logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Laureat konkursu Renault odwiedził Dyrekcję Designu we Francji

  PR 19.12.2017, przeczytano 1494 razy
ilustracjastrzałka

Dzięki wizycie w Dyrekcji Designu Renault nauczyłem się patrzenia na projektowanie z innej perspektywy – mówi Jakub Fochtman, zwycięzca konkursu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. Młody designer stworzył najlepszy projekt wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa, co zapewniło mu wyjazd do Dyrekcji Designu Renault w Guyancourt we Francji, połączony ze zwiedzaniem Paryża.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laureat-konkursu-renault-odwiedzil-dyrekcje-designu-we-francji,34898,artykul.html

Nie każdy aspirujący car designer ma szansę, by na początku swojej drogi zawodowej poznać „od kulis” pracę projektantów jednego z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Taką możliwość otrzymał Jakub Fochtman, autor najlepszego projektu wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa w konkursie RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. W dniach 7-9 grudnia 2017 r. student Politechniki Śląskiej wraz z osobą towarzyszącą odwiedził Dyrekcję Designu Renault w Technocentre w Guyancourt oraz największe atrakcje Paryża.

Technocentre zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Poszczególne działy przygotowały prezentacje wprowadzające mnie w daną „sferę”, później zwiedziłem każdą część. Nauczyłem się patrzenia na projektowanie z innej perspektywy – przez pryzmat technologii, konstrukcji i detali – mówi Jakub Fochtman.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Na co szczególnie zwrócił uwagę laureat konkursu? – Największe wrażenie zrobił na mnie dział Exterior oraz Interior. Podobał mi się również dział Colour and trim, gdzie można było przyjrzeć się doborowi materiałów oraz kolorów. Na zakończenie pokrótce zostałem wprowadzony w kwestie brandingu i spójności wizualnej marki - dla mnie, grafika i projektanta, był to doskonały przykład dobrze działającej identyfikacji wizualnej – opowiada student Politechniki Śląskiej. W Technocentre miał możliwość nie tylko przyjrzeć się pracy projektantów, lecz także samochodom przyszłości, m.in. elektrycznemu, autonomicznemu i zintegrowanemu z domem użytkownika Renault Symbioz.

Program wyjazdu Jakuba Fochtmana do Francji obejmował także wiele dodatkowych atrakcji. Laureata konkursu Renault czekały m.in. zwiedzanie Paryża z przewodnikiem, kolacje w Atelier Renault i restauracji na wieży Montparnasse czy rejs statkiem po Sekwanie.

Oprócz wizyty w Dyrekcji Designu Renault nagrodą za pierwsze miejsce było także użyczenie laureatowi Nowego Renault Koleos na okres dwóch tygodni. Uroczyste wręczenie nagród w konkursie RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION odbyło się 6 października 2017 r. podczas targów wyposażenia wnętrz Warsaw Home. Laureatów wyłoniło jury złożone z ekspertów ze świata designu, architektury i sztuki, któremu przewodniczył Antoine Genin, Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault. W ramach projektu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION powstała również ekspozycja Renault Home, którą mogli oglądać odwiedzający targi Warsaw Home. Jej największą atrakcją był samochód koncepcyjny Renault Trezor.

Źródło: Renault

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konkurs make me! 2020. Pula nagród: 65 tys. zł.
Międzynarodowy konkurs wzorniczy make me! to jedno z najbardziej innowacyjnych wydarzeń w dziedzinie projektowania w Europie i kluczowy element Łódź Design Festival. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei, oraz wsparcie młodych projektantów, którzy są gotowi do startu. Finaliści ubiegłych edycji podkreślają możliwości,...
Screen Network z nagrodą w konkursie Digital Signage Awards 2020
Niestandardową, innowacyjną kampanię dla telewizji Fox, promującą serial „Chicago Fire”, poświęcony służbom ratowniczym, docenili najlepsi fachowcy w branży światowej. Nagroda Digital Signage Award przyznawana jest za niestandardowe, kreatywne i innowacyjnie technologicznie kampanie oraz za nadzwyczajne rozwiązania na polu digital signage, z wykorzystaniem cyfrowych nośników...
Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” nagrodzona przez Communication Arts
Communication Arts, czasopismo dla osób zajmujących się profesjonalnie komunikacją wizualną, ogłosiło zwycięzców 61 edycji dorocznego konkursu ilustracyjnego. Animacja poświęcona historii „Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga, przygotowana przez TOFU Studio na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku trafiła do ścisłego grona tegorocznych laureatów.
Kreatywna Generacja Z pokazuje, jak znaleźć złoty środek
Ruszyła 10-ta edycja Międzynarodowego Konkursu Graficznego, skierowanego do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Genezą konkursu jest rozwijanie kreatywności młodych grafików, a tegorocznym tematem, który daje artystom pole do popisu jest „Za dużo, za mało”.
IDA Design Awards ogłoszone - podwójna radość w Hi!Brands
Zespół Hi!Brands otrzymał srebrną nagrodę w kategorii Product design za projekt Bee Fee i wyróżnienie za identyfikację wizualną Krakowa w tegorocznej edycji IDA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764