logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Laminat - Folia - Czy błąd w sztuce ?

Strona 1/3  1 2 3

| 04.11.2013 00:11

Problem wygląda następująco. Na zlecenie klienta podjąłem się pracy, wyklejenie kilku samochodów. Średnie przetłoczenia, nic z czym nie mialem kontaku już wcześniej. Warunki wyklejenia to coś kolo 15 stopni C dosyc suche pomieszczenie. Auto dokładnie umyte i odtłuszczone. Na życzenie klienta do wyklejania została użyta folia wylewana + laminat kładziony na zimno. Następnego dnia po wyklejeniu folia cofa się w przetłoczeniach. Prawdopodobnie uznałbym to na starcie za błąd w sztuce ale po kilku następnych samochodach po zmianie technik wyklejania, sytuacja się powtarza do momentu kiedy zauważyłem wzdymę przedstawioną na zdieciu.

Miniaturka
na której wyraznie widać ze to laminat podnosi się. Stąd pojawia się moje pytanie. Problemem jest folia ? laminat czy moze faktycznie błąd w wyklejaniu ?? czy jeśli to wina folii lub laminatu to jestem w stanie domagać sie reklamacji od sprzedawcy?? i jak wygląda taka prodecura? Dziekuje i pozdrawiam i proszę o jakieś opinie.

brak ikonki
?

Wieluń
wiadomości: 3
w Signs.pl od 03.11.2013
IP: 83.7.127.XXX

Cynik Cynik | 04.11.2013 00:11

A zadałeś sobie trud i przeczytałeś archiwum? Nie dalej, jak w zeszłym tygodniu był dokładnie taki sam wątek z tym samym problemem. Jaka folia, jaki laminat, jaki atrament, ile czasu minęło od druku do laminowania, a potem od laminowania do klejenia? Z drugiej strony przetłoczenie bardzo mocne...

(Wiadomość zmodyfikowana przez: Cynik dnia 04.11.2013 00:50)

Cynik

| 04.11.2013 01:11

Tak przeczytałem archiwum dlatego własnie tu jestem. O ile przy pierwszych 3 samochodach bład lezy kompletnie po mojej stronie ponieważ wydruki były laminowane na świeżo po wyjsciu z drukarki ( termin klienta ) to przy następnych zastosowałem sie do rad z wyzej wymienionego tematu, a mimo wszystko sytuacja powtarza się. Nie mam info dokladnego na temat folii laminatu i atramentu ale postaram się je zdobyć jesli to ma pomóc sprawie. WIem jedynie ze producent zapewnił o tym że folia + laminat nadają się do "głębokich przetłoczeń"

brak ikonki
?

Wieluń
wiadomości: 3
w Signs.pl od 03.11.2013
IP: 83.7.127.XXX

| 04.11.2013 10:11

Jest bardzo prawdopodobne, że folia nie została dogrzana odpowiednio, tak by straciła "efekt pamięci". 15 stopni to również IMO nie są komfortowe warunki.

-----------------
-------------------------
pozdrawiam
Mirosław Stefanek
www.mmreklama.pl

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 630
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 80.55.233.XXX

AdWert AdWert | 04.11.2013 13:11

Klej kanalikowy, czy pełny?

-----------------

AdWert

| 04.11.2013 14:11

ale Panowie zwródźcie uwagę że w większości to laminat się oderwał od folii a nie folia od samochodu. Wg. mnie przyczyny trzeba szukać w laminacie albo zbyt któtkim okresem wydruku od laminacji.

-----------------
Pozdrawiam Seba
używane plotery wielkoformatowe

Tabliczki brailla


avatar użytkownika
+ + + + + +

Małopolskie
wiadomości: 668
w Signs.pl od 11.05.2010
IP: 77.253.234.XXX

Dago Dago | 04.11.2013 15:11

Jeszcze jedna ważna sprawa - czy masz pewność, że do folia została zalaminowana odpowiednim - dedykowanym laminatem? Czy tylko wiesz, że to coś na wydruku jest bezbarwne?

-----------------

Dago

| 04.11.2013 17:11

"Na życzenie klienta do wyklejania została użyta folia wylewana + laminat kładziony na zimno"
dla mnie problem tkwi w laminacie na zimno.. Jaka folia i jaki laminat.
Ktory laminat sie kladzie na wylewana na zimno bo nie kojarze.
To juz lepiej zalakierowac. Przy takim przetloczeniu zawsze uzywam aktywatora 3M i nie ma problemu
Grzesiek

avatar użytkownika
+ + +

ireland
wiadomości: 119
w Signs.pl od 04.11.2006
IP: 95.83.243.XXX

| 04.11.2013 20:11

ddsigns, 2013-11-04 17:32
"Na życzenie klienta do wyklejania została użyta folia wylewana + laminat kładziony na zimno"
dla mnie problem tkwi w laminacie na zimno.. Jaka folia i jaki laminat.
Ktory laminat sie kladzie na wylewana na zimno bo nie kojarze.
To juz lepiej zalakierowac. Przy takim przetloczeniu zawsze uzywam aktywatora 3M i nie ma problemu
Grzesiek


dla mnie tyż laminat to folia wiec są do dużych przetłoczeń i małych jeżeli kumasz co robisz to nie winił bym swoich umiejętności a znajomość folii albo źle zleciłeś albo źle dobrano ....

avatar użytkownika
+ + + + +

Radzionków
Śląskie
wiadomości: 496
w Signs.pl od 20.12.2012
IP: 83.61.219.XXX

| 05.11.2013 01:11

Na wstępie odpowiem na pytania.
-Klej pełny nie kanalikowy.
-Samochód został wygrzany przed położeniem folii i po jej nałożeniu. Wiec ten element tez moge wyeliminowac.

Ogólnie to strzeliłem sobię trochę w stopę, bo nie mam kompletnie pojęcia jakimi materiałami wyklejam. Praca jest zlecona przez inna agencje reklamową. Dostałem samochody, materiały oraz zapewnienie że materiały są dobrej jakości i przeznaczone do pracy nad tym konkretnym zleceniem( nie potrafię określic materiałów ponieważ nie ma znakowania na papierze, choć folia + laminat wydają sie strasznie grube...) . Wyklejałem juz na kilka sposobów, tj, poprzez wgrzewanie przetłoczeń, poprzez wciskanie foli i nagrzewanie z naciąganiem jej ponad przetłoczenie tak aby efekt naprężenia praktycznie nie istniał. na zimno na gorąco i efekt wszędzie jest ten sam... Praca jest poprostu nie do przyjęcia. Co prawda nie odpowiadam materialnie za efekt a i tak zostane wynagrodzony za prace, ale mnie to poprostu nie satysfakcjonuje... Pytanie na forum pojawiło się dlatego, ze jak widac na zdieciu. To zupełnie inna sprawa niż odchodząca folia. Mam wrażenie ze to laminat odciąga folie od samochodu a tam gdzie folia trzyma odpowiednio mocno to doszlo nawet do tego że wstał sam. Nie wiem jak to mam tlumaczyc dziękuje za próby pomocy mimo minium informacji i mam nadzieje ze bedzie to jakas przestroga dla niektorych. Dziekuję jeszcze raz i pozdrawiam.

brak ikonki
?

Wieluń
wiadomości: 3
w Signs.pl od 03.11.2013
IP: 83.27.205.XXX
Strona 1/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764