logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Lexmark przejmie Saperion

  PR 23.08.2013, przeczytano 1034 razy

Lexmark International podpisał porozumienie dotyczące przejęcia niemieckiej firmy Saperion AG, producenta i dostawcę rozwiązań do zarządzania zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwach (ECM – enterprise content management) oraz do zarządzania procesami biznesowymi (BPM – business process management). Wartość kontraktu to ok. 72 mln. dolarów. Po zamknięciu transakcji Saperion będzie podlegał Perceptive Software.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/lexmark-przejmie-saperion,19502,artykul.html

Produkty Saperiona bazują na niezależnej od platformy, wielojęzycznej architekturze, dzięki czemu produkty te są skalowalne i dobrze integrują się ze wszystkimi znaczącymi systemami ERP, systemami mailowymi, a także systemami do zarządzania dokumentami. Saperion opracował również rozwiązania ECM, które są dostępne w chmurze i na urządzeniach mobilnych, dzięki czemu pracownicy w łatwy i intuicyjny sposób mogą uzyskiwać dostęp do ważnych danych, nawet jeżeli znajdują się z dala od biura. Oferta Saperiona umożliwia firmom efektywne zarządzanie coraz większą ilością danych, by automatyzować i usprawniać procesy biznesowe, prowadząc do osiągnięcia wyższej produktywności. 

Saperion posiada rozległą bazę klientów, zarówno wśród firm średniej wielkości, jak i globalnych przedsiębiorstw takich jak Schindler, E.ON, Fleurop, Henkel, Lufthansa, Vodafone, Daimler i Siemens, gdzie wdrożenia obejmują całe firmy.

Przejęcie Saperiona dobrze ilustruje konsekwentną realizację planu alokacji kapitału, w ramach którego Lexmark dąży do realizacji przejęć wspierających wzrost firmy, a także rozszerzających potencjał firmy w zakresie oprogramowania i rozwiązań, przy jednoczesnym przekazywaniu ponad 50% wolnych środków akcjonariuszom poprzez kwartalne dywidendy i wykup akcji własnych. Od połowy 2011 roku Lexmark przekazał akcjonariuszom więcej niż 600 mln dolarów w formie dywidend i wykupu akcji własnych.

Lexmark zachowuje wysoką płynność oraz zyski w długim okresie


Po stronie przejmowanego, transakcja była prowadzona przez ViewPoint Capital Partners, największego udziałowca i głównego inwestora Saperion.

Zakończenie akwizycji wymaga obecnie zgody regulatora w Niemczech i spełnienia innych, zwyczajowych w takich przypadkach warunków. Przewiduje się, że przejęcie zostanie sfinalizowane w trzecim kwartale 2013 roku.

Lexmark kontynuuje strategię pogłębiania i rozszerzania możliwości dotyczących rozwiązań do zarządzania informacjami i procesami w przedsiębiorstwach. Tym samym zwiększamy zdolność do pomagania naszym klientom w zarządzaniu ich nieuporządkowanymi danymi” powiedział Paul Rooke, prezes i dyrektor zarządzający Lexmark International „Po sfinalizowaniu przejęcia, Saperion będzie najnowszą firmą w portfolio Lexmarka, wzmacniającą ewolucję firmy z będącej globalnym liderem w druku i technikach obrazowania, w kierunku firmy oferującej całościowe rozwiązania dla przedsiębiorstw

Saperion zbudował wiodące technologie do zarządzania informacjami i procesami biznesowymi, w tym mobilne i dostępne z poziomu chmury rozwiązania ECM, które są wykorzystywane przez średnie i duże przedsiębiorstwa w całej Europie” powiedział Scott Coons, wiceprezes firmy Lexmark, prezes i dyrektor zarządzający Perceptive Software „Saperion dołączy do światowych ekspertów Perceptive Software, a także będzie wzmacniał europejską pozycję firmy.

Cieszymy się widząc strategiczne uzasadnienie dla tej transakcji z obu stron” powiedział Hans-Christian Perle, partner w ViewPoint Capital Partners. „Jesteśmy przekonani, że wspólnie z Lexmarkiem, Saperion będzie mógł pokazać swoją wiodącą pozycję na europejskim rynku ECM a także rozszerzyć swoją obecność na cały świat

Według Herberta Lorcha, CEO w Saperion „Współpraca z Perceptive otworzy nowe rynki dla Saperiona. Będziemy mogli oferować oraz wspierać nasze rozwiązania w miejscach, gdzie do tej pory nie byliśmy reprezentowani. Nasi klienci skorzystają na naszej globalnej obecności, a przedsiębiorstwa które prowadzą biznes na wszystkich kontynentach będą mogły doświadczać jeszcze większego wsparcia z naszej strony”.

Źródło: Lexmark

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764