logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

LED SI - energooszczędne oświetlenie dla reklam

   25.09.2004, przeczytano 10925 razy

Diody elektoluminescencyjne (LED) coraz szerzej stosowane są dzięki znacznemu spadkowi cen w ostatnich latach. LED są doskonałym źródłem światła w reklamie np. do oświetlania liter blokowych, małych kasetonów, tworzenia napisów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/led-si---energooszczedne-oswietlenie-dla-reklam,2385,artykul.html

Główne zalety to::
- małe rozmiary
- dużą intensywność świecenia
- niskie zużycie energii
- niską emisję ciepła
- bardzo długą żywotność
- małą awaryjność
- niezawodność w niskich temperaturach
- odporność na uderzenia i wibracje
- bezpieczne napięcie zasilania

Wśród istniejących na rynku rozwiązań pojawiło się nowe, w którym uwzględniono potrzeby twórców reklam. LED SI są to diody elektroluminescencyjne o wysokiej intensywności świecenia umieszczone na sztywnych linijkach lub elastycznych pasach tworzących świecące moduły.

Sztywne linijki zalecane są do oświetlenia kasetonów ze względu na łatwość rozmieszczania ich w równych odstępach między rzędami, co zapewnia równomierność doświetlenia całej płaszczyzny. Zastosowanie LED SI pozwala zmniejszyć grubość kasetonu nawet do 5 cm. Dzięki różnorodności długości świecących linijek można równomiernie oświetlać także kasetony o skomplikowanych kszatałtach.

Typowym zastosowaniem elastycznych pasów jest oświetlenie liter puszkowych. Ze względu na wielkość dyfuzora najwęższy element litery może mieć 2,5 - 3 cm, a jeśli dyfuzor dotniemy lub dogniemy to nawet 1,5 cm. Diody rozmieszczane są co 35 mm (LED SI 35) i co 40 mm (LED SI 40). Moduły są wodoszczelne. Standardowo produkowane są o długościach: 20 cm, 30 cm, 40 cm, 50 cm, 60 cm, 100 cm i 120 cm. Modułów nie można dzielić. Możliwe jest jednak wyprodukowanie, na specjalne zamówienie, modułów dowolonej długości oraz o innej odległości między diodami.

Produkowane na potrzeby wykonawców reklam moduły posiadają na końcach łączówki, które umożliwiają łączenie w dłuższe łańcuchy. Jeżeli moduły pracują na zewnątrz bez żadnej dodatkowej osłony wskazane jest uszczelnienie łączówki np. taśmą izolacyjną PCV lub taśmą samowulkanizującą. Długość łańcucha podłączonego do jednego zasilacza jest ograniczona mocą 10 W i w zależności od gęstości rozmieszczenia diód i od ich koloru waha się od 4 do 6 m. Ze względu na dużą intensywność świecenia na diody stosowane są nakładki rozpraszające (dyfuzory).

Dzięki dyfuzorom uzyskuje się równomierność rozkładu światła w łańcuchu co ilustrują dwa zdjęcia:


Dzięki temu oświetlana powierzchnia może znajdować się już w odległości 5 - 6 cm (zależy od koloru i użytej plexi) a mimo to jest równomiernie oświetlona. LED SI produkowane są w kolorach: białym, żółtym, czerwonym, zielonym i niebieskim. LED SI zasilane są napięciem stałym 24 V. Można użyć dowolnego zasilacza impulsowego. Możliwe jest uzyskanie efektu migotania łańcuchów w przypadku użycia zasilacza ze sterownikiem lub dodatkowego sterownika migotania, który pozwala na regulację częstotliwości pulsownia.

LED SI objęte są 5 letnią gwarancją producenta na elementy świecące modułów (powyższe nie dotyczy oczywiście uszkodzeń mechanicznych spowodowanych niewłaściwym montażem). Do podłoża LED SI najprościej, najszybciej i najwygodniej jest montować za pomocą opasek zaciskowych lub zalecanego przez producenta LED SI kleju. LED SI to doskonałe rozwiązanie wielu dotychczasowych problemów z oświetleniem nie tylko reklam.


Autor: Włodzimierz Cioć
Centrum Promocji REKLAMIX z Bydgoszczy
www.reklamix.pl


avatar użytkownika
+ + + +

Tekst opublikował użytkownik: reklamix

(Włodzimierz Cioć)

reklamix o sobie:

Pomagam robić reklamy. Dostarczam materiały, akcesoria, narzędzia i półfabrykaty do produkcji reklam. Zapraszam do sklepu stacjonarnego w Bydgoszczy oraz do sklepu internetowego "REKLAMIX - materiały do reklam" http://sklep.reklamix.pl

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding: Publicumpr zmienia się w Opublikowani
Publicum PR Pracownia Dobrych Relacji jest obecna na rynku nieprzerwanie od 2010 roku. Dynamika i rozwój sprawiły, że w najbliższym czasie marka przejdzie gruntowną przemianę.
#Wybieramyprawdę – Onet z nową kampanią wizerunkową
24 czerwca rusza kampania wizerunkowa portalu Onet. Tematem wiodącym akcji są wartości i siła sprawcza prawdy w życiu każdego z nas. W kampanii Onet będzie podkreślał m.in. zagrożenia związane z kreowaniem sztucznej rzeczywistości w wirtualnym świecie, fake newsami, uzależnieniem od wszelkiego typu ekranów, czy przebywaniem w bańce informacyjnej.
Castorama: Nowa marka własna i katalog Projekt łazienka 2019
W katalogu „Projekt łazienka 2019” znajdziemy szeroki wachlarz produktów i gotowych rozwiązań, pozwalających na dostosowanie łazienki do indywidualnych potrzeb. To także pierwszy katalog sieci, w którym zaprezentowano asortyment nowej marki GoodHome. Oferta została przygotowana w oparciu o badania przeprowadzone na kilkutysięcznej grupie osób z różnych krajów, w tym 1000...
Play i zespół Mediacom dla Illuminar Gaming
Operator sieci komórkowej Play został partnerem Illuminar Gaming i rozpoczyna współpracę z zawodnikami, twórcami oraz streamerami zrzeszonymi w tej esportowej organizacji. Za wsparcie strategiczne oraz egzekucyjne projektu odpowiada zespół MediaCom Beyond Advertising.
Grupa Murapol ma nowego Ambasadora – Andrzeja Bargiela
MURAPOL, NAJLEPSZE MIEJSCA NA ŚWIECIE - to hasło przewodnie rozpoczynającej się kampanii marketingowej, podkreślające otwarcie w działalności operacyjnej dewelopera w kierunku tzw. Affordable Premium, czyli atrakcyjnej oferty osiągalnej w przystępnej cenie. To jednocześnie początek współpracy wizerunkowej i sponsorskiej z nowym Ambasadorem, bliskim ideałom GK Murapol...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764