logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Leadcom i Prim Jet Color - relacja z konferencji o laminowaniu płynnym

  PR 19.10.2008, przeczytano 1341 razy

1 października 2008 w warszawskim Expo XXI odbyła się konferencja poświęcona problematyce laminowania płynnego. Myślą przewodnią konferencji było poszukiwanie odpowiedzi na pozornie proste pytanie. Mianowicie: w jaki sposób zabezpieczyć wydruki, aby spełnić wszystkie oczekiwania zleceniodawcy a jednocześnie wykonać pracę najniższym kosztem?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/leadcom-i-prim-jet-color---relacja-z-konferencji-o-laminowaniu-plynnym,8019,artykul.html

Konferencję otworzył Dariusz Świercz z Leadcom, przedstawiając uczestnikom szczegółowo jej program.

Następnie dr Leszek Kułak z Politechniki Gdańskiej wygłosił wykład dotyczący stabilności wydruków inkjetowych. Wyjaśnił bardzo wnikliwie przyczyny starzenia się wydruków. Zaprezentował wszystkie czynniki mające wpływ na utratę jakości aplikacji w czasie. Okazało się, że grafika kolorowa niszczeje nie tylko pod wpływem znanych, sztandarowych czynników takich jak promienie UV, zadrapania, wilgoć czy pyły. Nawet przepływ powietrza, czy ozon mają istotny wpływ na degradację koloru.

Dr Kułak przedstawił dodatkowo wyniki badań laboratoryjnych dotyczących blaknięcia barw CMYK w różnych atramentach. Zaskoczeniem było, że najbardziej delikatną barwą jest Magenta.

Znając już wszystkie przyczyny starzenia się wydruków, oraz wiedząc, jak one działają na poszczególne barwy i rodzaje atramentów, słuchacze poszukiwali skutecznych sposobów zabezpieczania grafik wielkoformatowych.

Problem ten rozwiązali Pani Jolanta Airaut z Prim Jet Color oraz Dariusz Świercz z Leadcom, prezentując referat pt. Jak prawidłowo zabezpieczyć aplikacje przed utratą jakości?

Pani Jolanta Airaut omówiła bardzo dokładnie, w jaki sposób laminat staje się skuteczną powłoką ochronną. Wyjaśniła proces polimeryzacji i sieciowania podstawowego składnika laminatu na bazie wody. Zwróciła tym samym uwagę na jeden z najczęstszych błędów popełnianych podczas zabezpieczania wydruków. A mianowicie na zbyt krótki czas pomiędzy laminowaniem a aplikacją wydruku. Optymalny czas (potwierdzony odpowiednimi badaniami) dochodzenia laminatu do swoich maksymalnych właściwości ochronnych powinien wynosić 72 godz.

Pani Jolanta Airaut zaprezentowała również różne metody laminowania płynnego. Przedstawiła rezultaty, jakie otrzymuje się stosując laminowanie ręczne (za pomocą pędzla, wałka, mopa) oraz maszynowe (za pomocą laminatora płynnego).

Pan Dariusz Świercz referował zależności pomiędzy rodzajem laminatu a rodzajem materiału i atramentu. Pokazał, że poszukiwanie tzw. laminatów uniwersalnych jest w większości przypadków ekonomicznie nieuzasadnione. Oferta laminatów Prim Jet Color jest dobrana i dopracowana taki sposób, że użytkownik może w niej odnaleźć najlepszy dla swoich warunków lakier.
Zwrócił również uwagę na konieczność stosowania laminatów ekologicznych, która wynika z przepisów prawnych rady europejskiej. Zaprezentował przy tej okazji gamę skutecznych i przyjaznych środowisku laminatów Prim Jet Color.

Rarytasem konferencji był odczyt dr Johna Robinsona z firmy Antaria z Australii, światowego potentata w produkcji składników dla przemysłu tworzyw sztucznych. Dr Robinson pokazał , na czym polega istota najlepszych filtrów UV, które stosowane są w laminatach Prim Jet Color. Wykład opierał się na analizie nanocząstek tlenku cynku jako perfekcyjnego filtra UV. Podczas odczytu pokazano, co dzieje się ze światłem przechodzącym przez powłokę laminatu zawierającego różne filtry UV. Zaprezentowane wyniki badań jednoznacznie dowiodły, że obecnie najlepszym znanym filtrem ochronnym przed UV a jednocześnie gwarantującym niemalże całkowitą przeźroczystość laminatu są nanocząstki tlenku cynku. Uczestnicy mieli wyjątkową okazję obejrzeć oryginalne próbki wydruków poddanych testom przeprowadzonych na zlecenie Prim Jet Color w laboratoriach Antarii.

O tym, dlaczego jedne laminaty są mętne a inne mają czystą, klarowną konsystencję mówił Pan Piotr Wasilewski z firmy Cornelius. Oprócz nowoczesnych składników lakierów nadających grafice wyjątkowo atrakcyjny wygląd, Pan Piotr przedstawił kilka rewolucyjnych produktów. Chodzi tutaj o przedpremierowe zaprezentowanie laminatu perłowego, złotego i srebrnego, które już wkrótce znajdą się w ofercie Prim Jet Color.

O składnikach laminatów decydujących o ich wyglądzie referował Pan Bartłomiej Sztoler z firmy Arnaud Polska. Firma Arnaud jest producentem najwyższej jakości wosków stosowanych w przemyśle tworzyw sztucznych oraz dostawcą komponentów dla laminatów Prim Jet Color. Pan Bartłomiej szczególnie podkreślał zależności pomiędzy stopniem zmatowienia i połyskliwości a odpornością laminatu na uszkodzenia mechaniczne.

Praktyczne aspekty laminowania płynnego przedstawiła Pani Monika Makowiecka z firmy Hesperus. Hesperus to firma specjalizująca się w produkcji najwyższej jakości grafiki samochodowej. Pani Monika podzieliła się doświadczeniami z poszukiwania laminatu „idealnego”, który spełniałby podstawowe i rozszerzone wymagania co do codziennego użytkowania reklamy pojazdowej. Prowadząc od dwóch lat badania „na własnej skórze”, jak zachowują się różne laminaty do laminowania maszynowego, Pani Monika zaprzeczyła istnieniu produktów uniwersalnych. Z życia producenta reklamy zasygnalizowała, że profesjonalne laminowanie maszynowe wymaga ścisłej współpracy z producentem laminatów, która zaowocuje wykonaniem odpowiedniego produktu pod konkretne potrzeby. „Niewielu sprzedawców-producentów chce zmieniać swoje receptury pod nasze potrzeby, cieszymy się, że Prim Jet Color reaguje na nasze wymagania odpowiednimi modyfikacjami swoich lakierów” – mówiła Pani Makowiecka.

Kontynuacją praktycznej strony konferencji była prezentacja Pana Michała Dudy z Prim Jet Color, który przedstawiał, w jaki sposób należy laminować folię, baner oraz inne materiały do reklamy. Pan Michał pokazywał próbki różnych materiałów, zalaminowanych różnymi metodami. Oprócz typowych materiałów, uczestnicy mieli możliwość obejrzenia zalaminowanych blach, flag, kafelków, canvasów, podstawek reklamowych pod napoje. Zaprezentował również bardzo ciekawy laminat, którego istotną właściwością jest samooczyszczenie się.

Pan Dariusz Świercz z Leadcom podsumowując konferencję, zaprosił wszystkich na kolejne spotkania, poświęcone poszerzaniu profesjonalnej wiedzy o laminowaniu płynnym. „W planach mamy przeprowadzenie serii spotkań w różnych regionach Polski, na które już dzis wszystkich serdecznie zapraszamy”, powiedział Dariusz Świercz.

Źródło: LeadCom

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764