Wszystkie książki łączy element interakcji i zabawy.  Poszczególne projekty otrzymały dotychczas m.in. wyróżnienie „must have” Łódź Design Festiwalu (2013), tytuł „najlepszej książki na jesień” wortalu literackiego Granice.pl (2012), czy nominację Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek do najpiękniejszej książki roku (2011). Jako studio graficzne Ładne Halo projektuje m.in. książki, aplikacje i identyfikacje wizualne.

Aplikację można pobrać tutaj

Studio Ładne Halo
Wydawnictwo Ładne Halo

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
Nowy Zarząd Stowarzyszenia Producentów Reklamowych
W czwartek 18.04.2023 odbyło się walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR), zrzeszającego 29 studiów produkcyjnych. Podczas spotkania podsumowano drugi rok działalności i wybrano nowy zarząd.
Launch marki Kellys w Polsce
Do grona klientów domu mediowego #GeneracjiAI, WowMedia&Metrics, dołączyła marka KELLYS. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze komunikacji oraz planowania i zakupu mediów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764