logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lądowanie w Normandii ożywione dzięki projekcji Panasonic

  PR 06.06.2023, przeczytano 859 razy
ilustracjastrzałka

Technologia wizualna dostarcza fascynujących edukacyjnych doświadczeń opartych na historycznych wydarzeniach – inwazji w Normandii oraz operacji po Dniu D w Muzeum Arromanches-les-Bains


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ladowanie-w-normandii-ozywione-dzieki-projekcji-panasonic,400298,artykul.html

Muzeum D-Day w Arromanches-les-Bains, które znajduje się na północnym wybrzeżu Francji, postawiło na projektory Panasonic, aby przedstawić wydarzenia przed, w trakcie i po historycznym lądowaniu w Normandii w dotąd niespotykany sposób.

Współpracując z integratorem AV Auvisys, nowo wybudowane muzeum potrzebowało innowacyjnych, cichych i niezawodnych projektorów, które ożywią wydarzenia z 1944 roku w czterech kluczowych obszarach wystawy – audytorium, przestrzeni przeznaczonej do mapowania projekcji, w pokoju wirtualnej rzeczywistości oraz w formie muralu. Muzeum zdecydowało się na zastosowanie najnowocześniejszych projektorów laserowych Panasonic PT-MZ16K, PT-RZ790 I PT-RZ990, wraz z obiektywami ET-EMW300, ET-DLE060, ET-DLE085 I ET-DLE020.

Jest to pierwsze muzeum tego typu, które znajduje się w geograficznym epicentrum lądowania w Dniu D na plaży Gold Beach – jednej z pięciu kluczowych plaż w czasie operacji 6 czerwca 1944 r. Prezentuje ono inwazję i późniejszą konstrukcję jednego z dwóch sztucznych portów nazwanych Mulberry Harbours. Mulberry B został zbudowany w Arromanches, aby umożliwić transport ludzi, sprzętu oraz zaopatrzenia w głąb lądu latem 1944 roku, w celu ominięcia konieczności natychmiastowego zdobycia mocno ufortyfikowanych portów Cherbourg i Le Havre. Logistyka tej operacji była niezwykle skomplikowana i odegrała kluczową rolę w wyzwoleniu Europy, a w szczytowym momencie ciężarówki z zaopatrzeniem mogły opuszczać sztuczny port co 80 sekund.

ilustracjastrzałka

Dzięki zastosowaniu technologii mapowania projekcyjnego opracowanej przez firmę Panasonic, odwiedzjący muzeum mogą zanurzyć się w historii i zrozumieć bezprecedensową operację logistyczną, którą była w tamtym czasie niezbędna. To wciągające i interaktywne doświadczenie niezwykle wzbogaca wystawione w muzeum eksponaty.

Z uwagi na ograniczenia przestrzenne, muzeum potrzebowało obiektywów o krótkim rzucie i szerokim kącie widzenia, co stało się kluczowym czynnikiem w wyborze technologii Panasonic. Do projekcji na powierzchni 28 m2, która przedstawia operację po Dniu D, muzeum wykorzystało projektor PT-RZ990 z ultra-szerokokątnym obiektywem ET-DLE020, dostępnym tylko w ofercie firmy Panasonic.

Najnowocześniejsze projektory Panasonic z serii PT-MZ16K i PT-RZ, wyposażone w odporny na kurz silnik optyczny, są zdolne do bezawaryjnej i ciągłej pracy aż do 20 000 godzin, co sprawia, że eksponaty mogą być eksploatowane ciągle, bez ryzyka powstania uszkodzeń. Dyskretne i ciche działanie projektorów Panasonic sprawia, że odwiedzający nie zakłócają środowiska, które wymaga spokoju i ciszy do oddania mu należytego szacunku.

ilustracjastrzałka

- Dzięki technologii zastosowanej w nowym budynku muzeum, w szczególności projektorom Panasonic, przeszłość spotyka się z teraźniejszością. Użycie projekcji immersyjnych pomaga wizualizować historię lądowania podczas Dnia D, wykorzystując moc obrazu, bez potrzeby używania słów - podkreśla Frédéric Sommier, dyrektor Muzeum D-Day.

Źródło: Grupa Panasonic

www.panasonic.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764