logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Laureat konkursu Renault odwiedził Dyrekcję Designu we Francji

  PR 19.12.2017, przeczytano 1946 razy
ilustracjastrzałka

Dzięki wizycie w Dyrekcji Designu Renault nauczyłem się patrzenia na projektowanie z innej perspektywy – mówi Jakub Fochtman, zwycięzca konkursu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. Młody designer stworzył najlepszy projekt wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa, co zapewniło mu wyjazd do Dyrekcji Designu Renault w Guyancourt we Francji, połączony ze zwiedzaniem Paryża.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laureat-konkursu-renault-odwiedzil-dyrekcje-designu-we-francji,34898,artykul.html

Nie każdy aspirujący car designer ma szansę, by na początku swojej drogi zawodowej poznać „od kulis” pracę projektantów jednego z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Taką możliwość otrzymał Jakub Fochtman, autor najlepszego projektu wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa w konkursie RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. W dniach 7-9 grudnia 2017 r. student Politechniki Śląskiej wraz z osobą towarzyszącą odwiedził Dyrekcję Designu Renault w Technocentre w Guyancourt oraz największe atrakcje Paryża.

Technocentre zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Poszczególne działy przygotowały prezentacje wprowadzające mnie w daną „sferę”, później zwiedziłem każdą część. Nauczyłem się patrzenia na projektowanie z innej perspektywy – przez pryzmat technologii, konstrukcji i detali – mówi Jakub Fochtman.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Na co szczególnie zwrócił uwagę laureat konkursu? – Największe wrażenie zrobił na mnie dział Exterior oraz Interior. Podobał mi się również dział Colour and trim, gdzie można było przyjrzeć się doborowi materiałów oraz kolorów. Na zakończenie pokrótce zostałem wprowadzony w kwestie brandingu i spójności wizualnej marki - dla mnie, grafika i projektanta, był to doskonały przykład dobrze działającej identyfikacji wizualnej – opowiada student Politechniki Śląskiej. W Technocentre miał możliwość nie tylko przyjrzeć się pracy projektantów, lecz także samochodom przyszłości, m.in. elektrycznemu, autonomicznemu i zintegrowanemu z domem użytkownika Renault Symbioz.

Program wyjazdu Jakuba Fochtmana do Francji obejmował także wiele dodatkowych atrakcji. Laureata konkursu Renault czekały m.in. zwiedzanie Paryża z przewodnikiem, kolacje w Atelier Renault i restauracji na wieży Montparnasse czy rejs statkiem po Sekwanie.

Oprócz wizyty w Dyrekcji Designu Renault nagrodą za pierwsze miejsce było także użyczenie laureatowi Nowego Renault Koleos na okres dwóch tygodni. Uroczyste wręczenie nagród w konkursie RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION odbyło się 6 października 2017 r. podczas targów wyposażenia wnętrz Warsaw Home. Laureatów wyłoniło jury złożone z ekspertów ze świata designu, architektury i sztuki, któremu przewodniczył Antoine Genin, Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault. W ramach projektu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION powstała również ekspozycja Renault Home, którą mogli oglądać odwiedzający targi Warsaw Home. Jej największą atrakcją był samochód koncepcyjny Renault Trezor.

Źródło: Renault

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764