logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Lepsze wyniki w e-biznesie dzięki programmatic

  PR 30.08.2016, przeczytano 407 razy

Spersonalizowane reklamy i zakup powierzchni reklamowych w modelu programmatic buying najczęściej wykorzystują sklepy internetowe. Jednak bardzo dobre wyniki innych sektorów uświadamiają, że nie jest to technologia zarezerwowana tylko dla e-handlu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lepsze-wyniki-w-e-biznesie-dzieki-programmatic,29738,artykul.html

Na zachodnich rynkach, takich jak Stany Zjednoczone, na reklamę w modelu programmatic wydaje się już 2/3 budżetów marketingowych, a w przypadku dynamicznie rozwijających się krajów azjatyckich np. Chin – nieco ponad połowę. W Polsce w ubiegłym roku udział programmatic w całości wydatków na e-reklamę szacowano na ok. 10 proc. W tym roku prognozy IAB mówią o tym, że mogą one wzrosnąć 2,5 razy. Jak powyższa technologia może wesprzeć prowadzenie biznesu w różnych branżach, nie tylko w retailu? Wyjaśniają to eksperci z Sociomantic Labs.

Nowy poziom bankowości dzięki personalizacji

Branża finansowa należy do jednej z najbardziej ostrożnych, jeśli chodzi o wykorzystanie danych o klientach w działaniach marketingowych. Trudno się temu dziwić, ponieważ instytucje finansowe przetwarzają więcej istotnych informacji o konsumentach niż jakikolwiek sklep internetowy. Okazuje się jednak, że można dbać o dane swoich klientów i nadal oferować im dostosowane do ich oczekiwań przekazy reklamowe. Marketerzy mogą przygotowywać efektywniejsze kampanie reklamowe (np. takie, których celem jest zwiększenie ilości leadów sprzedażowych) w oparciu o dane cookies np. informacje o wizycie danego internauty na stronie banku i przeglądaną przez niego podstronę z ofertami lokat czy kredytów gotówkowych bez sięgania po dane wrażliwe. Eksperci z Sociomantic Labs podkreślają, że kluczowym elementem w przeprowadzeniu efektywnej kampanii w bankowości jest wykorzystanie takich rozwiązań jak segmentacja użytkowników ze względu na ich aktywność na stronie. Podstawowa segmentacja dotyczy rozdzielenia użytkowników, którzy odwiedzają stronę główną banku w celu zalogowania się do strefy klienta od tych, którzy odwiedzają stronę, aby zapoznać się z oferowanymi produktami finansowymi. Do tych drugich może zostać przygotowana kampania ze spersonalizowanymi bannerami mająca na celu np. skłonienie ich do powrotu na stronę www i wypełnienie formularza kontaktowego. Zastosowanie personalizacji w bankowości może w dłuższej perspektywie oznaczać dla klienta mniej niechcianych telefonów z call center banku, a więcej atrakcyjnych i dopasowanych ofert online.

Telekomunikacja – synergia sił mobile i programmatic

Dla firm telekomunikacyjnych, producentów telefonów i operatorów sieci komórkowych kanał mobilny wydaje się naturalnym środowiskiem, w którym przebywają potencjalni klienci. Co więcej, za wyborem przez nich tego kanału dotarcia do konsumenta przemawia więcej powodów. Po pierwsze, światowe trendy pokazują, że czas spędzany przez internautów na urządzeniach desktopowych stale maleje, podczas gdy sukcesywnie rośnie użytkowanie internetu za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Po drugie, liczne badania pokazują, że reklama mobilna osiąga wyższy CTR, przez co bywa skuteczniejsza od tej w desktopie. Jak podaje Sociomantic Labs, w przypadku środowiska mobile najwyższy CTR osiągają reklamy w aplikacjach – uzyskując nawet o 70 proc. wyższą konwersję niż reklamy na m-stronach. Rezultaty kampanii reklamowych okazują się jeszcze lepsze, gdy działania marketingowe w mobile’u prowadzone są z wykorzystaniem technologii programmatic. Użytkownik korzystający z różnych urządzeń jest rozpoznawany jako jedna osoba w programmatic. Niezależnie więc, czy odbiorca reklamy najpierw czytał artykuł o najciekawszych aplikacjach mobilnych na laptopie, a potem np. zaczął przeglądać strony www na smartfonie, to i tak będzie w stanie zobaczyć na nim spersonalizowaną reklamę nowego modelu telefonu komórkowego lub promocyjnej oferty operatora telefonii komórkowej. Przekaz reklamowy dostarczony konkretnemu internaucie, we właściwej chwili i miejscu, może szybko zaowocować pożądaną przez marketera akcją.

Turystyka a real time marketing

Dostępność i ceny biletów lotniczych czy wyjazdów organizowanych w ramach biura podróży potrafią zmieniać się z minuty na minutę. Dla klientów oznacza to konieczność dokonywania szybkich decyzji zakupowych, a dla marketerów błyskawicznego dostosowywania ofert prezentowanych na banerach reklamowych. Właśnie dlatego korzystanie z rozwiązań programmatic w tej branży jest tak istotne i efektywne – nawet kilkukrotnie wyższe wyniki internetowej sprzedaży oraz wzrost lojalności wśród stałych klientów usług turystycznych. Wykorzystanie technologii programmatic przebiega na kilku płaszczyznach. Po pierwsze – technologia RTB. Wykorzystuje się ją w celu zautomatyzowanego licytowania każdej odsłony reklamy tak, aby budżet został najefektywniej wykorzystany, a sama reklama dopasowana pod konkretnego użytkownika. Po drugie – segmentacja. Marketerzy wyodrębniają grupy konsumentów dzieląc ich na podstawie analizy danych ze strony czy bazy CRM na takich, których dana oferta może z dużym prawdopodobieństwem zainteresować np. z racji tego, że w ostatnim czasie szukali biletów lotniczych do danego miasta lub co roku wyjeżdżają we wrześniu na wakacje i wybierają oferty last minute. Po trzecie – data streaming. Kreacje reklamowe są na bieżąco aktualizowane i dostosowywane pod kątem aktualnych cen czy dostępności oferty. W ten sposób marketerzy próbują zminimalizować ryzyko, że kampania reklamowa co prawda odniesie pożądany skutek w postaci zainteresowania konsumenta ofertą, jednak gdy będzie on próbował sfinalizować transakcję okaże się, że dany produkt lub usługa są niedostępne, albo mają inną cenę.

Jak wynika z badania IAB, zdaniem 60 proc. marketerów programmatic stanowi dużą oszczędność czasu i pozwala na precyzyjniejsze dotarcie do grupy docelowej, a 59 proc. badanych respondentów zgadza się, że technologia umożliwia lepszą optymalizację kampanii reklamowej. Nic zatem dziwnego, że programmatic w ciągu najbliższych lat będzie coraz chętniej wykorzystywany przez specjalistów z wielu branż, jako powszechna metoda na zdobycie klienta w ramach prowadzonych działań marketingowych.

Źródło: Sociomantic Labs

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Postrzeganie smaku płynów w różnych kolorach w zależności od kraju i płci
Najnowsze badania naukowców wskazują, że kolor napoju wpływa na postrzeganie przez nas jego smaku, nawet jeśli skład pozostaje niezmieniony. Co ciekawe, udowodniono, że w zależności od kraju pochodzenia respondentów mają oni inne skojarzenia z napojami w różnych kolorach – Polacy częściej interpretują pomarańczowe napoje jako słodkie lub kwaśne,...
Trendy w eventach korporacyjnych 2025
Wydarzenia firmowe to dziś jedno z najpotężniejszych narzędzi komunikacji. Angażują wszystkie zmysły uczestników, oferując unikalne doświadczenie interakcji z marką i zespołem. Obecnie eventy korporacyjne wykraczają daleko poza standardową imprezę z headlinerem – stają się strategicznym zasobem dla firmy, jej kultury i employer brandingu.
Opakowania AI-friendly: czytelne także dla algorytmów
Jedną z podstawowych ról opakowania, oprócz przechowywania i transportowania, jest jego atrakcyjność wizualna, dzięki której produkt wyróżnia się na półce, przyciąga uwagę klienta i skłania do zakupu. Opakowanie pełni jednak dużo więcej funkcji, a poza konsumentem powinno być czytelne także dla algorytmów. Mowa o sztucznej inteligencji, która stosowana w systemach do...
Masz wrażenie, że Twoi klienci działają irracjonalnie? Przeceniają drobne nagrody, a te odroczone w czasie, nawet znacznie większe, ich nie kuszą? A może z jakiegoś powodu nagle zwiększają częstotliwość zakupów, nawet jeśli nie proponujesz im specjalnych zniżek? To nie magia, to psychologia! Poznaj efekty psychologiczne rządzące naszymi decyzjami zakupowymi i dowiedz...
Masowa korespondencja wciąż istotna w dobie cyfryzacji
Choć cyfryzacja dynamicznie zmienia sposób komunikacji, a liczba przesyłek listowych ogółem maleje, są obszary, w których tradycyjna korespondencja pozostaje nieodzownym narzędziem komunikacji. Z danych niezależnego operatora pocztowego Speedmail wynika, że największe wolumeny nadal generują branże: bankowa, telekomunikacyjna i windykacyjna, gdzie papierowe listy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764