logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Laureaci trzeciego etapu konkursu Tubądzin Design Awards w kategorii Cultureform

  PR 23.01.2023, przeczytano 762 razy
ilustracjastrzałka
„Przestrzeń kontemplacji z funkcją wystawienniczą i kawiarnią” - Aleksandra Sitek

CultureFORM to kategoria specjalna konkursu Tubądzin Design Awards, która daje projektantom możliwość odniesienia się w swoich pracach do dziedzictwa kulturowego i historycznego. Międzynarodowe jury rozstrzygnęło jej trzeci etap. Wyłonieni twórcy reprezentują bardzo wysoki poziom, a ich prace przecierają szlaki w świecie designu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laureaci-trzeciego-etapu-konkursu-tubadzin-design-awards-w-kategorii-cultureform,398739,artykul.html

Trzeci etap CultureFORM obfitował w ambitne prace architektów z całego świata. Zaproponowali oni wiele inspirujących aranżacji i rozwiązań designerskich, które idealnie wpisują się w ideę kategorii – kulturę oraz historię. Dziedzictwo przekazywane z pokolenia na pokolenie zyskało nowy wymiar.

Trzeci etap wygrała Aleksandra Sitek z Polski, która nadesłała projekt „Przestrzeń kontemplacji z funkcją wystawienniczą i kawiarnią”. Praca przedstawia adaptację opuszczonych po II Wojnie Światowej pozostałości kościoła ewangelickiego we Wrocławiu. W 1991 roku zawalił się dach konstrukcji. Otwarta przestrzeń zainspirowała twórczynię do stworzenia przeszkleń, które ocieplają minimalistyczne, ascetyczne wnętrze. Projekt ma spełniać dwie funkcje: z jednej strony być miejscem spotkań. Z drugiej – sam charakter świątynny wnosi powiew duchowej kontemplacji.

Laureatka otrzyma następujące nagrody: 1000 EURO, promocję w Tubądzin Design Community, spersonalizowany wywiad na łamach Elle Decoration, publikacje w mediach branżowych, promocję na stronach partnerów konkursu, promocję w mediach społecznościowych organizatora oraz międzynarodową promocję zwycięskiego projektu.

Trzeci etap konkursu cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Napłynęło dwa razy więcej prac niż w poprzednim etapie, dlatego jury postanowiło wyróżnić kilku autorów. Wśród prac znalazł się projekt „Healing House” – nowatorskiego centrum medycznego, które wpisuje się w konwencję ekologii oraz powrotu do natury. Został on zainspirowany zetknięciem się autora, Nielsa Geersa z Holandii, z ograniczeniami architektury budynków opieki zdrowotnej. Jest to swoisty manifest zwracający uwagę na konieczność zmiany sposobu aranżowania budynków o charakterze medycznym, tak aby lepiej odpowiadały na potrzeby pacjentów. Centrum połączone jest ze zjawiskowym parkiem, którego przedłużenie znalazło się wewnątrz w postaci oryginalnych koncepcji designerskich nawiązujących do natury.

Licht House – Centrum Światła” to wyjątkowa przestrzeń zaprojektowana przez Kristinę Busko z Polski. Autorka oczarowana światłem pozwoliła mu zagrać pierwsze skrzypce w budynku utrzymanym w nowoczesnym stylu. Lich House to studyjny kompleks z przestrzeniami wystawienniczymi, który odpowiednio wyreżyserowanymi spektaklami świetlnymi ma ukazywać zmiany emocjonalne zachodzące u odbiorcy. W założeniu obiekt miałoby zostać wkomponowany w obszar Wyspy Szczytnickiej we Wrocławiu.

Na wyróżnienie zasłużyła również praca Bogdana Stoicescu z Rumuni. „Akkerman Fortress: A Reflection of Resilience” to projekt stworzony z myślą o położonym nad Dniestrem Akkermanem. To największa i najlepiej zachowana średniowieczna forteca na Ukrainie. Minimalistyczne wnętrza świątynne zostały wyłożone polerowanymi płytkami Tubądzin z kolekcji Onice Bianco i Boho, których estetyka i wzór przypominają wodę.

Jury wyróżniło też projekt-manifest, który stworzyła Oksana Szumelda z Ukrainy. „Lwowskie krematorium” ma zwrócić uwagę na sytuację społeczeństwa w kraju, w którym toczy się wojna. Projekt pełen jest symboliki. Kwadratowa bryła uosabia porządek i przemijalność – cztery pory roku, cztery etapy życia (dzieciństwo, młodość, dojrzałość, starość). Wewnątrz kwadratowego budynku wpisano okrąg, który ma uosabiać odwieczny porządek – słońce podróżujące po niebie, wieczność i nieskończoność. Jest to miejsce, w którym początek spotyka się z końcem.

Laureaci wszystkich etapów powalczą o nagrody Grand Prix, które zostaną wręczone podczas uroczystej gali.

Źródło: Grupa Tubądzin

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764