logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

laminowanie

| 25.05.2009 11:05

Witam
Nie mam doświadczenia w laminowaniu druków solwentowych na folii wylewnej.
Czy lepiej zamówić wydruk już zalaminowany czy zrobić to samemu. Kosz jest nieporównywalnie mniejszy gdy zrobi się to samemu.
Rozumiem że wystarczy że kupię laminat płynny i dobry wałek i to powinno wystarczyć czy może jeszcze potrzebne są do tego jakieś specjalne umiejętności?
Z góry dziękuje za pomoc

avatar użytkownika
+

Starachowice
wiadomości: 25
w Signs.pl od 30.10.2008
IP: 83.13.204.XXX

| 25.05.2009 21:05

Jak zamówisz gotowy, zalaminowany juz wydruk to sie nie nauczysz
Sprobuj wykonać kilka testów na folii ekonomicznej, zeby nabrać wprawy. Jesli efekt bedzie zadowalający, to sam zdecydujesz czy warto sie w to bawić na podłożu włąściwym. Wałek (ew. spryskiwacz) powinien na poczatek starczyć.

avatar użytkownika
+ + + +

Wwa
wiadomości: 175
w Signs.pl od 01.09.2006
IP: 193.19.142.XXX

| 25.05.2009 22:05


On 2009-05-25 21:32, Jarosław Zalesiak wrote:
Jak zamówisz gotowy, zalaminowany juz wydruk to sie nie nauczysz
Sprobuj wykonać kilka testów na folii ekonomicznej, zeby nabrać wprawy. Jesli efekt bedzie zadowalający, to sam zdecydujesz czy warto sie w to bawić na podłożu włąściwym. Wałek (ew. spryskiwacz) powinien na poczatek starczyć.

postaraj się raz przy razie z jednakowym naciskiem wałka rozprowadzić po wydruku. nie ma nic w tym trudnego dasz sobie rade

avatar użytkownika
+

POLSKA
wiadomości: 45
w Signs.pl od 29.10.2008
IP: 62.152.159.XXX

| 26.05.2009 10:05

lec plynnym tak jak myslisz zeby to zrobic
- laminat wiele nie kosztuje a zupelnie inaczej auto bedzie wygladac

...walek moze byc najzwyklejszy , no chyba ze chcesz zaszalec i kupic sobie taki ktory ma krawedzie pozaokrąglane ( jak wałkujesz nie musisz tak bardzo pilnowac kolejnego przejazdu walka bo krawedz nie zostawia sladu , ale zwyklym tez sie pieknie laminuje .
laminatu nie zaduzo i heja do roboty.
Dobrze jak jest pomieszczenie zamkniete - wtedy nie ma zadnego przeciagu i zadnen paproch ci nie wleci i nie usiadzie na folii.


...a co do folii na dukato to raczej wylewana

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
wiadomości: 923
w Signs.pl od 07.05.2004
IP: 83.27.162.XXX

| 02.06.2009 19:06

Także polecam laminat w płynie na wylewaną, folia wtedy nie jest grubsza i mniej elastyczna jak po laminowaniu folią. Samo laminowanie jest proste jeżeli masz tylko warunki do tego to spokojnie możesz działać

avatar użytkownika
+ +

polska
wiadomości: 28
w Signs.pl od 30.03.2009
IP: 194.150.251.XXX

logosreklamapl logosreklamapl | 06.09.2010 16:09

wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych

(Wiadomość zmodyfikowana przez: redakcja dnia 23.09.2010 15:22)

logosreklamapl

| 07.09.2010 21:09


On 2010-09-06 16:41, logosreklamapl wrote:
Koledzy doradzają w płynie i mają racje,
chociaż..? ( może być cienka folia do laminacji np. 27-30micronów), ale
osobiście jestem za płynnym np.
od Logos Media......


To nie jest autoreklama?

-----------------

avatar użytkownika
+ + + + + + +

kefir-press
wiadomości: 853
w Signs.pl od 25.08.2005
IP: 77.254.56.XXX

| 08.09.2010 09:09

Nie, to jest twierdzenie typu:

"100 razy lepsze jest oklejanie samochodów niż lakierowanie".
----- oklejacz folii

"100 razy lepsze jest lakierowanie niż oklejanie"

----- lakiernik


Ja znam jeszcze inne tego typu stwierdzenia od dystrybutorów folii z klejem kanalikowym, którzy twierdzą, że jest to folia która doskonale sprawdza się zawsze i wszędzie. Myślę, że mówią tak bo mają ku temu pewne egoistyczne powody - więcej osób będzie kleiło "łatwiejszą" folię z kanalikami to więcej folii sprzedadzą. Pytanie tylko - kto zajmie się REKLAMACJAMI ??? ...

Wracając do laminatu płynnego to mam osobiście dwa auta do porównania z tego samego okresu klejenia (ta sama drukarnia, te same tusze) - jedno auto oklejone folią zabezpieczoną laminatem płynnym (dedykowanym, nakładanym maszynowo) a drugie z zabezpieczeniem folią ORAGUARD 293GF.

Pierwsze auto - 3 lata - boki i tył nasycenie 70% początkowych kolorów; maska - 30% nasycenia. Auto myte wyłącznie ręcznie (firma ma swoją automyjnię).

Drugie auto - 3 lata - boki, tył i przód - 95% nasycenia.

Dla mnie to wystarczające i sprawdzone argumenty w dyskusji i laminatach płynnych. Mają one, tak jak i folie kanalikowe, ograniczone zastosowanie.

A wciskanie wszystkim, że to nie prawda, że najlepszy jest laminat płynny (tak usilnie próbuje kreować rzeczywistość firma Logos) to dla mnie ignorancja i poniekąd bezczelność.

Pozdrawiam!

avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 404
w Signs.pl od 15.07.2004
IP: 83.27.22.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764