logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Laminacja w reklamie

  PR 20.12.2009, przeczytano 1918 razy
ilustracjastrzałka

Potrzeba laminacji w druku wielkoformatowym nie zawsze jest taka oczywista jakby mogło się wydawać. Producenci ploterów i atramentów stale udoskonalają swoje produkty pod względem jakości druku, odporności na czynniki zewnętrzne, mechaniczne i UV.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laminacja-w-reklamie,9969,artykul.html

Tak więc gdzie wykorzystamy laminację? Z uwagi na jakość używanych mediów zabezpieczenie papierów i banerów nie jest aktualnie wymagane. Najczęściej agencje i drukarnie poddają laminacji wydruki na foliach samoprzylepnych. Zwłaszcza tych w aplikacjach zewnętrznych.

Grafika na środkach transportu
Większość aplikacji na samochodach i ciężarówkach jest laminowana. Powodem tego jest duża podatność grafiki na zniszczenia. Bardzo ważnym czynnikiem jest wybór odpowiedniego laminatu do zabezpieczenia wydruku. Wybór powinien paść na laminat o podobnych właściwościach jak folia. Np. jeżeli chcemy zabezpieczyć 50 mikronową folię wylewaną Ikonos Profi Cast, powinniśmy nałożyć na nią również 50 mikronowy laminat wylewany Ikonos Profi Lam. Czyli z folią wylewaną łączymy laminat wylewany, z folią polimerową – laminat polimerowy, itd. Ważne jest także aby przestrzegać zaleceń producenta, gdyż sposób użycia mediów może się nieco różnić.

Aplikacje na płaskich powierzchniach
Aplikacje wykonywane na płaskich podłożach, drukowane bezpośrednio metodą UV lub nakładane na płaskie powierzchnie również mogą być laminowane. Powód jest oczywisty, zabezpieczona grafika będzie trwalsza. Sam proces laminacji płyt jest dużo łatwiejszy i szybszy niż materiałów z roli. Sztywny materiał nie marszczy się, nie załamuje i nie zniekształca w porównaniu do roli a także nie rozciąga się pod wpływem nieodparowanego rozpuszczalnika zawartego w atramencie. Inne powody laminowania wydruków płaskich (nawet UV) jest zabezpieczenie koloru przed blaknięciem czy pozbycie się refleksów światła (ważna np. w galeriach, na wystawach, itd.)

Aplikacje we wnętrzach
Jak już wspomniano, aplikacje typu indoor są laminowane m.in. by wydruk był prezentowany bez odblasków. Istnieje szczególny typ aplikacji, który zawsze powinien być zabezpieczony – są to grafiki podłogowe. Laminaty podłogowe, o grubości ponad 100 mikronów zabezpieczają grafikę przed ścieraniem i zarysowaniami ale także mają własności antyrefleksyjne i antypoślizgowe. Nawet krótkookresowe aplikacje podłogowe powinny być laminowane.

Jaki laminator?
Ręczna laminacja to przeszłość. Dzisiejszy rynek oferuje wiele profesjonalnych laminarek np. RSC, Kala, itd. Przy wyborze laminatora kierujemy się aplikacjami jakie wykonujemy najczęściej. Generalnie laminatory możemy podzielić na pracujące na ciepło (ang. hot), na zimno (ang. cold) i podgrzewany (ang. cold with heat assist). Który więc wybrać?

Laminator „na ciepło” wybierzmy, jeżeli będziemy zabezpieczać grafiki drukowane atramentami wodnymi na papierze lub potrzebujemy enkapsulacji (laminacja dwustronna).

Laminator „na zimno” wybierzemy w przypadku druku większości aplikacji na folii za pomocą atramentów solwentowych. Jeżeli zabezpieczamy wydruki krótkookresowe – laminator „na zimno” z funkcją heat assist.

Laminator „na zimno” z podgrzaniem (heat assist) użyjemy przy zabezpieczaniu folii zadrukowanej w technologii UV. Spowodowane jest to tym, że warstwa atramentu UV w odróżnieniu od solwentu i pigmentu posiada strukturę na powierzchni materiału.

Po wyborze typu laminatora i akcesoriów pozostaje wybrać nam producenta. Przykładowo laminatory RSC, ściśle dzielą się według klas: ekonomiczne, profesjonalne i produkcyjne. Ekonomiczne laminatory to „najlżejsze” konstrukcje, idealne dla początkujących i niewielkich firm reklamowych, gdzie urządzenie pracuje nie więcej jak 1-2 godziny dziennie. Laminatory profesjonalne przeznaczone są dla większości agencji i drukarni. Mocna, stabilna konstrukcja umożliwi realizację nawet dużych zleceń. Ten segment posiada funkcję heat assist. Z kolei laminatory produkcyjne oprócz zaawansowanej konstrukcji posiadają szereg opcji dodatkowych. Pełna automatyzacja pozwoli na szybką i bardzo precyzyjną laminację.

Podsumowując. Duża konkurencja na rynku reklamowym i rosnące wymagania klientów co do jakości i trwałości prac powodują, że dobry laminator na wyposażeniu parku maszynowego jest konieczny.

Źródło: Atrium
www.atrium.com.pl


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: atrium

(ATRIUM Centrum Ploterowe sp. z o.o.)

atrium o sobie:

W maju 1993 roku powstała firma - Atrium Centrum Ploterowe. Od początku działalności, jest czołowym dostawcą maszyn i materiałów do druku wielkoformatowego.

Atrium jest wyłącznym dystrybutorem japońskich ploterów MUTOH. W portfolio znajdują się także tak znane marki jak EFI, Summa, Klieverik, Flexa, Neolt, Rolls Roller, Leister, KeenCut, ONYX, Caldera, EasySign i wiele innych.

Obecnie Atrium zatrudnia ponad 100 pracowników w całym kraju. Główna siedziba firmy znajduje się w Opolu. Do dyspozycji naszych klientów pozostają także oddziały: w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wybory 2019: jak wygrać, łącząc materiały drukowane i kreatywność
Materiały drukowane uchodzą za najbardziej prozaiczną część kampanii wyborczej. W rzeczywistości tegorocznej, wyjątkowo krótkiej kampanii wyborczej jest inaczej. Materiały wyborcze muszą być odpowiednio zaprojektowane, potrzebny jest też pomysł ich wykorzystania.
Katy Perry a sprawa polska
Dyskusję w mediach wzbudził niedawno* teledysk Katy Perry, w którym wokalistka wykorzystała wizerunek Stadionu Narodowego w Warszawie. Co prawda, na obiekt nałożono fikcyjną nazwę „Bingo's Bail Bond Stadium”, niemniej jednak ujęcie prezentowane na tle panoramy Warszawy nie budzi wątpliwości, że to właśnie stołeczna arena. Czy wokalistka miała prawo wykorzystać wizerunek...
Jak marki skracają dystans z klientem?
"Aby połączyć się z konsultantem, naciśnij zero" - niedługo to zdanie będzie budzić równie silny przypływ nostalgii jak walkmany i kasety VHS. Niektórzy już wolą czatować z firmami zamiast wisieć na infolinii. Marki śledzące zmiany na rynku to rozumieją i szykują się na zmiany w komunikacji na linii biznes - klient.
Dynamiczny rynek e-commerce wymaga dużej elastyczności, a pojawiające się nowe zarówno potrzeby jak i problemy klientów wymagają szybkiej reakcji. W dzisiejszych czasach stworzenie dobrego produktu i pozostawienie go samemu sobie nie wystarcza do tego, by  dobrze się sprzedawał. Wraz z upływem czasu wymagania użytkowników wzrastają, dlatego istotnym elementem rozwoju serwisu...
Marketing referencyjny - nowy i tani sposób na zwiększenie sprzedaży
Chip Bell stwierdził kiedyś, że „Lojalni klienci nie tylko wrócą, nie tylko polecą Cię innym, ale ZMUSZĄ swoich przyjaciół do robienia interesów z Tobą”. Środki przymusu nie muszą być jednak drastyczne, a twoja firma może wręcz „bezboleśnie” i w tani sposób zwiększyć sprzedaż. Wystarczy wykorzystać jedno nowe narzędzie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764