logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lavazza: Qualità Oro – klasyczna marka w nowej odsłonie

  PR 26.09.2019, przeczytano 1143 razy
ilustracjastrzałka

Wprowadzenie do polskich sklepów nowej odsłony Qualità Oro wspiera start kampanii opartej na dźwiękach tworzących jedyną w swoim rodzaju symfonię tej najbardziej znanej z marek turyńskiego producenta kawy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lavazza%3A-qualit%C3%A0-oro-%E2%80%93-klasyczna-marka-w-nowej-odslonie,384115,artykul.html

Lavazza wprowadza na polski rynek nową wersję swojej historycznej kawowej mieszanki, Qualità Oro, stworzonej w roku 1956.

- Polska to dla Lavazzy kluczowy rynek, na którym  ostatnio coraz większą wagę przywiązuje się do jakości produktów. To oznaka zwiększającej się dojrzałości z punktu widzenia konsumenta — mówi Marco Barbieri, dyrektor ds. marketingu na Europę Wschodnią w firmie Lavazza. - Pozycjonując się jako marka sektora super-premium na rynku kawowym, Lavazza działa głównie w kategorii produktów Roast&Ground, która odnotowuje najwyższe tempo wzrostu (+2%). Mając świadomość nie tylko wspomnianego  trendu dotyczącego jakości, ale także aktualnych trendów konsumenckich w szerszym ujęciu, przewidujemy, że nowa Lavazza Qualità Oro zostanie pozytywnie przyjęta przez polskich konsumentów, trafiając w ich zwyczaje i preferencje dotyczące picia kawy. Naszym celem jest zapewnienie konsumentom możliwości doświadczania  za każdym razem smaku prawdziwej włoskiej kawy, który uosabia perfekcyjną mieszankę jakości i włoskiego charakteru.

Producent chce prezentować Lavazzę Qualità Oro jako perfekcyjną kawową symfonię, powstałą z dobranych z wielką starannością najcenniejszych ziaren Arabiki, tworzących unikalną mieszankę - symfonię, która w pełni rozwija się gdy się jej zasmakuje, ale także, gdy posłucha się zamkniętych w niej dźwięków. Ta koncepcja stała się impulsem do realizacji przez Lavazzę wyjątkowego projektu, podjętego we współpracy ze znaną włoską kompozytorką i projektantką dźwięku, Chiarą Luzzaną. Aby uchwycić prawdziwą esencję Qualità Oro, przebyła ona drogę kawy „od plantacji do filiżanki”, nagrywając dźwięki na każdym etapie jej produkcji. Ta drobiazgowa praca doprowadziła do stworzenia symfonii składającej się ze wszystkich zarejestrowanych dźwięków: prawdziwej symfonii Qualità Oro.  

Składa się ona z 4 części, z których każda odpowiada określonemu etapowi produkcji kawy.

  • Pochodzenie”: kawa Lavazza Qualità Oro pochodzi z plantacji w Ameryce Środkowej i Południowej, dlatego Chiara Luzzana wyruszyła w niezwykłą podróż do Brazylii, w poszukiwaniu odgłosów roślin, szelestu liści i „szeptu” owoców kawowca — zachwycających dźwięków i nut, które definiują miejsce pochodzenia ziaren kawy Arabica.
  • Podróż”: po opuszczeniu Ameryki Południowej ziarna kawy odbywają podróż przez Ocean Atlantycki i docierają do włoskiego portu w Genui — to droga, podczas której Chiara odkryła żywe dźwięki fal, gwar portu i odgłosy przeładunku jutowych worków.
  • Mieszanka”: w palarni kawy Lavazza ziarna kawy są wysypywane, sprawdzane i oczyszczane, a następnie mieszane i palone — Chiara zdołała uchwycić wszystkie wyjątkowe dźwięki typowe dla procesu produkcji, towarzyszące kawie aż do końcowej próby — degustacji.
  • Ekstrakcja”: końcowe odgłosy przygotowania kawy w domu, w kawiarce Moka, czy dzbanku Chemex, uwolnienie jej charakteru, a potem „dzwonienie” łyżeczek i filiżanek. To ostatni akord prawdziwej symfonii Qualità Oro.

Z dźwięków nagranych na każdym z tych etapów powstały sample, które następnie posłużyły do stworzenia wyjątkowego utworu symfonicznego, odzwierciedlającego jakość i wyjątkowość kawy Qualità Oro poprzez to, co można usłyszeć w całym procesie jej produkcji.

Projekt dźwiękowy śledzić można w Polsce na specjalnie dedykowanej stronie internetowej marki, a także w kanałach społecznościowych Lavazzy, na Facebooku i Instagramie.

Źródło: Grupa Lavazza

www.lavazzacoffee.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764