logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Lexmark prostuje błędne wyobrażenia na temat drukowania w kolorze

  PR 13.02.2013, przeczytano 1278 razy
ilustracjastrzałka
Józef Lis

W wielu przedsiębiorstwach istnieją błędne przekonania dotyczące wykorzystania kolorowego druku. Większość z nich powstaje z powodu niepewności co do kosztów eksploatacji urządzeń i oczekiwanych korzyści płynących z ich użytkowania. Technika codziennie idzie naprzód i obecnie można drukować w kolorze już od 35 gr. za stronę. Istotna jest również odpowiednia edukacja pracowników dotycząca korzyści płynących z kolorowego wydruku. Jakie są główne korzyści z drukowania w kolorze?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lexmark-prostuje-bledne-wyobrazenia-na-temat-drukowania-w-kolorze,17943,artykul.html

Mniej drukowania, większe oszczędności

Na poziomie indywidualnym, drukowanie w kolorze może tak naprawdę zmniejszyć liczbę drukowanych stron. Pracownicy biurowi korzystający z kolorowej drukarki podejmują bardziej świadome decyzje dotyczące tego co należy drukować, ponieważ zdają sobie sprawę z kosztów takiego wydruku. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez Lexmarka[1], w którym prawie 70% respondentów zadeklarowało, że zwraca baczniejszą uwagę na to co drukują w kolorze, niż gdy wydruk jest czarno-biały.

Możliwość tworzenia profesjonalnych materiałów marketingowych w kolorze na miejscu u siebie oznacza, że firmy mogą drukować dokumenty na żądanie. Eliminuje to konieczność przechowywania dużych ilości materiałów i obniża ryzyko ich marnowania, gdy kopie stają się nieaktualne lub wymagają dopracowania. Druk na żądanie umożliwia również rozłożenie kosztów wydruku, zamiast płacenia za cały nakład z góry.

Lepsze, mądrzejsze decyzje

Przedstawione podejście jest rozsądne i umożliwia przedsiębiorstwom redukcję liczby drukowanych strony, a także wpływać bezpośrednio na zysk firmy. Istnieje jednak wiele innych korzyści wynikających z drukowania materiałów w kolorze.

Jednym z największych wyzwań stojących przed pracownikami jest zarządzanie i korzystanie z dużej ilości informacji, które każdego dnia pojawiają się na ich biurkach. Używanie kolorów do komunikacji wewnętrznej podnosi wydajność pracowników, którzy mogą szybciej analizować skomplikowane dane dzięki ich większej przejrzystości. W przeprowadzonym przez Lexmarka badaniu[2], respondenci uznali tą cechę za największą zaletę druku kolorowego. Większa przejrzystość i zrozumiałość dokumentu zmniejsza margines błędu i pozwala łatwiej podejmować decyzje, co z kolei przyczynia się do prowadzenia biznesu w bardziej efektywny sposób.

Bardziej profesjonalne podejście

W przypadku mniejszych firm, posiadających znacznie mniejsze środki na profesjonalne usługi i nie drukujących dokumentów w ilościach uzasadniających outsourcing druku, drukowanie w kolorze pozwala na stworzenie bardziej profesjonalnego wizerunku. To samo dotyczy oddziałów większych przedsiębiorstw, gdzie drukowanie niewielkich ilości dokumentów u siebie może być bardziej opłacalne, niż ich drukowanie w centrali firmy, gdzie koszty dostawy, przechowywania i aktualizacji kopii mogą się okazać dużo wyższe.

Nasze badania wykazały, że wielu pracowników biurowych uważa kolorowe dokumenty za bardziej profesjonalne i wizualnie atrakcyjniejsze, niż czarno-białe wydruki.

Kolor pomaga również przyciągnąć uwagę czytelnika. Badania rynku pokazały, że 60% respondentów ocenia prezentacje i wydruki korzystniej gdy są one kolorowe. Co więcej, czas potrzebny na wyszukanie danych zawartych w kolorowych dokumentach skraca się o 80%.

Co nas powstrzymuje i jak możemy ruszyć naprzód?

Choć wielu pracowników dostrzega korzyści płynące z drukowania dokumentów w kolorze, nadal postrzegają uważają to za możliwość, a nie konieczność. Stosowanie kolorowych urządzeń drukujących w miejscu pracy może mieć znaczący wpływ na drukowanie dokumentów. Pracownicy mający dostęp do tego typu urządzeń zwracają większą uwagę na to co drukują, co z kolei prowadzi do zmniejszenia liczby drukowanych stron.

Istotną rolę pełni w tym wypadku edukacja. Udzielane personelowi porady i wskazówki dotyczące korzystania z urządzeń drukujących w kolorze zachęcają do zwracania większej uwagi na to, które dokumenty warto wydrukować, co zapewnia firmie większą efektywność działań. Poprzez domyślne ustawienie drukowania przy użyciu czarnego tonera, pracownicy będą mogli sami ocenić, czy lepszy będzie wydruk czarno-biały, czy też kolorowy.

Dzięki zniesieniu ograniczeń dostępu do kolorowego druku i zapewnieniu odpowiedniego sprzętu, firmowe dokumenty staną się bardziej profesjonalne i czytelne. Ponadto, przedsiębiorstwa mogą w ten sposób ograniczyć zużycie papieru i drukować w bardziej efektywny sposób, co przyniesie im znaczne oszczędności.

Właściwe zrozumienie korzyści w połączeniu z postępem technologicznym i dobrze prowadzoną polityką zarządzania drukiem powodują, że drukowanie w kolorze nie musi wiązać się z wysokimi nakładami pieniężnymi. W rzeczywistości drukowanie kolorowych dokumentów  może poprawić efektywność i zwiększyć oszczędności w całej firmie.

Józef Lis
product manager, Lexmark Polska

Źródło: Lexmark Polska

Dodatkowe informacje:

1 Lexmark / Ipsos Europejskie badanie 6601 pracowników biurowych z 10 europejskich krajów, sierpień 2009
2 Lexmark, Europejskie badanie 970 pracowników biurowych z 12 europejskich krajów, lipiec 2011

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764