logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Laureat konkursu Renault odwiedził Dyrekcję Designu we Francji

  PR 19.12.2017, przeczytano 1289 razy
ilustracjastrzałka

Dzięki wizycie w Dyrekcji Designu Renault nauczyłem się patrzenia na projektowanie z innej perspektywy – mówi Jakub Fochtman, zwycięzca konkursu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. Młody designer stworzył najlepszy projekt wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa, co zapewniło mu wyjazd do Dyrekcji Designu Renault w Guyancourt we Francji, połączony ze zwiedzaniem Paryża.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laureat-konkursu-renault-odwiedzil-dyrekcje-designu-we-francji,34898,artykul.html

Nie każdy aspirujący car designer ma szansę, by na początku swojej drogi zawodowej poznać „od kulis” pracę projektantów jednego z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Taką możliwość otrzymał Jakub Fochtman, autor najlepszego projektu wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa w konkursie RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. W dniach 7-9 grudnia 2017 r. student Politechniki Śląskiej wraz z osobą towarzyszącą odwiedził Dyrekcję Designu Renault w Technocentre w Guyancourt oraz największe atrakcje Paryża.

Technocentre zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Poszczególne działy przygotowały prezentacje wprowadzające mnie w daną „sferę”, później zwiedziłem każdą część. Nauczyłem się patrzenia na projektowanie z innej perspektywy – przez pryzmat technologii, konstrukcji i detali – mówi Jakub Fochtman.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Na co szczególnie zwrócił uwagę laureat konkursu? – Największe wrażenie zrobił na mnie dział Exterior oraz Interior. Podobał mi się również dział Colour and trim, gdzie można było przyjrzeć się doborowi materiałów oraz kolorów. Na zakończenie pokrótce zostałem wprowadzony w kwestie brandingu i spójności wizualnej marki - dla mnie, grafika i projektanta, był to doskonały przykład dobrze działającej identyfikacji wizualnej – opowiada student Politechniki Śląskiej. W Technocentre miał możliwość nie tylko przyjrzeć się pracy projektantów, lecz także samochodom przyszłości, m.in. elektrycznemu, autonomicznemu i zintegrowanemu z domem użytkownika Renault Symbioz.

Program wyjazdu Jakuba Fochtmana do Francji obejmował także wiele dodatkowych atrakcji. Laureata konkursu Renault czekały m.in. zwiedzanie Paryża z przewodnikiem, kolacje w Atelier Renault i restauracji na wieży Montparnasse czy rejs statkiem po Sekwanie.

Oprócz wizyty w Dyrekcji Designu Renault nagrodą za pierwsze miejsce było także użyczenie laureatowi Nowego Renault Koleos na okres dwóch tygodni. Uroczyste wręczenie nagród w konkursie RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION odbyło się 6 października 2017 r. podczas targów wyposażenia wnętrz Warsaw Home. Laureatów wyłoniło jury złożone z ekspertów ze świata designu, architektury i sztuki, któremu przewodniczył Antoine Genin, Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault. W ramach projektu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION powstała również ekspozycja Renault Home, którą mogli oglądać odwiedzający targi Warsaw Home. Jej największą atrakcją był samochód koncepcyjny Renault Trezor.

Źródło: Renault

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konkurs Zainspirowani Japonią po raz dziewiąty
Po raz dziewiąty firma Alstor dystrybutor marki EIZO i WACOM ogłasza nabór prac do konkursu „Zainspirowani Japonią”.
Dirk Aarts, Managing Partner 24/7Communication, jako jedyny z Polski został powołany do jury SABRE Awards EMEA 2019.
Pierwsza edycja konkursu Krosno Young D'signers
W tym roku marka Krosno po raz pierwszy startuje z konkursem KROSNO YOUNG D’SIGNERS skierowanym do studentów i absolwentów uczelni wyższych o kierunkach artystycznych oraz technicznych. Celem konkursu jest wyrażenie swoich artystycznych aspiracji w najbardziej ikonicznej kategorii szkła użytkowego pod marką Krosno. Ponadto, przygotowanie projektu dla Krosno Glass może...
Zgłoszenia do Young Creatives Cannes 2019 tylko do 1 lutego
Young Creatives to największy w Polsce projekt skierowany do młodych pracowników zajmujących się komunikacją marketingową. Konkurs to nie tylko szansa na udział w międzynarodowych finałach Cannes Lions czy Eurobest, jest to również okazja do zaprezentowania swojego potencjału kreatywnego i samodzielnego zmierzenia się z prawdziwym briefem. Young Creatives daje szanse na zyskanie...
Konkurs na identyfikację dla Muzeum Historii Fotografii: Wyniki 1. etapu
Dziękujemy bardzo wszystkim projektantom, studiom i agencjom, które wzięły udział w pierwszym etapie konkursu na nową identyfikację Muzeum Fotografii w Krakowie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764