logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Leczenie infekcje górnych dróg oddechowych w kampanii Reckitt

  PR 20.10.2023, przeczytano 350 razy

Reckitt, producent marki Strepsils, startuje z kampanią społeczno-edukacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości w zakresie skutecznego oraz bezpiecznego leczenia infekcji górnych dróg oddechowych. Bieżąca kampania jest elementem uruchomionej w ubiegłym roku platformy edukacyjno-komunikacyjnej „Lecz się odpowiedzialnie” i będzie realizowana w telewizji, digitalu, a także promowana poprzez działania z zakresu media relations oraz współprace z influencerami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/leczenie-infekcje-gornych-drog-oddechowych-w-kampanii-reckitt,401794,artykul.html

Sezon infekcji zbliża się wielkimi krokami. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Ipsos w czerwcu ubiegłego roku na zlecenie Reckitt, Polakom brakuje podstawowej wiedzy w zakresie odpowiednich sposobów leczenia gardła. Co czwarty ankietowany uważa, że infekcję wirusową należy zwalczać antybiotykiem, choć te są skuteczne jedynie w przypadku infekcji bakteryjnych. Co więcej, 35% osób stosowało antybiotyk do leczenia infekcji gardła bez zalecenia lekarza1. To ogromny problem społeczny. Nadużywanie i niewłaściwe stosowanie antybiotyków to jedna z głównych przyczyn rosnącego zjawiska antybiotykooporności. Z powodu infekcji bakteriami antybiotykoopornymi na świecie umiera 2 mln osób rocznie, a w 2050 r. – jeżeli sytuacja nie ulegnie zmianie – liczba ta może sięgnąć nawet 10 mln osób rocznie. (OECD)2

W odpowiedzi na to wyzwanie, marka Strepsils startuje z kampanią społeczno-edukacyjną informującą o znaczącej przewadze infekcji pochodzenia wirusowego oraz właściwych sposobach ich leczenia. Kreacje non-branded to proste analogie do niepasujących do siebie przedmiotów, bazujące na skojarzeniach, wykorzystujące proste metafory i przekazy. Celem tego zabiegu jest przedstawienie złożonego oraz skomplikowanego zagadnienia w lekki i przystępny sposób, zrozumiały dla szerokiego grona odbiorców. Za pomocą nieoczywistych połączeń takich jak: zupa i widelec, dmuchany młotek oraz gwóźdź, a także gramofon i talerz, kreacje obrazują, że antybiotyk stosowany na wirusowe infekcje nie zadziała. Dodatkowo kampania zwraca uwagę na fakt, że 9 na 10 infekcji gardła powodują wirusy3.

Celem marki Strepsils jest pomoc konsumentom w efektywnym zwalczaniu infekcji górnych dróg oddechowych.Chociaż zobowiązanie jest globalne, realizujemy je poprzez szereg lokalnych akcji. Zlecone przez Reckitt i przeprowadzone przez IPSOS badanie pokazuje, że Polacy nie wiedzą, jak skutecznie leczyć infekcje górnych dróg oddechowych. Polska znajduje się w czołówce krajów, w których przyjmuje się najwięcej antybiotyków. Kampania, z którą właśnie startujemy, jest więc odpowiedzią na realne wyzwanie – jej celem jest edukacja społeczeństwa: konsekwentna, długotrwała i zakrojona na szeroką skalę, która uświadomi zagrożenia tak indywidualne, jak i populacyjne, związane z nadużywaniem antybiotyków i antybiotykoopornością. Wierzymy, że nasze działania przyczynią się do zwiększania świadomości społecznej, budując nawyk odpowiedzialnego leczenia infekcji górnych dróg oddechowych. - zaznacza Maja Marciszewska, Category Manager OTC & Nutrition PLEE Reckitt Health.

Kampania będzie prowadzona od października br. Za stworzenie strategii komunikacji odpowiada Big Picture i Enmedica. Realizację działań z zakresu media relations, branded content dla marki oraz wybór i koordynację działań z influencerami powierzono agencji Big Picture. Enmedica koordynuje również tworzenie platformy komunikacyjnej do środowiska medycznego. Za tegoroczną ideę kreatywną oraz kreację kampanii odpowiada Agencja DDB. Zakupem mediów zajmuje się dom mediowy OMD.Dowiedz się więcej na Reckitt.com

Źródło: Reckitt

reckitt.com

Dodatkowe informacje:

1 Badanie przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie firmy Reckitt, n=600 dorosłych Polaków.

https://www.oecd.org/health/Antimicrobial-Resistance-in-the-EU-EEA-A-One- Health-Response-March-2022.pdf

3 Fal A.M.: Diagnostyka i leczenie wybranych infekcji oraz stanów zapalnych dróg oddechowych. Wytyczne dla lekarzy POZ; LEKARZ POZ 5/2021;

Reckitt istnieje po to, aby chronić, leczyć i pielęgnować. Firma nieustannie dąży do czystszego i zdrowszego świata, wierząc, że dostęp do najwyższej jakości higieny, dobrego samopoczucia oraz żywienia to prawo, a nie przywilej.
Reckitt jest firmą stojącą za jednymi z najbardziej rozpoznawalnych i zaufanych marek konsumenckich na świecie w dziedzinie higieny, zdrowia i żywienia. Wśród nich są m.in: ENFAMIL, NUTRAMIGEN, NUROFEN, STREPSILS, GAVISCON, MUCINEX, DUREX, CLEARASIL, LYSOL, DETTOL, VEET, HARPIC, CILLIT BANG, MORTEIN, FINISH, VANISH, CALGON, WOOLITE, AIR WICK oraz wiele innych. Higiena, zdrowie i odżywianie mają znaczenie dla nas wszystkich.
Każdego dnia na całym świecie kupowanych jest ponad 20 milionów produktów Reckitt. Firma zawsze na pierwszym miejscu stawia konsumentów – ludzi. Codziennie szuka nowych możliwości, dąży do doskonałości we wszystkim, co robi i buduje wspólny sukces ze wszystkimi swoimi partnerami. Zawsze starając się postępować właściwie.
Reckitt to zróżnicowany, globalny zespół składający się z ponad 43 000 pracowników. Firma wykorzystuje wspólną energię, by działać na rzecz zdrowszej planety i bardziej sprawiedliwego społeczeństwa. Reckitt to część czegoś większego, dzięki czemu możliwa jest zmiana na lepsze.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764