Ruszyła kampania promująca działania Lekarzy bez Granic, międzynarodowej, niezależnej medycznej organizacji humanitarnej, która co roku niesie pomoc ludziom w ponad 70 krajach. Za strategiczne planowanie i zakup kampanii w telewizji odpowiada agencja mediowa Zenith, należąca do Publicis Groupe.
Kampania pod hasłem „Ratujemy życie z Twoją pomocą” ma na celu zwrócenie uwagi Polek i Polaków na ogrom problemów humanitarnych na świecie i istotność zaangażowania każdego z nas oraz zachęca do wspierania niezależnej pomocy humanitarnej.
Zespoły Lekarzy bez Granic ratują życie i zdrowie ludzi dotkniętych skutkami konfliktów zbrojnych, katastrof naturalnych oraz tych, którzy z różnych przyczyn mnie mogą liczyć na inną pomoc i opiekę zdrowotną. Pomagają wszystkim, bez względu na pochodzenie, religię, pleć czy kolor skóry. W działaniach kierują się jedynie rozpoznanymi potrzebami pacjentów i etyką lekarską.
– W działaniach Lekarzy bez Granic niezwykle ważne są neutralność i niezależność. To one pozwalają nam pomagać tym, którzy najbardziej potrzebują pomocy, kierując się jedynie etyką lekarską i własną, niezależną oceną sytuacji – mówi Draginia Nadaždin, dyrektorka generalna Lekarzy bez Granic w Polsce. – Nasza niezależność – od rządów, biznesu czy zainteresowania mediów – jest możliwa jedynie dzięki niemal całkowitemu finansowaniu działań Lekarzy bez Granic z wpłat prywatnych darczyńców.
Budżet organizacji w 97 proc. oparty jest o wpłaty prywatnych darczyńców, którzy zachęcani są do wpłacania na cele statutowe. Więcej informacji o Lekarzach bez Granic oraz sposobach, w jaki można wspierać ich działania tutaj: Ratujemy życie z Twoją pomocą
Współpraca organizacji Lekarze bez Granic z agencją mediową Zenith rozpoczęła się we wrześniu 2022.
Źródło: Publicis Groupe