logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Legenda Feniksa w spocie piwa Grimbergen

  PR 15.07.2019, przeczytano 228 razy
ilustracjastrzałka

Mityczny Feniks to symbol wiecznie odradzającego się życia. Powstający z popiołów ptak stał się także symbolem opactwa w Grimbergen w Belgii, w którym 900 lat temu powstało piwo Grimbergen. Legenda Feniksa i historia opactwa przeplatają się w najnowszym spocie marki, który od dziś emitowany jest w serwisach VOD oraz w Internecie, w ramach kampanii banerowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/legenda-feniksa-w-spocie-piwa-grimbergen,383245,artykul.html

Spot prezentuje historię opactwa, które mimo wyzwań i przeciwności losu przetrwało do dziś. Ojcowie Norbertanie z Grimbergen od 900 lat strzegą receptury, dzięki której powstaje wyjątkowe, aromatyczne piwo doceniane przez koneserów na całym świecie.

Opactwo jak Feniks

Opactwo Grimbergen powstało w 1128 r. Już po 14 latach spłonęło niemal doszczętnie w ogromnym pożarze. Ogień strawił je jeszcze dwukrotnie -  w roku 1566, gdy w Belgii trwały wojny religijne oraz w czasach rewolucji francuskiej, gdy w 1798 r. wojska Napoleona zrabowały i spaliły opactwo. Jednak za każdym razem było odbudowywane i powstawało jak legendarny Feniks z popiołów. Nic więc dziwnego, że mnisi przyjęli Feniksa jako swój symbol, a w herb wpisali maksymę „Ardet nec consumitur”, czyli „Spalone, ale nie zniszczone”.

Średniowieczna receptura

Bracia Norbertanie zaczęli warzyć piwo jako poczęstunek dla pielgrzymów oraz dla własnych potrzeb, gdyż w tamtych czasach było ono zdrowsze niż woda. Od średniowiecza strzegą i doskonalą recepturę swojego wyjątkowego trunku.

Wyjątkowe piwa z Grimbergen

Piwa z Opactwa Grimbergen zaspokoją podniebienia konsumentów o różnych gustach. Grimbergen Blonde to piwo o barwie złota oraz delikatnym smaku i aromacie dojrzałych owoców, goździków, lukrecji, miodu i skórki pomarańczy. Grimbergen Double-Ambreé charakteryzuje się delikatną słodyczą i niską goryczką. Ma ciemno-bursztynową barwę, korzenno-karmelowy aromat z nutą suszonej śliwki. Natomiast Grimbergen Blanche to jasne piwo pszeniczne o słomkowo-złotej barwie i aromacie cytrusów, goździków i kolendry. Walory piw Grimbergen zostały docenione m.in. nagrodą World Beer Award w 2018 r. – Grimbergen Blond zdobyło zloty medal, zaś Grimbergen Blanche i Double-Ambreé otrzymały srebro. Srebrny medal przyznano również Grimbergen Blanche w konkursie Brussels Beer Challenge w2018 r.

Filmowa historia opactwa

Spot idealnie oddaje klimat średniowiecza i Opactwa Grimbergen. Stworzyła go agencja Uncle Grey, reżyserem jest Rune Milton z Thirsty Films. Za przygotowanie kampanii na rynku polskim odpowiadają agencje: Work and Fun oraz Spacecamp, z kolei planowanie i zakup kampanii powierzono domowi mediowemu Initiative Media. Od 15 lipca spot można obejrzeć w serwisach VOD oraz na kanale YouTube marki Grimbergen.

Źródło: Carlsberg Polska

www.carlsbergpolska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plakaty kubańskie lat 60. i 70. na tle twórczości plakatowej w Polsce i Czechosłowacji
Wystawa w Muzeum Plakatu w Wilanowie prezentuje wybór 169 plakatów z Kuby, Czechosłowacji i Polski z lat 60. i 70. XX wieku. Układ dzieł na ekspozycji umożliwi publiczności porównanie rozmaitych koncepcji i stylistyk artystycznych oraz sposobów i technik druku w podobnych lub wręcz tych samych tematach podejmowanych przez artystów z krajów...
20-lecie Galerii Rusz w Muzeum Plakatu w Wilanowie
Prezentacja dokumentacji 150 prac z dorobku artystów Joanny Górskiej i Rafała Góralskiego, tworzących od sierpnia 1999 roku sztukę, która ma poRUSZać i prowowokować do myślenia. Zapraszamy do zapoznania  z wyborem 150 prac z 20-letniej działalności Galerii Rusz, które będą prezentowane na ekranie w Galerii Format B1.
Przejdźmy na Ty w różnych stylach – nowa kampania Tyskiego
19 sierpnia br. ruszyła nowa kampania telewizyjna marki Tyskie „Przejdźmy na Ty w różnych stylach”, w której pojawiają się trzy Tyskie nowości – Pszenne, Pilzne i Palone.  Spot można zobaczyć w telewizji i internecie. Kampania potrwa do końca roku.
Agencja będzie odpowiadać za przygotowanie strategii kreatywnej i wdrożenie nowej platformy komunikacji w kanałach online należących do serwisu prezentującego oferty sprzedaży i wynajmu nieruchomości. CTM będzie również wspierać kreatywnie działania z zakresu performance marketingu i zajmie się realizacją spotu promocyjnego przeznaczonego do kanałów digitalowych.
Nowości od Canon na Festiwaludruku.pl
Tradycyjnie już w połowie września (18-19.09) przedstawiciele branży poligraficznej i reklamowej spotkają się w warszawskiej hali EXPO XXI. FestiwalDruku.pl to bowiem jedno z największych wydarzeń poświęconych kreatywnym rozwiązaniom poligraficznym dla niemal każdej branży. W tym roku gwiazdą na stoisku Canon (stoisko E5) będzie najnowsza wersja drukarki rolowej Océ...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764