logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Laureaci 23. Biennale Plakatu Polskiego

   22.12.2013, przeczytano 3437 razy
strzałkistrzałka
Hamlet Katarzyna Zapart

Polski plakat artystyczny liczy sobie niemalże 115 lat. Od ponad wieku, posługując się wyrafinowaną formą graficzną, pełni funkcję użytkową i jednocześnie komentuje rzeczywistość. Surowe prawa rynku i  gwałtowny rozwój mass mediów w ostatnich latach stawiają mu jednak nowe wyzwania. Czy w dobie niezliczonych przekazów wizualnych jest jeszcze dla niego miejsce w przestrzeni publicznej, czy też skazany jest na zamknięcie w ścianach galerii?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laureaci-23.-biennale-plakatu-polskiego,20512,artykul.html

Na przekór wieszczącym koniec plakatu pesymistom, kolejny raz zarówno młodzi adepci tej formy artystycznej wypowiedzi, jak i uznani twórcy plakatu zabrali głos w dyskusji, zgłaszając swoje prace na 23 Biennale Plakatu Polskiego. Owoce ich twórczych poszukiwań można oglądać na wystawie pokonkursowej.

W tym roku, jury nagrodziło:

Nagrody Regulaminowe:
Grand Prix — Michał Tatarkiewicz Palestyna
Złoty Medal — Waldemar Świerzy Waldemar Świerzy — dzieło i postać
Srebrny Medal — Bogusław Lustyk Maraton Warszawski 2014
Brązowy Medal — Joanna Górska/Jerzy Skakun Scenariusz dla trzech aktorów

Nagrody Fundowane:

  • Krzysztof Motyka Feta — Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu
  • Michał Sitek Cats — Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
  • Michał Kliś MKD im. G. Fittelberga — Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
  • Katarzyna Zapart Hamlet — Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie
  • Sławomir Witkowski Grafika plus grafika — Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
  • Katarzyna Wesołowska-Rajska Pamiętaj o mnie — ZPAP Okręg Katowice
  • Anita Wasik Monumental Art — Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach


Wyróżnienia:

  • Tomasz Pietrek Dni Otwarte ASP
  • Ewa Bajek-Wein Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki
  • Krzysztof Iwański Joshua Abrams
  • Tomasz Kipka Problem granic w filozofii i nauce — VII Seminarium Interdyscyplinarne

Nadesłane plakaty oceniała Komisja Konkursowa w składzie:
— prof. Piotr Kunce — Przewodniczący
— prof. Stanisław Wieczorek
— prof. Janusz Tylman
— Karol Śliwka
— prof. Zbigniew Pieczykolan

Nagrodzone prace można oglądać w BWA w Katowicach do 2 lutego 2014.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Laureaci 23. Biennale Plakatu Polskiego

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764