logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Leo Burnett Polska a Kreatura - spór czy nieporozumienie?

   09.01.2003, przeczytano 1701 razy

Poniżej prezentujemy opinię na temat rezygnacji z udziału w Kreaturze jednej z najlepszych agencji w Polsce i na świecie - Leo Burnett. Opinia ta, to pierwsza strona medalu, oparta na wypowiedzi Pana Kehrta C. Reyhera, prezesa VFP Communications wydawcy dwutygodnika Media i Marketing Polska, oraz organizatora i moderatora jury Kreatury...


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/leo-burnett-polska-a-kreatura---spor-czy-nieporozumienie,1407,artykul.html

W dniu jutrzejszym zamieścimy opis drugiej strony medalu, opartą o wypowiedzi Jarosława Ziębińskiego - dyrektora zarządzającego Leo Burnett Warszawa oraz Dariusza Zatorskiego - dyr. kreatywnego w tejże agencji.

A oto pozycja strony pierwszej:

Agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa nie nadesłała prac do tegorocznej, 8. edycji konkursu kreacji reklamowej Kreatura, podając jako powód bliżej niesprecyzowane zarzuty wobec systemu jury. Jarosław Ziębiński, dyrektor zarządzający agencji i Darek Zatorski, dyrektor kreatywny w tym tygodniu przesłali oświadczenie, w którym twierdzą, że stracili zaufanie do systemu głosowania, obowiązującego w konkursie i zarzucają jego organizatorowi, firmie VFP Communications, niechęć do przeprowadzenia zmian w tym systemie.

Leo Burnett Warszawa jest agencją, która może poszczycić się największą liczbą nagród, zdobytych w powołanym w 1995 r. przez VFP i w kooperacji z Klubem Dyrektorów Kreatywnych konkursie Kreatura. Łącznie zdobyła ona 41 nagród, a dla porównania druga na liście agencja Grey Worldwide Warszawa - 15. Po szczytowym okresie 1999-2000, gdy m. in. dzięki utalentowanym zagranicznym specjalistom ds. kreacji Leo Burnett zgromadziła 14 nagród - nastąpił spadek formy. W edycji 2000/2001 miała na koncie 11 nagród, ale w roku ubiegłym już tylko 6.

Jarosław Ziębiński i Darek Zatorski w wystosowanym do redakcji dwutygodnika "Media i Marketing Polska" oświadczeniu napisali m. in.: "Kreatura najpierw popadła w rutynę, a potem skostniała. Wszelkie sugestie i próby stymulowania jej dalszego rozwoju, jak do tej pory, spełzły na niczym. Niepokój budzi również fakt, że jej organizatorzy koncentrują się na rozbudowie sfery otaczającej Kreaturę, nie troszcząc się o jakąkolwiek reformę najważniejszej przecież, merytorycznej części konkursu. Naszym zdaniem taki stan rzeczy może doprowadzić do tego, że Kreatura, tak zasłużona dla naszego rynku, przestanie być wyznacznikiem standardu w polskiej kreacji reklamowej".

"Media i Marketing Polska" jest, podobnie jak Kreatura, własnością VFP Communications.

Kehrt C. Reyher, prezes VFP Communications, organizator i moderator jury Kreatury, w odpowiedzi na oświadczenie Leo Burnett stwierdził: "Uważam, że Kreatura nie zasłużyła na takie uwagi. Wszyscy, którzy uczestniczyli w jury konkursu, w tym Pan Zatorski, wiedzą doskonale, że zarówno obecna struktura jury, jak i zasady i system głosowania są wynikiem ciągłej, partnerskiej współpracy pomiędzy VFP i dyrektorami kreatywnymi największych polskich agencji. Twierdzenie, że organizator nie chce zmian, jest nieprawdziwe. Otóż ani Pan Zatorski, ani Pan Ziębiński nigdy nie zgłaszali nam żadnych zastrzeżeń odnośnie do systemu głosowania czy też Kreatury w ogóle. Co więcej, Pan Ziębiński wielokrotnie w ciągu minionych lat podkreślał, że jego agencja uważa Kreaturę za standard wśród polskich konkursów kreacji reklamowej. Natomiast Pan Zatorski, zaproszony z końcem ub. roku na spotkanie byłych przewodniczących jury konkursu, na których tradycyjnie rozwiązuje się potencjalne problemy, mimo wcześniejszego potwierdzenia obecności, nie pojawił się na nim."

Podjęte przez VFP próby znalezienia konsensusu nie powiodły się. W tej sytuacji, kiedy żadne racjonalne, wiarygodne przesłanki nie tłumaczą decyzji Leo Burnett Reyher dodaje: "Przychodzą mi do głowy trzy powody, dla których Leo Burnett nie wzięła udziału w konkursie. Po pierwsze, na rynku polskiej reklamy panuje kryzys i być może agencja nie ma pieniędzy, aby opłacić koszt zgłoszeń; po drugie, nie spodziewa się nagród; po trzecie, jest niezadowolona, że "Media i Marketing Polska" nie przyznał jej tytułu Agencji Reklamowej Roku 2002, co oznaczałoby, że została tym tytułem uhonorowana po raz piąty z kolei."

W 8. edycji konkursu kreacji reklamowej Kreatura wszystkie pozostałe największe agencje reklamowe wzięły udział. Wpłynęło w sumie 306 prac. W ubiegłym roku do Kreatury zgłoszono 465 prac i Kehrt C. Reyher, komentując ten fakt, powiedział: "Polskie agencje zgłosiły w 2001 roku do konkursu środkowoeuropejskiego Golden Drum w Portorożu łącznie 296 prac, w 2002 tylko 176. Widać więc wyraźną tendencję spadkową, co jest zupełnie zrozumiałe, biorąc pod uwagę poważną recesję na rynku polskiej reklamy".

Gala rozdania nagród konkursu będzie miała miejsce w czasie dwudniowego Festiwalu Reklamy Kreatura w Krakowie, który odbędzie się w dniach 11-12 kwietnia br. Organizatorem festiwalu jest firma Eskadra.

Przewodniczącym jury konkursu w tym roku jest Iwo Zaniewski, dyrektor kreatywny agencji PZL, należącej do grupy Leo Burnett.

Źródło: MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764