logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lech wprowadza nowy typ opakowań zbiorczych z recyklingu

  PR 24.03.2022, przeczytano 695 razy
ilustracjastrzałka

W ostatnich latach marka Lech w szczególny sposób promuje proekologiczne postawy wśród swoich konsumentów, wprowadzając szereg rozwiązań mających pozytywny wpływ na stan środowiska naturalnego. Z początkiem 2022 roku Lech zajął się zmianą opakowań zbiorczych na pochodzące w 100% z recyklingu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lech-wprowadza-nowy-typ-opakowan-zbiorczych-z-recyklingu,395215,artykul.html

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Kompanii Piwowarskiej wynika, że nadmierna ilość plastiku jest jednym z ważniejszych zagrożeń dla środowiska. Aż 51% respondentów jest zaniepokojonych dużą ilością generowanych odpadów, dlatego, ze względu na ekologię, kluczowym krokiem dla marki Lech było wprowadzenie innowacji w zakresie tzw. multipacków.  W marcu do dystrybucji trafią czteropaki puszek i 6-paki butelek Lecha Premium opakowane folią pochodzącą w 100% z recyklingu.

Nowa folia będzie oznaczona komunikatem „Folia pochodząca w 100% z recyklingu”. O tym, jak powstaje taka folia, mówi Anna Grudniak, Supplier Quality Specialist w Kompanii Piwowarskiej.

- Folia ta  jest produkowana z dokładnie  przesortowanych w zakładach recyklingowych odpadów foliowych pozyskanych z browarów, od  producentów napojów i wód mineralnych, producentów opakowań szklanych, a także sieci handlowych i gospodarstw domowych. Dokładnie 100% materiału użytego do produkcji takiej folii pochodzi z recyklingu, co oznacza, że dajemy drugie życie odpadom, pracując w obiegu zamkniętym.

Najważniejszy fakt stanowi wpływ produkcji takiej folii na środowisko. Do wytworzenia folii z recyklingu zużywa się znacznie mniej energii niż do wyprodukowania nowej folii, co z kolei przyczynia się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla. O szczegółach opowiada Maciej Korczak, Brand Design Team Manager.

- Kompania Piwowarska używając folii z recyklingu zamiast folii standardowej, realnie zmniejsza swój wpływ na środowisko - zredukuje emisję CO2 niemalże o połowę, a dokładnie o 47%. Drugą niezaprzeczalną korzyścią wprowadzenia tej zmiany jest właśnie działanie w obiegu zamkniętym, co oznacza zmniejszenie ilości wprowadzanej na rynek ‘nowej’ folii o około 250 ton rocznie. Czynimy intensywne starania i realizujemy testy, by w najbliższym możliwym czasie, również kolejne formaty multipaków (6-paka puszkowego, 8-paka i 12-paka) dołączyły do tej pozytywnej zmiany.

Zarówno nowo wprowadzona folia R100, jak i wszystkie dotychczasowe folie używane przez markę Lech nadają się do recyklingu. Aby zostały ponownie przetworzone, wystarczy wrzucić je do kosza na plastik, o czym będzie przypominać umieszczona na folii grafika. Każdy konsument może zatem zadbać o naturę. Wystarczy, że umieści folię we właściwym koszu. W ten sposób marka przypomina, że nawet małe, codzienne działania mają znaczenie i przyczyniają się do większej, pozytywnej zmiany.

Marka przypomina także, że warunki do recyklingu spełniają także butelki Lecha o pojemności 330 ml i 650 ml – należy jedynie wrzucić je do zielonego kosza.  Z kolei butelki o pojemności 500 ml są jak najbardziej opakowaniami zwrotnymi i można oddawać je do sklepów. W ramach wspólnej akcji z siecią Carrefour, nie trzeba nawet okazywać w tym celu paragonu.

Zastosowanie materiału z recyklingu przy produkcji opakowań zbiorczych jest kolejnym ważnym krokiem marki w kierunku zrównoważonej, proekologicznej produkcji. Lech korzysta już z energii wiatrowej, promuje wraz ze swoimi klientami zwrot butelek wielorazowego użytku oraz zbiórki odpadów na eventach i festiwalach muzycznych.

ilustracjastrzałka

Źródło: Kompania Piwowarska

www.kp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Z początkiem grudnia za opracowanie i realizację komunikacji dla wszystkich marek T-Mobile Polska będzie odpowiadała agencja PZL. Do zadań nowego partnera będzie należało m.in. stworzenie strategii komunikacji T-Mobile, adaptacje globalnych działań marki, działania ATL i wydarzenia specjalne.
(Gaming) Influencer Marketing to temat przewodni drugiej edycji konferencji WE!RE GAMERS Marketing Talks. Wydarzenie zaplanowane na 11 stycznia 2023, skierowane jest do marketerów, zarówno marek endemicznych jak nieendemicznych oraz sektorowi game dev, a udział w nim jest bezpłatny.
Noventiq będzie nową nazwą firmy Softline
Globalny dostawca rozwiązań i usług z zakresu IT z siedzibą w Londynie i oddziałem m.in. w Polsce, firma Softline Holding PLC, będzie kontynuować działalność pod nową nazwą NOVENTIQ. Rebranding jest otwarciem nowego rozdziału dla tej wartej ponad 1 mld dolarów firmy, która zdecydowała się na sprzedaż swojej rosyjskiej działalności.
Dentsu X z działaniami mediowymi dla marki Tom Ford
Wystartowały działania promujące luksusowe kosmetyki i zapachy od Tom Ford Beauty, w tym NOIR EXTREME PARFUM. Za realizację działań mediowych odpowiada agencja dentsu X (dentsu Polska).
Erecruiter wybiera Kohe
Studio KOHE zostało wybrane do współpracy przez eRecruiter (część Grupy Pracuj), dostawcę platformy do zarządzania rekrutacjami. KOHE odpowiedzialne było za całościowe opracowanie strony www.erecruiter.pl
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764