logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Laureaci II edycji konkursu Projektuj z Bespoke

  PR 01.06.2024, przeczytano 783 razy
ilustracja

Konkurs „Projektuj z Bespoke” miał na celu wyłonienie najciekawszych projektów z wykorzystaniem lodówki Bespoke marki Samsung w trzech różnych stylach wnętrzarskich. W połowie maja odbyły się obrady, podczas których Jury wyłoniło zwycięzców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laureaci-ii-edycji-konkursu-projektuj-z-bespoke,404443,artykul.html

W grudniu 2023 roku marka Samsung ogłosiła konkurs na projekt z zakresu architektury wnętrz z użyciem lodówki Bespoke. Konkurs skierowany był do architektów, projektantów, studentów, wizualizatorów, którzy swoje prace mogli zgłaszać w trzech etapach, określonych stylem wnętrzarskim.

Uczestnicy mieli za zadanie wykonanie projektu koncepcyjnego z zakresu architektury z uwzględnieniem lodówki Bespoke w określonym, dla danego etapu konkursu, stylu wnętrzarskim: japandi, mid-century modern i modern organic. Kolejnym krokiem była publikacja pracy w mediach społecznościowych z dedykowanymi oznaczeniami: #pojektujzbespoke2, #Samsungbespokekonkurs i #zadaniekonkursowe. Prace należało zgłaszać wgrywając projekt za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie konkursowej projektujzbespoke.pl.

Zgłoszone projekty, spełniające wymagania regulaminu, oceniło znakomite Jury w składzie: arch. Jan Sikora – Przewodniczący Jury (ASP Gdańsk, Sikora Wnętrza), arch. wnętrz Ada Skwira (WZ Studio), arch. wnętrz Małgorzata Liebhart (WZ Studio), arch. Agata Sobkowiak (Sobkowiak Architektura), arch. Agnieszka Balicka (Balicka Design), arch. Aldona Banasiuk, arch. Anna Koszela, arch. Katarzyna Fotek (Decoroom), arch. Weronika Libiszowska (Boris Kudlička with Partners), arch. Karol Smagacz (Karol Smagacz Interior Designer), Anna Grużewska (Czas na Wnętrze), Kamil Białas (WhiteMAD), Katarzyna Księżopolska (MAGAZIF.com) i fotograf Yassen Hristov.

ilustracjastrzałka

Nagroda główna Projektuj z Bespoke I etap, Katarzyna Milewska

ilustracjastrzałka

Nagroda główna Projektuj z Bespoke III etap, Iwona Kościółek

ilustracjastrzałka

Nagroda specjalna Projektuj z Bespoke, Martyna Jaworska

Ogłoszenie wyników

Podczas obrad Jury nie zabrakło ciekawych dyskusji między jurorami, którzy rozpatrzyli zgłoszone projekty pod względem estetycznym, funkcjonalnym i technicznym. Oficjalne ogłoszenie wyników odbyło się 29 maja podczas webinaru OKK! design.

,,Konkurs Projektuj z Bespoke jest wydarzeniem wyjątkowym na polskiej mapie projektowej, gdyż łączy w sobie dwie innowacje: innowacyjny produkt marki Samsung oraz innowacyjny pomysł na wnętrze. Połączenie tych dwóch elementów to zadanie niespotykane i ciekawa przygoda dla projektantów, choć nie jest to zadanie łatwe i oczywiste. Jako przewodniczący Jury z dużą przyjemnością obserwuję zmagania młodych projektantów i tych trochę już bardziej doświadczonych oraz to, jak szukają kluczy stylistycznych w przestrzeni. Jedni podchodzili do lodówki Bespoke z dużą odwagą czyniąc z niej figurę kompozycyjną we wnętrzu, a drudzy natomiast idealnie wtapiają ją w harmonijną i wysmakowaną przestrzeń. Tego typu przygoda projektowa uczy pokory, a tych którzy odnajdą idealną harmonię, uczy odwagi tak ważnej w kreowaniu ponadczasowych przestrzeni i niezapomnianych trendów. Była to edycja wyjątkowa, bo aż trzy etapowa. Zapoznaliśmy się z setkami prac, toczyliśmy dyskusje, a co najważniejsze jako Jury w sprawie Grand Prix byliśmy jednomyślni.” - mówi arch. Jan Sikora, przewodniczący Jury.

Laureaci konkursu

Nagrodę Grand Prix dla najlepszego projektu konkursu o wartości 10 000 PLN brutto i promocję projektu w mediach o wysokości 6 000 PLN brutto oraz Nagrodę główną w II etapie konkursu o wartości 3 000 PLN brutto zdobyła Małgorzata Niedzielska

Uzasadnienie Jury:

Przedstawioną pracę można podsumować trzema słowami: harmonia, kolor i styl. Delikatnie światło padające do przestrzeni z lewej strony ujawnia grę detalu a monumentalny stonowany granatowy pion skrywa w sobie lodówkę Samsung Bespoke. Jest ona totemem w tej przestrzeni, co wraz z innymi detalami odwołuje się do wpływów stylistycznych opartych o sztukę pierwotnych kultur i niepowtarzalnych artefaktów drewnianego rzemiosła. Przestrzeń kreowana jest przez atmosferę tajemniczości, co potęguje drewniany sufit oraz minimalistyczna betonowa posadzka. W przedstawionych kadrach nic nie jest przypadkowe, a zarazem nic nie jest oczywiste.

Zaprezentowane wnętrze łączy klasyczny urok połowy XX wieku z nowoczesnymi akcentami, tworząc ciepłą i zapraszającą atmosferę. Meble o prostych liniach, minimalistyczne detale oraz duże okna wpuszczające mnóstwo naturalnego światła, a to esencja stylu mid-century modern. Jednocześnie nagrodzony projekt wyróżnia się przemyślanym układem, który sprawia, że przestrzeń jest nie tylko piękna, ale także wygodna w codziennym użytkowaniu. To kompozycja w pełni perfekcyjna i ukształtowana przez świadomego i pewnego swoich decyzji twórcę.

Nagrodę główną w I etapie konkursu o wartości 3 000 PLN brutto Jury przyznało Katarzynie Milewskiej.

Uzasadnienie Jury:

Projekt kuchni charakteryzuje się harmonią oraz dbałością o szczegóły. Duża ilość drewna łączy się z minimalistycznym charakterem wnętrza, wprowadzając przytulność i spokój, typowe dla stylu japandi. Subtelność projektu przejawia się w delikatnych, lecz wyrazistych detalach oraz przemyślanej kompozycji. Dodatkowo, zastosowanie luksferów zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza i dodaje mu unikalnego, artystycznego charakteru. Nowoczesna lodówka Samsung Bespoke idealnie wpisuje się w ten projekt. Całość stanowi doskonały przykład integracji estetyki i technologii.

Nagrodę główną w III etapie konkursu o wartości 3 000 PLN brutto zdobyła Iwona Kościółek.

Uzasadnienie Jury:

Styl modern organic okazał się wyzwaniem dla uczestników konkursu. Jednak wśród nadesłanych prac Jury znalazło taką, która idealnie odwzorowuje założenia konkursowe. Projektantce udało się wykreować kojącą przestrzeń, w której prym wiodą światło, naturalne materiały i zieleń. Na uwagę zasługuje zgodna gama kolorystyczna utrzymana w ciepłych odcieniach i przynosząca tak potrzebny nam spokój. Wnętrze jest klarowne, choć w architekturze pomieszczenia nie zabrakło ciekawych rozwiązań. Zdaniem Jury w tym miejscu odnajdzie się każdy, kto potrzebuje wyciszenia, nie tylko wielbiciel stylu modern organic.

Organizator przewidział nagrodę specjalną w postaci sesji zdjęciowej w wykonaniu fotografa Yassena Hristova o wartości 5 000 PLN brutto. Jury przyznało to wyróżnienie Martynie Jaworskiej.

Uzasadnienie Jury:

Projekt, choć utrzymany w harmonijnej kolorystyce, wyróżnia oryginalny i różnorodny dobór materiałów wykończeniowych oraz mebli. Uwagę przyciąga dzięki ciekawej kompozycji matowych, półmatowych oraz błyszczących faktur. Drewniane powierzchnie zestawione w kontraście z kafelkami oraz welurem, budują przestrzeń przyjazną i dobrze skomponowaną.

Źródło: Samsung

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA
Kampania „Jak nie teraz, to kiedy …wbijesz na wyższy level?” Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy „Jak Bank Pekao S.A. stał się SIGMĄ”, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. 
 Dobre, bo śląskie! Finał jubileuszowej edycji konkursu „Śląska Rzecz”
W czwartek, 26 czerwca w Zamku Cieszyn odbędzie się ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek w ramach jubileuszowej 20. edycji konkursu Śląska Rzecz 2024. Tego samego dnia nastąpi także otwarcie wystawy prezentującej nagrodzone i wyróżnione w konkursie projekty.
TikTok Ad Awards CE 2025: ruszyły zgłoszenia
9 czerwca ruszyły zgłoszenia  do TikTok Ad Awards CE 2025 – najważniejszego konkursu TikToka dla marek z Europy Środkowo-Wschodniej. Nagrodzone zostaną najbardziej kreatywne i skuteczne kampanie reklamowe oparte na podejściu „TikTok-first”. Zapisy do konkursu trwają do 24 września.
Startuje konkurs WILDNESS by Artystyczna Podróż
„WILDNESS” – pod takim hasłem odbywa się kolejny, siódmy już Instagramowy konkurs, który ERGO Hestia organizuje we współpracy z Fundacją Artystyczna Podróż Hestii. Ta inicjatywa od lat z powodzeniem łączy świat mediów społecznościowych z przestrzenią sztuki, dając szansę utalentowanym twórcom na zaprezentowanie swojej...
Konkurs kreatywny ArtInPost 2025
Po raz kolejny zapraszamy amatorów i pasjonatów projektowania graficznego, klientów i wielbicieli nadawania i odbierania przesyłek przez Paczkomat, aby w kreatywny sposób opowiedzieli o miejscach, które są dla nich ważne i zaprojektowali inspirowaną nimi grafikę na urządzenie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764